M54B22 - wypadanie zapłonu na 3 cylindrze na wolnych obrotach.

SmartCheetah
Bywalec forum
Posty: 94
Rejestracja: 5 cze 16, 12:09
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#11

Post autor: SmartCheetah »

Jakby się udało nam zgrać, byłoby super, dzięki Szczurson :) Tyle że Ghosta nie ma w najbliższy weekend, mnie być może w kolejny. Ewentualnie w któryś dzień w tygodniu wieczorem po pracy, ale najpierw chcę kupić dobre świece, bo stare po wyjęciu miały konkretne ślady zużycia.

A który mechanik Ci to ogarnał, ktoś z Krakowa?
Awatar użytkownika
Szczurson
Bywalec forum
Posty: 1677
Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
BMW: F11 520d
Rok produkcji: 2012
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Częstochowa
VIN: DY10727
Lokalizacja: przed_monitorem

#12

Post autor: Szczurson »

W weekendy u mnie różnie bywa, ale w tygodniu po pracy jak najbardziej. Świec jak nie wymieniałeś, to warto to zrobić. A mechanik z Krakowa, polecany przez BMW Team Kraków - Fix Car Dawid Walczak.
Moje BMW (klik w obrazek):
Obrazek Obrazek
SmartCheetah
Bywalec forum
Posty: 94
Rejestracja: 5 cze 16, 12:09
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#13

Post autor: SmartCheetah »

O, dzięki za namiar. OK, to jak będę miał świece w rękach to postaramy się tak zgrać, by każdemu pasowało :)
SmartCheetah
Bywalec forum
Posty: 94
Rejestracja: 5 cze 16, 12:09
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#14

Post autor: SmartCheetah »

Dzięki pomocy Scghosta, najnowszy updejt jest taki, że kompresja na 3 cylindrze to 6 bar (pozostałe od 10 do 12). Po kapnięciu olejem z 6 podskoczyła do 14 (!). Pierścienie.

Auto miało iść na sprzedaż niedługo, bo od końca lutego mam drugie, a tu taki psikus... Jeszcze być może zaleje się naftą, ale to chyba już tylko dla samopoczucia. Także muszę ogarnąć teraz co jest bardziej opłacalne - czy remont, czy swap czy sprzedawać jak jest. Nie jestem cwaniakiem, który by miał kolejnego właściciela robić w wała.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10289
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#15

Post autor: maniek21112 »

Swap słupka na m52tub25, to chyba najlepsze rozwiązanie.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
SmartCheetah
Bywalec forum
Posty: 94
Rejestracja: 5 cze 16, 12:09
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#16

Post autor: SmartCheetah »

Wstępnie umawiam się z mechanikiem i ogarniam silnik. Jeszcze tylko wcześniej z scghostem zrobimy ostatnią rzecz, zalejemy tłoki naftą na dobę, dwie. Osobiście mało w to wierzę, myślicie że jest szansa reanimowania silnika w ten sposób? Wypadanie zapłonu i bardzo niska kompresja na jednym cylindrze, niezbyt rewelacyjna na reszcie, check engine, duży pobór oleju.
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#17

Post autor: Broder »

Mialem przypadek niczym z programu "rece ktore lecza" , nieprawdopodobny wrecz (juz gdzies tu go opisywalem). Astra kolezanki z dnia na dzien stracila kompresje (totalnie, jeden cylinder mial moze ze 2 bary) na wszystkich 4 cylindrach! Zalewalem nafta przez 2-3 dni i nastapilo cudowne uzdrowienie - wrocila kompresja na wszystkich cylindrach :lol: Malo kto chce mi w to wierzyc, ale na szczescie robilem to ze znajomym wiec mam swiadka ;) Opli nie robie, wiec radzilem sie wszystkich dookola ale kazdy robil oczy ze kompesja poszla bez niczego na 4 cylidnrach. Sprawdzalem rozrzad bo takie bylo podejrzenie ale okazal sie byc w miare nowy i poprawnie ustawiony. Prawdopodobnym winowajca calej akci byl olej GM. Auto zyje do dzis ;)
A szukalismy juz slupka, jak widac warto zaryzykowac
Obrazek
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7199
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#18

Post autor: scghost »

no zobaczymy co tu sie odwali :lol:
musze sobie jeszcze endoskop kupic :lol:
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Awatar użytkownika
Szczurson
Bywalec forum
Posty: 1677
Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
BMW: F11 520d
Rok produkcji: 2012
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Częstochowa
VIN: DY10727
Lokalizacja: przed_monitorem

#19

Post autor: Szczurson »

Jakbyście coś w weekend ogarniali, to daj znać. Przyjadę pokibicować :D.
Moje BMW (klik w obrazek):
Obrazek Obrazek
medoff
Bywalec forum
Posty: 163
Rejestracja: 7 sty 18, 15:49
BMW: M54b25
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: zamość

#20

Post autor: medoff »

To i ja się wypowiem :wink:

Co do tej nafty.

Maiłem dokładnie tak samo!!! na 3 cylindrze masakrycznie mała kompresja.
I zaraz myśli że pierścienie, że może zawory przepuszczają... :cry: próba olejowa też podniosła kompresje.
Zalane naftą, z tym że na ten trzeci cylinder nie żałowałem i dolewałem kilka razy w ciągu doby.
NAFTA BARDZO SZYBKO ODPAROWUJE.
I tak jak piszą przedmówcy - kompresja wróciła :shock:

powodzenia
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”