Dławienie silnika tuż po odpaleniu, 318i N42

dawid777-93
Bywalec forum
Posty: 67
Rejestracja: 13 kwie 19, 14:55
BMW: 318i tourung
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Dąbrowa Górnicza

Post autor: dawid777-93 »

Po wymianie filrra paliwa, dalej to samo, czyli tak jak podejrzewałem. Męczy mnie ciągle to, że nie ma tych objawów na zimnym silniku, dławi się tylko po odpaleniu na ciepłym i wystarczy, że dosłownie ruszę z miejsca, zmienię bieg z 1 na 2 i obroty po zatrzymaniu się stabilizują.Dziś przyszła mi na myśl jeszcze jedna rzecz, mianowicie pompa powietrza wtórnego, czy ona może mieć wpływ na obroty na biegu jałowym, gdy silnik jest w pełni nagrzany ?
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

Post autor: adi3d »

Uwierz ja też przeklinam ten silnik ;)
Pompa powietrza wtórnego pracuje na początku aby nagrzać katalizator, jednak ze jest tam zawór który otwiera się gdy powietrze jest Wypychanie przez pompę powietrza wtórnego. Byc może jest uszkodzony i nie domyka się do końca bądź uszczelka pod nim ma nieszczelności. Zrób sobie z blaszki zaślepkę i zaślep ten zawór kiedy silnik jest rozgrzany i pompa się nie włączy.
dawid777-93
Bywalec forum
Posty: 67
Rejestracja: 13 kwie 19, 14:55
BMW: 318i tourung
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Dąbrowa Górnicza

Post autor: dawid777-93 »

Dzięki wielkie za poradę, widzę, że nie tylko mi cofa się na samą myśl o tym silniku :) spróbuję dzisiaj sposób z tą blaszkę i będę go odpalał na ciepłym. Mam jeszcze do Was jedno pytanie, możecie polecić w mojej okolicy - Sosnowiec/Będzin/Dąbrowa Górnicza jakiegoś fachowca, który dobrze ogarnia ten silnik ?
dawid777-93
Bywalec forum
Posty: 67
Rejestracja: 13 kwie 19, 14:55
BMW: 318i tourung
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Dąbrowa Górnicza

Post autor: dawid777-93 »

Wiem, że to pytanie powyżej nie powinno być w tym temacie, jednak zadałem je "przy okazji" :) po prostu szukam sprawdzonego warsztatu wyspecjalizowanego w diagnostyce BMW w mojej okolicy, oczywiście Katowice/Chorzów/Siemianowice też wchodzą w grę. Raz już oddałem swój samochód do przypadkowego mechanika i nie chcę popełnić drugi raz tego błędu.
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

Post autor: adi3d »

Jakie masz spalanie i na jakim oleju jeździsz?
dawid777-93
Bywalec forum
Posty: 67
Rejestracja: 13 kwie 19, 14:55
BMW: 318i tourung
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Dąbrowa Górnicza

Post autor: dawid777-93 »

W weekend zrobiłem trasę za Częstochowę, spalanie wyszło 6,8 ale jeśli się kręcę po mieście, biegi zmieniam pod 3 tyś obrotów, to ekonomizer potrafi chwilowe pokazać 20 l. Jeżdżę na valvoline maxlife 5w40, wymieniłem 3 tyg temu.
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

Post autor: adi3d »

A podczas pracy rozgrzanego silnika po odkręceniu korka wlewu oleju silnik gaśnie czy tylko siada lekko na obrotach ?
dawid777-93
Bywalec forum
Posty: 67
Rejestracja: 13 kwie 19, 14:55
BMW: 318i tourung
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Dąbrowa Górnicza

Post autor: dawid777-93 »

Głupio się przyznać ale jeszcze tego nie próbowałem... Jutro to sprawdzę i dam odpowiedź, może odma to dobry trop.
dawid777-93
Bywalec forum
Posty: 67
Rejestracja: 13 kwie 19, 14:55
BMW: 318i tourung
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Dąbrowa Górnicza

Post autor: dawid777-93 »

Witam i wybaczcie moją dłuższą nieobecność. Jeśli chodzi o odmę, to chyba jest ok, bo po odkręceniu korka wlewu oleju silnik praktycznie chce zgasnąć, podczas mojej przerwy na forum wymieniłem jeszcze napinacz rozrządu, dodałem uszlachetniacz do paliwa, wymieniłem uszczelkę, tą między bagnetem a miską olejową, efekt? Dalej to samo... Jednak dzisiaj zaniepokoiło mnie coś innego, po odpaleniu w pełni rozgrzanego silnika, słychać jak pracuje pompa próżniowa (charakterystyczny gwizd odkurzacza), w związku z tym mam pytanie, czy ona nie powinna działać tylko i wyłącznie na zimnym silniku podczas ssania ?
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

Post autor: adi3d »

Tak ona powinna się włączać gdy silnik jest zimny aby przyspieszyć nagrzanie katalizatora. Wiem że kompem można wymusić jej prace w każdym momencie ale sama z siebie na ciepłym u mnie się nie włącza.
ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Benzyna”