(EGR)Przekręcona śruba, zepsuty gwint. Brak ciśnienia.

Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 4541
Rejestracja: 06/09/17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

(EGR)Przekręcona śruba, zepsuty gwint. Brak ciśnienia.

Post autor: maniek21112 » 08/01/19, 20:08

To nie dynda przewód od zaworu egr, który odkręcałeś? :roll: Jak masz nieszczelność w układzie podciśnienia to nic dziwnego, że nie chce jechać. Jak będziesz jednak zrzucał kolektor to uszczelki możesz obrócić na wypadek jakby były już stwardniałe, w co wątpię jak silnik nie był przegrzany.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia


Awatar użytkownika
rafał18
Specjalista
Posty: 1727
Rejestracja: 05/04/14, 17:58
BMW: e46 touring 2.0d
Rok produkcji: 99
Państwo: Islandia
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: kef
Kontakt:

(EGR)Przekręcona śruba, zepsuty gwint. Brak ciśnienia.

Post autor: rafał18 » 08/01/19, 21:17

Broder pisze:
08/01/19, 19:45
Kolektor sciagam w 10 minut przy calkowicie uzbrojonym aucie ;)
Mozesz zalozyc bez wymiany uszczelek. Jak skladam na starych to je wyciagam i wkladam ponownie zeby na nowo sie ulozyly.

Edit
Pisalem posta jak rafal jeszcze nie dodal swojego ;)
To tylko potwierdza ze sciagniecie kokektora zajmuje chwile
Moj czas obejmuje wjazd do garazu ;)
Trzeba tylko miec elektronarzedzia i sie nie bac ich uzywac heh
Tam chyba tylko 10tka 11tka 13tka przedłużka i srubokret potrzebny. Dawno w gnojowniku nie grzebalem

Etman
Bywalec forum
Posty: 51
Rejestracja: 05/01/19, 20:33
BMW: BMW E46 320D 150KM SEDAN
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Tczew
Kontakt:

(EGR)Przekręcona śruba, zepsuty gwint. Brak ciśnienia.

Post autor: Etman » 08/01/19, 21:35

maniek21112 pisze:
08/01/19, 20:08
To nie dynda przewód od zaworu egr, który odkręcałeś? :roll: Jak masz nieszczelność w układzie podciśnienia to nic dziwnego, że nie chce jechać. Jak będziesz jednak zrzucał kolektor to uszczelki możesz obrócić na wypadek jakby były już stwardniałe, w co wątpię jak silnik nie był przegrzany.
Od zaworu egr jest na swoim miejscu podpięty ten drugi zwisał :lol:

Etman
Bywalec forum
Posty: 51
Rejestracja: 05/01/19, 20:33
BMW: BMW E46 320D 150KM SEDAN
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Tczew
Kontakt:

(EGR)Przekręcona śruba, zepsuty gwint. Brak ciśnienia.

Post autor: Etman » 12/01/19, 16:37

No to sprawa wygląda tak, ten kabelek co mi zwisał to prawdopodobnie zwisał od zawsze, po obejrzeniu jeszcze raz dokładnie, zauważyłem że wąż od zbiorniczka ciśnienia był odpięty i on był winowajca, do tego odwrotnie był podłączony ale mniejsza. No ale juz zdjąłem kolektor ukazał się jakis elektrozawór podłączony z dwóch stron do głównego węża ciśnienia, zajmuje on miejsce na wężyk na egr,drugi taki sam zawór prowadzi do metalowego czegos, dodam że mam zaślepione klapki kolektora. Od czego może być ten elektrozawór i jak to podłączyć żeby miało ręce i nogi co z tym zaworkiem. Auto jeździło z błędem od recyrkulacji spalin i teraz wiem dlaczego, egr jest zamkniety cały czas nw czy to lepiej czy gorzej? Zostawic to tak czy podłączyć jak się należy? :evil: :evil:
Ps. gumki od śruby nie było albo gdzies spadła, coś sie stanie jak by wleciała do wlotu? :shock:
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 4541
Rejestracja: 06/09/17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps/433nm 328ia sedan M52TU28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica/Wrocław
Kontakt:

(EGR)Przekręcona śruba, zepsuty gwint. Brak ciśnienia.

Post autor: maniek21112 » 12/01/19, 18:11

Ten elektrozawór (przetwornik ciśnienia) steruje właśnie klapkami w kolektorze. Egr może być w pozycji zamkniętej, nie będzie syfu w kolektorze. Lepiej żeby to nie wpadło do silnika, to element gumowo-metalowy, trzeba na to uważać.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Mój czarnuch 328ia


Etman
Bywalec forum
Posty: 51
Rejestracja: 05/01/19, 20:33
BMW: BMW E46 320D 150KM SEDAN
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Tczew
Kontakt:

(EGR)Przekręcona śruba, zepsuty gwint. Brak ciśnienia.

Post autor: Etman » 12/01/19, 18:21

maniek21112 pisze:
12/01/19, 18:11
Ten elektrozawór (przetwornik ciśnienia) steruje właśnie klapkami w kolektorze. Egr może być w pozycji zamkniętej, nie będzie syfu w kolektorze. Lepiej żeby to nie wpadło do silnika, to element gumowo-metalowy, trzeba na to uważać.
Czyli zostawić tak jak jest tak? Błąd od recylkulacji nic nie robi ?

Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 1463
Rejestracja: 03/10/14, 23:28
BMW: E36 M3 Sedan / E46 Touring Supercharged
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
Gadu-Gadu: 6650001
VIN: EX93017
Kontakt:

(EGR)Przekręcona śruba, zepsuty gwint. Brak ciśnienia.

Post autor: Broder » 12/01/19, 18:29

Przy wywalaniu klapek zawsze calkowicie odczepiam podcisnienia od zaworu , a wyjscia na glownej rurce zaslepiam takimi zaslepkami. Mozna tez wsadzic srubke, ale srubka wg mnie zawsze cos podsicnienia upusci.
Obrazek
Wtyczka zaworu podlaczona zeby nie sypalo bledami.
Obrazek

Awatar użytkownika
rafał18
Specjalista
Posty: 1727
Rejestracja: 05/04/14, 17:58
BMW: e46 touring 2.0d
Rok produkcji: 99
Państwo: Islandia
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: kef
Kontakt:

(EGR)Przekręcona śruba, zepsuty gwint. Brak ciśnienia.

Post autor: rafał18 » 12/01/19, 21:38

Zaslepka wtryskiwacza to chyba jest. Po 1zl lub 2zl w motoryzacyjnym

Etman
Bywalec forum
Posty: 51
Rejestracja: 05/01/19, 20:33
BMW: BMW E46 320D 150KM SEDAN
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Tczew
Kontakt:

(EGR)Przekręcona śruba, zepsuty gwint. Brak ciśnienia.

Post autor: Etman » 14/01/19, 21:32

Udało się naprawić problem. Podłączyłem węże tak jak powinny być, węże nowe, elektrozawoŕ klap odłączony wraz z egr. Turbina gwizda aż miło auto ma więcej mocy niż przed usterka, ciszej chodzi, nie szarpie. Dzięki panowie za podpowiedzi ;)

Flaczek
Bywalec forum
Posty: 110
Rejestracja: 07/10/18, 22:26
BMW: E46 328Ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gniew
VIN: JH31322
Kontakt:

(EGR)Przekręcona śruba, zepsuty gwint. Brak ciśnienia.

Post autor: Flaczek » 14/01/19, 23:52

Nie ma problemu :)


ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Diesel”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości