Dławienie silnika tuż po odpaleniu, 318i N42

Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 9857
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

Post autor: maniek21112 »

Na co pomoże? Przecież napisałeś, że po wymianie przepływomierza już jest ok :roll: masz błąd grzałki sondy, jak jest uszkodzona to wymiania sondy spowoduje, że błędu nie będzie.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green

dawid777-93
Bywalec forum
Posty: 67
Rejestracja: 13 kwie 19, 2:55
BMW: 318i tourung
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Dąbrowa Górnicza

Post autor: dawid777-93 »

Na szczęście żadnych objawów już nie ma ale wolałbym żeby żadnych błędów nie było jednak 2 samochodzie ;) A tak marginesie, pytanie trochę nie na temat ale ile mój samochód ma katalizatorów? 1 czy 3? Pytam, bo pierwsze 2 sondy są przed takimi dwiema "puszkami" tuż za kolektorem wydechowym i chciałbym wiedzieć czy to też katalizatory :)
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 9857
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

Post autor: maniek21112 »

To też są katalizatory, więc 3.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
dawid777-93
Bywalec forum
Posty: 67
Rejestracja: 13 kwie 19, 2:55
BMW: 318i tourung
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Dąbrowa Górnicza

Post autor: dawid777-93 »

3 katalizatory w prostym 2-litrowym, 16 - zaworowym silniku... O mój Boże 🤦‍♀️🤦‍♀️ no nic dzięki za odpowiedź, coś z tym postaram się zrobić, stworzyłem nowy temat na forum, dzięki za odpowiedzi.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 9857
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

Post autor: maniek21112 »

W tym silniku nie ma nic prostego akurat :roll:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green

dawid777-93
Bywalec forum
Posty: 67
Rejestracja: 13 kwie 19, 2:55
BMW: 318i tourung
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Dąbrowa Górnicza

Post autor: dawid777-93 »

Tak, o tym zdążyłem się już przekonać akurat... ;) usunąłem już pompę powietrza wtórnego, muszę zająć się katalizatorami, sondami, trochę uwolnić ten silnik ale to już sprawa na inny temat :)
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 1:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

Post autor: adi3d »

A co dało Ci usunięcie pompy powietrza wtórnego?
dawid777-93
Bywalec forum
Posty: 67
Rejestracja: 13 kwie 19, 2:55
BMW: 318i tourung
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Dąbrowa Górnicza

Post autor: dawid777-93 »

Więcej miejsca pod maską, trochę dodatkowych funduszy po sprzedaży poszczególnych elementów z układu, nie ma tego hałasu tuż po odpaleniu, uczyniłem silnik trochę mniej skomplikowanym, znając życie, zapewne niedługo pompa uległaby zatarciu. Przynajmniej pokazują to przykłady wielu użytkowników tego forum :)
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 1:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

Post autor: adi3d »

Usunąłes tylko cała instalacje typu pompa i zatkales tam gdzie pompuje powietrze czy jeszcze coś zmieniales elektronicznie?
dawid777-93
Bywalec forum
Posty: 67
Rejestracja: 13 kwie 19, 2:55
BMW: 318i tourung
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Dąbrowa Górnicza

Post autor: dawid777-93 »

Tylko wstawiłem zaślepkę z uszczelką, dokładnie z tej aukcji: https://allegro.pl/oferta/zaslepka-sap-zaworu-pompy-powietrza-wtornego-bmw-6664301436. Elektronicznie nic nie zmieniałem, nie wywaliło żadnego błędu. Ciekawą sprawą jest fakt, że jak miałem problem z przepływką i chwilowo, dopóki nie wymieniłem na nową, jeździłem z odpiętą, to wtedy w ogóle nie włączała się ta pompa powietrza wtórnego, absolutna cisza po odpaleniu... Nie wiem z czego to wynika.

ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Benzyna”