Dziękuję za wszystkie sugestie.
W odpowiedzi na pytania - płyn chłodniczy i wspomagania ok.
Wracam z nową porcją zdjęć, bo przyznam szczerze że ciężko jednoznacznie określić mi źródło wycieku.. Olej w rowkach sugeruje chyba wyciek spod pokrywy zaworów, ale czy obciekłoby wtedy w sposób i w miejsca przedstawione strzałkami? Trochę martwi mnie ten olej na różnych łączeniach, ale dziwne żeby w jednym czasie zaczęło lać się z kilku miejsc...
PS olej zmieniany 3000km temu na SynPower 5W40, wcześniej niestety nie wiem co było lane - auto sprowadzone we wrześniu ze Szwecji.
Ostatnio zmieniony 26 sty 18, 12:09 przez bmw755, łącznie zmieniany 1 raz.
Moim zdaniem uszczelka pokrywy do wymiany. Wymienił bym też uszczelki na czujnikach wałka rozrządu i elektrozaworach (groszowe sprawy) Uszelka pokrywy około 200 zł ;/ I pomyślał bym nad zalaniem płukanki i zmianie oleju na 5w30 i wyczyść ładnie co się da i obserwuj gdzie cieknie. Łatwiej będzie zlokalizować wyciek na 100%
Ja niedawno wymieniałem uszczelkę pod pokrywą zaworów zaworów. Włożyłem ori uszczelkę. Okazała się o 2mm grubsza od zamiennika Reinz, którą wymieniałem 2 lata temu i zaczęła puszczać i dlatego postawiłem na oryginał. Koszt uszczelki po rabacie to 380 zł.
Przepraszam za pomyłkę pisałem jedno, myślałem o drugim - zalany jest pełen syntetyk - SynPower 5w40.
Jeżeli chodzi o uszczelkę pokrywy zaworów - zabiorę się za temat, dzięki za sugestie. Zastanawia mnie tylko to, że przy samej pokrywie śladów oleju jako takich nie ma, wszystko jest praktycznie na dole. Czy u Was też tak wyglądało? Zdaję sobie oczywiście sprawę że olej ścieka i przy dodatkowych wibracjach tym bardziej szybko, ale u Was też olej zbierał się na dolnych elementach a przy samej pokrywie ciężko było go znaleźć?
Oraz druga sprawa - zastanawia mnie sam powód powstania nieszczelności. Na pewno jednym z czynników jest starzenie się uszczelki. Zastanawia mnie jednak kwestia odmy i możliwego wzrostu ciśnienia, przy jej ew. zapchaniu, co z kolei spowodowało nieszczelność. Myślicie że to dobry trop? Mam przy obecnych temperaturach niewielkie ilości masła na bagnecie po trasach ok. 13km (na jesień tego nie było, pod korkiem oleju masła brak). Może to chyba sugerować, że w odmie dzieje się dobrze? Wyczytałem, że zalecają wymianę odmy co 3 zmianę oleju (szczerze to stawiam że w moim egzemplarzu jest od nowości). Wymieniacie odmy faktycznie tak często, jest realny tego sens? Pytam, bo słyszałem że nie jest to zabieg łatwy, co za tym idzie trochę to może pewnie kosztować? (sam niestety nie mam warunków żeby przeprowadzić wymianę).
Sprawdź jeszcze czy nie cieknie spod uszczelki podstawy filtra oleju. Zapchana odma może przyczyniać się do wzrostu ciśnienia i wypychania oleju najsłabszymi miejscami. Wymiana odmy to pewnie koszt ok 200,- pamiętaj o przewodach, bo często rozpadają się ze starości.
Co do wycieku to koledzy napisali chyba wszystko w pierwszych 6ciu postach
A jeśli chodzi o odme...
Odma srodma. Wymiana co 3 wymiany oleju??!! Ło matko. Z częściami parę ładnych stówek. Nie wiem jak teraz ale jak wymieniałem odme to nie znalazłem nigdzie zamiennika, a oryginał (separator i przewody) - ok. 900zł. Postawiłem na wąż olejowy 12 zł za metr i czyszczenie separatora. Hula aż miło
Jak pod korkiem nie ma nalotu to jest ok. Na bagnecie pojawia się często, bo do rurki prowadzącej wpada przewód z powrotu od separatora oleju - nalot jest wyrzygiwany prosto na bagnet.
Możesz otworzyć korek wlewu oleju na włączonym i zatkać ręką - powinieneś poczuć, że lekko zasysa rękę. Ale na bank jest w porządku.