M43 118km wymiana slupka uszczelki
- Grzechu16
- Bywalec forum
- Posty: 521
- Rejestracja: 29 lis 12, 9:37
- BMW: E46 318i [m43] 118KM
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Kraków/Czechowice-Dziedzice
- Gadu-Gadu: 2450261
Albo jakiś paskudny pech Cię dopadł, albo były jakieś felerne panewki, albo został popełniony jakiś błąd podczas remontu (ameryki nie odkrywam z tymi opcjami oczywiście). Ja ponad rok jeżdżę już po wymianie samych panewek (bez szlifu wału, sama wymiana panewek po obróceniu się jednej) i nie ma z samochodem żadnego problemu. Jakiś czas po wymianie zmieniłem olej z 10w40 na 5w40.
- Grzechu16
- Bywalec forum
- Posty: 521
- Rejestracja: 29 lis 12, 9:37
- BMW: E46 318i [m43] 118KM
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Kraków/Czechowice-Dziedzice
- Gadu-Gadu: 2450261
Grzechu16 pisze: ↑22 lis 18, 9:12Albo jakiś paskudny pech Cię dopadł, albo były jakieś felerne panewki, albo został popełniony jakiś błąd podczas remontu (ameryki nie odkrywam z tymi opcjami oczywiście). Ja ponad rok jeżdżę już po wymianie samych panewek (bez szlifu wału, sama wymiana panewek po obróceniu się jednej) i nie ma z samochodem żadnego problemu. Jakiś czas po wymianie zmieniłem olej z 10w40 na 5w40. Przebieg obecnie chyba około 310tyś.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 21 lis 18, 6:05
- BMW: E46
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: Poznań
Kuźwa, może faktycznie pech... a może to, że olej miałem 5w30 - w sensie zbyt rzadki, ale niby taki wychodziło, że musi być.
Utwierdziliście, mnie trochę w przekonaniu, że może faktycznie warto zrobić remont i powinno to podziałać jak zrobione zostanie z jajem. Zorientowałem się, że szlifiernia wyczyści mi kanały olejowe ciśnieniowo w wale prócz samego szlifowania i dobrania nowych panewek, miejmy nadzieję, że pomoże, bo autko naprawdę fajne, ktoś na FB mi podpowiedział, że korbowód może być wypaczony i też warto go pomierzyć - o tym sam nie pomyślałem...
Oglądałem E90 i takie plastikowe się wydaje w środku. Z ciekawości jeździłem jeszcze nowym audi A3, w sensie, że może jakiś leasing, ale przy jeździe po brukowanej nawierzchni trzeszczało w środku plastikami, a w mojej 20 letniej bawarce cisza jak makiem zasiał xD
Tym bardziej mi szkoda, bo mam całkowicie nowe zawieszenie, nową przednią szybę, całkiem nową chłodnicę z oryginalnym zbiorniczek behra i 4 nowe opony i alufelgi zimowe. Po prostu boję się bezsensownych kosztów po tylu inwestycjach. Usterka silnika zawsze jest najgorsza.
Utwierdziliście, mnie trochę w przekonaniu, że może faktycznie warto zrobić remont i powinno to podziałać jak zrobione zostanie z jajem. Zorientowałem się, że szlifiernia wyczyści mi kanały olejowe ciśnieniowo w wale prócz samego szlifowania i dobrania nowych panewek, miejmy nadzieję, że pomoże, bo autko naprawdę fajne, ktoś na FB mi podpowiedział, że korbowód może być wypaczony i też warto go pomierzyć - o tym sam nie pomyślałem...
Oglądałem E90 i takie plastikowe się wydaje w środku. Z ciekawości jeździłem jeszcze nowym audi A3, w sensie, że może jakiś leasing, ale przy jeździe po brukowanej nawierzchni trzeszczało w środku plastikami, a w mojej 20 letniej bawarce cisza jak makiem zasiał xD
Tym bardziej mi szkoda, bo mam całkowicie nowe zawieszenie, nową przednią szybę, całkiem nową chłodnicę z oryginalnym zbiorniczek behra i 4 nowe opony i alufelgi zimowe. Po prostu boję się bezsensownych kosztów po tylu inwestycjach. Usterka silnika zawsze jest najgorsza.
-
- Bywalec forum
- Posty: 25
- Rejestracja: 29 wrz 18, 1:28
- BMW: e46 M43 318i 118 KM
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: Szczecin
Kup słupek za około 1200-1300 zł a osprzęt przełóż. Zalej dobrym olejem 5W40 (ja zalałem Valvoline). Drugi silnik zostaw sobie na podmianę części albo sprzedaj. Wymiana ze wszystkimi duperelami, płynami, uszczelkami i nowym sprzęgłem to okolice 4 tysięcy no chyba że masz dostęp do mechanika który wie co robi i tanio to może trochę ponad 3 tysie. Ja wymieniłem słupek 2 miesiące temu i jest wszystko ok jak na razie.
Przy wymianie słupka zabrał mi mechanik koło pasowe ze starego bo wyglądało lepiej. Na początku nie szalej autem i będzie elegancko. Ja bym nie szukał niczego innego tylko pogódź się z tym że w aucie używanym jakie kupisz inne i tak wydasz na naprawy a tutaj wiesz co masz. Panewek bym nie ruszał w słupku.
Przy wymianie słupka zabrał mi mechanik koło pasowe ze starego bo wyglądało lepiej. Na początku nie szalej autem i będzie elegancko. Ja bym nie szukał niczego innego tylko pogódź się z tym że w aucie używanym jakie kupisz inne i tak wydasz na naprawy a tutaj wiesz co masz. Panewek bym nie ruszał w słupku.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post