Błąd EML
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 9842
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
To nie musi być przepustnica a np. przerwy w dme, ale trzeba zacząć od czyszczenia przepustnicy i jej połączenia.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony
cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
328ia mańka i żony

540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
- Broder
- Specjalista
- Posty: 2059
- Rejestracja: 3 paź 14, 11:28
- BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- Gadu-Gadu: 6650001
- VIN: EX93017
Raczej przepustnica sie zacina, jak ja wyciagniesz zobaczysz o co chodzi. Ciegno za ktore ciagnie linka nie jest sprzezone z drugim potencjometrem. W momencie kiedy klapa przepustnicy sie zatnie a ty wciskasz pedal gazu to linka gazu ciagnie sam potencjometr nr 1, a klapa przepustnicy stoi zamknieta z potencjometrem nr 2. Wtedy sygnaly z obu potencjometrow sie nie zgadzaja i dme glupieje

-
- Bywalec forum
- Posty: 32
- Rejestracja: 16 lis 13, 3:43
- BMW: M52TUB28
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Kraków
Miałem bardzo podobny problem w zimie w moim 328.
Przeczyszczenie przepustnicy niestety w moim przypadku nie wniosło żadnej zmiany więc wymieniłem na używkę od kolegi forum z postu wyżej i do dziś się nic nie dzieje.
Moja stara przepustnica mechanicznie była sprawna - pewnie kwestia zużycia czujników w środku. Natomiast nie wiem czy ktoś para się regenerowaniem takiego urządzenia.
Przeczyszczenie przepustnicy niestety w moim przypadku nie wniosło żadnej zmiany więc wymieniłem na używkę od kolegi forum z postu wyżej i do dziś się nic nie dzieje.
Moja stara przepustnica mechanicznie była sprawna - pewnie kwestia zużycia czujników w środku. Natomiast nie wiem czy ktoś para się regenerowaniem takiego urządzenia.
-
- Bywalec forum
- Posty: 32
- Rejestracja: 16 lis 13, 3:43
- BMW: M52TUB28
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Kraków
Od razu niech Ci wyczyszczą silnik krokowy. I tak trzeba go wyjąć przy demontażu przepustnicy.
Ja przy okazji zrobienia dostępu ogarnąłem sobie jeszcze nową odmę z przewodami i nowe gumy w dolocie bo stare trzymały się na słowo honoru.
Ogólnie bez zdejmowania kolektora to dość nieprzyjemna robota więc lepiej dwa razy nie zaglądać.
Ja przy okazji zrobienia dostępu ogarnąłem sobie jeszcze nową odmę z przewodami i nowe gumy w dolocie bo stare trzymały się na słowo honoru.
Ogólnie bez zdejmowania kolektora to dość nieprzyjemna robota więc lepiej dwa razy nie zaglądać.

-
- Bywalec forum
- Posty: 23
- Rejestracja: 31 lip 18, 7:44
- BMW: E46 Sedan
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: Szczecin
A więc ostatnio problem na jakiś czasu ustał, ale pojawił się problem z falującymi ustawieniami i gaśnięciem samochodu przy zatrzymywaniu np. na światłach (skrzynia automat). Odłączyłem przepływomierz i problemy ustały - jedynie po dłuższym postoju np. po nocy jest problem z odpaleniem - wyskakuje błąd EML i jest problem z wejściem na obroty - po podłączeniu przepływomierza odpaleniu i odłączeniu wszystko działa. Zamówiłem nowy przepływomierz - zobaczę czy coś to pomoże - w tygodniu sprawdzę szczelność dolotu i jadę na czyszczenie przepustnicy i silnika krokowego. Myślę też czy to nie problem z pompą paliwa?
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 9842
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Jak przepływomierz nie jest vdo to nie warto zakładać.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony
cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
328ia mańka i żony

540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
-
- Bywalec forum
- Posty: 23
- Rejestracja: 31 lip 18, 7:44
- BMW: E46 Sedan
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: Szczecin
Aktualnie po podłączeniu przepływomierza silnik praktycznie od razu gaśnie. Po odpaleniu obroty falują i też po kilku sek. gaśnie - to objawy na ciepłym silniku,
Na zimnym muszę odpalać z podłączonym przepływomierzem ponieważ bez wywala błąd EML i nie chce wejść na obroty. Jako że jutro jadę na warsztat wymienić szczęki ręcznego to poproszę by odrazu się tym zajeli. Jutro powinienem mieć też nowy przepływomierz.
Po podłączeniu w INPIE wywaliło mi następujące błędy - co mogło nawalić?:
E R R O R M E M O R Y R E P O R T
------------------------------------
Date: 09/03/18 18:53:44
ECU: MS420DS0
JobStatus: OKAY
Variant: MS420DS0
------------------------------------------------------------
RESULT: 4 errors in error memory !
------------------------------------------------------------
8 Signal Luftmassenmesser
Error frequency : 2
Logistic counter: 40
Motordrehzahl 1312.00 1/min
Drosselklappenwinkel 7.97 Grad DK
Tastverhaeltnis Leerlaufsteller 17.58 %
LMM Spannungswert 0.00 V
aufgetreten vor (rel. BZ) 0.20 h
Signalleitung Kurzschluss gegen Masse oder Leitungsunterbrechung
CARB-Fehler
Fehler nach Entprellung gespeichert
Fehler momentan nicht vorhanden
sporadischer Fehler
Errorcode: 08 B2 02 28 29 11 2D 00 A0 FC
------------------------------------------------------------
119 Motordrosselklappe MDK mechanischer Fehler (schwergaengig oder klemmt)
Error frequency : 1
Logistic counter: 40
Istwert Drosselklappe 3.75 Grad DK
Sollwert Drosselklappe 0.00 Grad DK
Fahrerwunsch 0.00 Grad DK
Ansteuertastverhaeltnis MDK 67.30 %
aufgetreten vor (rel. BZ) 0.10 h
Tastverhaeltnis zu hoch CARB-Fehler
Fehler nach Entprellung gespeichert
Fehler momentan nicht vorhanden
sporadischer Fehler
Errorcode: 77 B1 01 28 08 00 00 AD A0 FD
------------------------------------------------------------
202 Lambdaregelung Bank 1 Regelanschlag
Error frequency : 1
Logistic counter: 40
Motordrehzahl 704.00 1/min
Temperatur Kuehlwasser 104.25 Grad C
Last 92.60 mg/Hub
Lambda-Sondenspannung Regelsonde Bank 1 0.04 V
aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 h
Abweichung fett
CARB-Fehler
Fehler nach Entprellung gespeichert
Fehler momentan vorhanden statischer Fehler
Errorcode: CA 71 01 28 16 CB 11 09 A0 FE
------------------------------------------------------------
203 Lambdaregelung Bank 2 Regelanschlag
Error frequency : 1 Logistic counter: 40
Motordrehzahl 704.00 1/min
Temperatur Kuehlwasser 104.25 Grad C
Last 92.60 mg/Hub
Lambda-Sondenspannung Regelsonde Bank 2 0.06 V
aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 h
Abweichung fett
CARB-Fehler
Fehler nach Entprellung gespeichert
Fehler momentan vorhanden statischer Fehler
Errorcode: CB 71 01 28 16 CB 11 0C A0 FE
=============================================================
Na zimnym muszę odpalać z podłączonym przepływomierzem ponieważ bez wywala błąd EML i nie chce wejść na obroty. Jako że jutro jadę na warsztat wymienić szczęki ręcznego to poproszę by odrazu się tym zajeli. Jutro powinienem mieć też nowy przepływomierz.
Po podłączeniu w INPIE wywaliło mi następujące błędy - co mogło nawalić?:
E R R O R M E M O R Y R E P O R T
------------------------------------
Date: 09/03/18 18:53:44
ECU: MS420DS0
JobStatus: OKAY
Variant: MS420DS0
------------------------------------------------------------
RESULT: 4 errors in error memory !
------------------------------------------------------------
8 Signal Luftmassenmesser
Error frequency : 2
Logistic counter: 40
Motordrehzahl 1312.00 1/min
Drosselklappenwinkel 7.97 Grad DK
Tastverhaeltnis Leerlaufsteller 17.58 %
LMM Spannungswert 0.00 V
aufgetreten vor (rel. BZ) 0.20 h
Signalleitung Kurzschluss gegen Masse oder Leitungsunterbrechung
CARB-Fehler
Fehler nach Entprellung gespeichert
Fehler momentan nicht vorhanden
sporadischer Fehler
Errorcode: 08 B2 02 28 29 11 2D 00 A0 FC
------------------------------------------------------------
119 Motordrosselklappe MDK mechanischer Fehler (schwergaengig oder klemmt)
Error frequency : 1
Logistic counter: 40
Istwert Drosselklappe 3.75 Grad DK
Sollwert Drosselklappe 0.00 Grad DK
Fahrerwunsch 0.00 Grad DK
Ansteuertastverhaeltnis MDK 67.30 %
aufgetreten vor (rel. BZ) 0.10 h
Tastverhaeltnis zu hoch CARB-Fehler
Fehler nach Entprellung gespeichert
Fehler momentan nicht vorhanden
sporadischer Fehler
Errorcode: 77 B1 01 28 08 00 00 AD A0 FD
------------------------------------------------------------
202 Lambdaregelung Bank 1 Regelanschlag
Error frequency : 1
Logistic counter: 40
Motordrehzahl 704.00 1/min
Temperatur Kuehlwasser 104.25 Grad C
Last 92.60 mg/Hub
Lambda-Sondenspannung Regelsonde Bank 1 0.04 V
aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 h
Abweichung fett
CARB-Fehler
Fehler nach Entprellung gespeichert
Fehler momentan vorhanden statischer Fehler
Errorcode: CA 71 01 28 16 CB 11 09 A0 FE
------------------------------------------------------------
203 Lambdaregelung Bank 2 Regelanschlag
Error frequency : 1 Logistic counter: 40
Motordrehzahl 704.00 1/min
Temperatur Kuehlwasser 104.25 Grad C
Last 92.60 mg/Hub
Lambda-Sondenspannung Regelsonde Bank 2 0.06 V
aufgetreten vor (rel. BZ) 0.00 h
Abweichung fett
CARB-Fehler
Fehler nach Entprellung gespeichert
Fehler momentan vorhanden statischer Fehler
Errorcode: CB 71 01 28 16 CB 11 0C A0 FE
=============================================================
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 9842
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Przeczyść przepustnicę oraz potraktuj kontaktem w sprayu jej wtyczkę.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony
cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
328ia mańka i żony

540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
-
- Bywalec forum
- Posty: 23
- Rejestracja: 31 lip 18, 7:44
- BMW: E46 Sedan
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: Szczecin
Orientuje się ktoś Ole mniej więcej powinien wynosić koszt czyszczenia przepustnicy i silnika krokowego? Byłem w jednym z warsztatów w szczecinie i otrzymałem odpowiedź że między 600 a 700 zł. Trochę sporo nie mając pewności że to pomoże i nie będę musiał wymieniać przepustnicy.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post