Problem z zapaleniem 316i 1.8

Olmaros
Posty: 7
Rejestracja: 5 lis 17, 14:39
BMW: E46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Knurów
VIN: JR54388

Post autor: Olmaros »

Witam wszystkich.
Troche mi to zajeło ale moge opisac co zostało zrobione a co w sumie okazało sie przyczyną.
Przy kolejnych problemach z odpaleniem samochodu, wymontowałem siedzisko z tyłu auta i bezposrenio od akumulatora
podłączyłem zasilanie pod pompę paliwa.
Jak tylko dotknąłem kablami do zasilania pompy od razu ruszyła i oczywiście auto bez problemów odpaliło.
Więc pompa Ok a zatem elektryka.
Wymieniłem przekaxniki od pompy na nowe raz jeszcze ale to asekuracyjnie.
Główną przyczyna całej sytuacji okazał sie wyłącznik zapłonu zainstalowany przez poprzedniego posiadacza a właściwie
samo wykonanie tegoż zabezpieczenia.
Po zlikwidowaniu zabezpieczenia i w łaściwym zaizolowaniu kabla problem ustąpił jak ręką odjął.
Dzis już prawie 2 latach od momentu naprawy nic sie nie dzieje i autko śmiga.
Mimo ze przyczyna była tak naprawdę prozaiczna- straciłem mnóstwo nerwów i kasy jeżdżąc po "znachorach".
Dziś wiem przynajmniej kogo omijac z daleka.
Przy okazji polecam warsztat BMW Biały z Zabrza.
To naprawdę gość który wie co robi.
Może komuś ten post pomoże.
Pozdrawiam i szerokości.
Awatar użytkownika
Heser
Posty: 2
Rejestracja: 21 lut 20, 14:03
BMW: E46 316i N46B18A
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Augustów
VIN: FJ87033

Post autor: Heser »

Miałem podobny problem z 316i 2004 n46b18, ale w moim przypadku zajechałem pod pracę i już wracałem na piechotę bo nie mogłem odpalić, kręcił tylko wyłącznie rozrusznik.
Na plaku silnik zapalał na 2 sekundy i gasł, kiedy przekręcałem kilkukrotnie kluczykiem na zapłon coś tam lekko łapało paliwo. Winna była pompa paliwa i po wymianie pali od strzała.
Dodam tylko że również nie miałem żadnych błędów w komputerze.

Proponuję test, przekręcić kluczyk na zapłon jak zgasną kontrolki cofnąć na "0" i tak kilka razy, wtedy pompuje paliwo. Po tym spróbować zapalić jeśli coś lekko złapie to pompa paliwa ma za małe ciśnienie i jest do wymiany.
Awatar użytkownika
kalee46
Posty: 9
Rejestracja: 2 lut 20, 20:47
BMW: e46 M54
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Jarosław

Post autor: kalee46 »

maniek21112 pisze: 26 kwie 20, 20:14 Proponuję zamienić na próbę przekaźnik pompy paliwa z tym od klaksonu (są takie same).
Rozwiązałeś problem z którym borykałem się 10 lat po zmianie przekaźników od około pół roku problem nie wystąpił ani razu. :Yahoo!:
Nie pisałem wcześniej bo chciałem mieć 100% pewność i teraz już tak jest. :Yahoo!:

Jak mi to zasugerowałeś to położyłem się na tylnej kanapie z uchem przyłożonym do siedziska a druga osoba włączała zapłon i jeżeli było słychać pompę to silnik za każdym razem odpalił a jak po włączeniu zapłonu pompa się nie załączyła to wtedy rozrusznik kręcił a silnik nie łapał.
Zamiana tych przekaźników całkowicie rozwiązała problem, od tego zabiegu odpala za każdym razem i nie kosztowało mnie to ani grosza.
Dzięki !!! :Yahoo!: :Yahoo!: :Yahoo!: :Yahoo!: :Yahoo!: :Yahoo!: :Yahoo!:
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10162
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

Post autor: maniek21112 »

:good:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7114
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

Post autor: scghost »

kalee46 pisze: 6 gru 20, 19:12 problem z którym borykałem się 10 lat
%) %)
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Benzyna”