
M54B30 na zimnym nie pali na wszystkie cylindry
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 9857
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Wymień cały zestaw uszczelki pokrywy zaworów i odwiedź panów gazowników, niech działają albo jeździj na szlachetnym paliwie 

Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony
cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
328ia mańka i żony

540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
- Dzidek90
- Przyjaciel forum
- Posty: 3628
- Rejestracja: 16 lis 13, 7:13
- BMW: X1 E84 Sdrive
- Rok produkcji: 2010
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Lędziny
- VIN: VK06849
Sprzedaj i kup N42 

BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
-
- Bywalec forum
- Posty: 91
- Rejestracja: 24 paź 19, 12:16
- BMW: 325 Touring
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Trójmiasto
Witam,
Mam podobny problem z 2,5.
Błąd 4 i 5 cylindra ale tylko na zimnym.
Błąd 227 sondy pojawia się na rozgrzanym silniku.
Check się nie zapala, objawów żadnych nie widać w trakcie jazdy, błędy sprawdziłem przy okazji ogarniania czujników parkowania.
W takim przypadku gdzie szukać problemu?
Lpg jest, ale żadnych problemów nie widać.
Mam podobny problem z 2,5.
Błąd 4 i 5 cylindra ale tylko na zimnym.
Błąd 227 sondy pojawia się na rozgrzanym silniku.
Check się nie zapala, objawów żadnych nie widać w trakcie jazdy, błędy sprawdziłem przy okazji ogarniania czujników parkowania.
W takim przypadku gdzie szukać problemu?
Lpg jest, ale żadnych problemów nie widać.
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 9857
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
To błąd złego składu mieszanki, odłącz cewkę przy zbiorniku lpg, wypal resztę gazu, skasuj adaptacje i zrób 100 km na pb, to dla pewności żeby wykluczyć gaz. Jeżeli będzie to samo to na początek szczelność dolotu a jak i tu będzie ok to szczelność silnika (zawór może nie domykać się).
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony
cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
328ia mańka i żony

540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 9857
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Tak, nie bój się gdy pojawią się błędy i dziwna praca silnika, trzeba skasować błędy i będzie ok.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony
cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
328ia mańka i żony

540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
-
- Bywalec forum
- Posty: 91
- Rejestracja: 24 paź 19, 12:16
- BMW: 325 Touring
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Trójmiasto
Od poprzedniego posta w którym pisałem o problemie, po usunięciu błędów, jeszcze dwa dni poruszałem się normalnie na gazie i błędy się nie pojawiły.
Wczoraj gaz wyjeździłem, następnie skasowałem wszystkie adaptacje, na 30 sek kluczyk wyjąłem, następnie 30 sek na zapłonie i odpaliłem silnik.
Pracował normalnie, zero błędów, pochodził z 10 min, przejechałem na spokojnie kilometr. Później przejechałem 60km, miasto, trasa, różny zakres obrotów itp. Sprawdziłem dzisiaj, zero błędów. Odpalam dzisiaj i 30sek silnik pracuje równo, wszystko ok, po tym czasie zaczyna telepać i tak przez minutę, w tym czasie wszystkie parametry ok po za tymi:
Po minucie telepanie ustaje i w ciągu 3 min parametry wracają do takich:
Lecz błędy żadne się nie pojawiły.
Te wcześniejsze błędy o wypadaniu zapłonu pojawiały się własnie prawdopodobnie w tym momencie telepania silnikiem po odpaleniu, po dłuższym postoju typu noc, ze względu na podaną temp kiedy występuje błąd, 25 stopni.
Lecz jeśli odpalę i od razu ruszam to problem nie występuje, jedynie właśnie jak po odpaleniu czekam z ruszeniem to się pojawi telepanie. Pojawia się tylko na benzynie ponieważ aby gaz się przełączył musi być wyższa temp i wyższe obroty (trzeba przegazować bądź jechać).
Jak mówię, objawów żadnych w czasie jazdy nie ma, check się nie świeci, błędy zauważyłem przypadkiem.
Ogólnie jedyny błąd jaki mi się obecnie pojawia to 123 od termostatu, lecz silnik szybko się nagrzewa i po osiągnięciu temp ani drgnie, bez różnicy miasto czy trasa.
Wczoraj gaz wyjeździłem, następnie skasowałem wszystkie adaptacje, na 30 sek kluczyk wyjąłem, następnie 30 sek na zapłonie i odpaliłem silnik.
Pracował normalnie, zero błędów, pochodził z 10 min, przejechałem na spokojnie kilometr. Później przejechałem 60km, miasto, trasa, różny zakres obrotów itp. Sprawdziłem dzisiaj, zero błędów. Odpalam dzisiaj i 30sek silnik pracuje równo, wszystko ok, po tym czasie zaczyna telepać i tak przez minutę, w tym czasie wszystkie parametry ok po za tymi:
Po minucie telepanie ustaje i w ciągu 3 min parametry wracają do takich:
Lecz błędy żadne się nie pojawiły.
Te wcześniejsze błędy o wypadaniu zapłonu pojawiały się własnie prawdopodobnie w tym momencie telepania silnikiem po odpaleniu, po dłuższym postoju typu noc, ze względu na podaną temp kiedy występuje błąd, 25 stopni.
Lecz jeśli odpalę i od razu ruszam to problem nie występuje, jedynie właśnie jak po odpaleniu czekam z ruszeniem to się pojawi telepanie. Pojawia się tylko na benzynie ponieważ aby gaz się przełączył musi być wyższa temp i wyższe obroty (trzeba przegazować bądź jechać).
Jak mówię, objawów żadnych w czasie jazdy nie ma, check się nie świeci, błędy zauważyłem przypadkiem.
Ogólnie jedyny błąd jaki mi się obecnie pojawia to 123 od termostatu, lecz silnik szybko się nagrzewa i po osiągnięciu temp ani drgnie, bez różnicy miasto czy trasa.
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 9857
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Uszkodzona jest grzałka, która ma zbić temperaturę pod obciążeniem, więc termostat do wymiany aby było jak należy. Co do problemu to obstawiam problem z zaworami, zrób test szczelności silnika (nie dolotu) i będzie potwierdzenie.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony
cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
328ia mańka i żony

540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 9857
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Nie, szczelność silnika, było to pokazane na kanale garażowe hobby, chodzi o sprawdzenie czy zawory się domykają. Na pomiarze kompresji też by to wyszło.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony
cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
328ia mańka i żony

540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
- 3 Odpowiedzi
- 1457 Odsłony
-
Ostatni post autor: maniek21112
-
- 9 Odpowiedzi
- 2489 Odsłony
-
Ostatni post autor: peczek7
-
- 3 Odpowiedzi
- 1351 Odsłony
-
Ostatni post autor: maniek21112
-
- 2 Odpowiedzi
- 1903 Odsłony
-
Ostatni post autor: Chudy135
-
- 29 Odpowiedzi
- 4510 Odsłony
-
Ostatni post autor: dudi273