Problem z zapaleniem 316i 1.8
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 5 lis 17, 14:39
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Knurów
- VIN: JR54388
Witam wszystkich.
Troche mi to zajeło ale moge opisac co zostało zrobione a co w sumie okazało sie przyczyną.
Przy kolejnych problemach z odpaleniem samochodu, wymontowałem siedzisko z tyłu auta i bezposrenio od akumulatora
podłączyłem zasilanie pod pompę paliwa.
Jak tylko dotknąłem kablami do zasilania pompy od razu ruszyła i oczywiście auto bez problemów odpaliło.
Więc pompa Ok a zatem elektryka.
Wymieniłem przekaxniki od pompy na nowe raz jeszcze ale to asekuracyjnie.
Główną przyczyna całej sytuacji okazał sie wyłącznik zapłonu zainstalowany przez poprzedniego posiadacza a właściwie
samo wykonanie tegoż zabezpieczenia.
Po zlikwidowaniu zabezpieczenia i w łaściwym zaizolowaniu kabla problem ustąpił jak ręką odjął.
Dzis już prawie 2 latach od momentu naprawy nic sie nie dzieje i autko śmiga.
Mimo ze przyczyna była tak naprawdę prozaiczna- straciłem mnóstwo nerwów i kasy jeżdżąc po "znachorach".
Dziś wiem przynajmniej kogo omijac z daleka.
Przy okazji polecam warsztat BMW Biały z Zabrza.
To naprawdę gość który wie co robi.
Może komuś ten post pomoże.
Pozdrawiam i szerokości.
Troche mi to zajeło ale moge opisac co zostało zrobione a co w sumie okazało sie przyczyną.
Przy kolejnych problemach z odpaleniem samochodu, wymontowałem siedzisko z tyłu auta i bezposrenio od akumulatora
podłączyłem zasilanie pod pompę paliwa.
Jak tylko dotknąłem kablami do zasilania pompy od razu ruszyła i oczywiście auto bez problemów odpaliło.
Więc pompa Ok a zatem elektryka.
Wymieniłem przekaxniki od pompy na nowe raz jeszcze ale to asekuracyjnie.
Główną przyczyna całej sytuacji okazał sie wyłącznik zapłonu zainstalowany przez poprzedniego posiadacza a właściwie
samo wykonanie tegoż zabezpieczenia.
Po zlikwidowaniu zabezpieczenia i w łaściwym zaizolowaniu kabla problem ustąpił jak ręką odjął.
Dzis już prawie 2 latach od momentu naprawy nic sie nie dzieje i autko śmiga.
Mimo ze przyczyna była tak naprawdę prozaiczna- straciłem mnóstwo nerwów i kasy jeżdżąc po "znachorach".
Dziś wiem przynajmniej kogo omijac z daleka.
Przy okazji polecam warsztat BMW Biały z Zabrza.
To naprawdę gość który wie co robi.
Może komuś ten post pomoże.
Pozdrawiam i szerokości.
- Heser
- Posty: 2
- Rejestracja: 21 lut 20, 14:03
- BMW: E46 316i N46B18A
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: podlaskie
- Miasto: Augustów
- VIN: FJ87033
Miałem podobny problem z 316i 2004 n46b18, ale w moim przypadku zajechałem pod pracę i już wracałem na piechotę bo nie mogłem odpalić, kręcił tylko wyłącznie rozrusznik.
Na plaku silnik zapalał na 2 sekundy i gasł, kiedy przekręcałem kilkukrotnie kluczykiem na zapłon coś tam lekko łapało paliwo. Winna była pompa paliwa i po wymianie pali od strzała.
Dodam tylko że również nie miałem żadnych błędów w komputerze.
Proponuję test, przekręcić kluczyk na zapłon jak zgasną kontrolki cofnąć na "0" i tak kilka razy, wtedy pompuje paliwo. Po tym spróbować zapalić jeśli coś lekko złapie to pompa paliwa ma za małe ciśnienie i jest do wymiany.
Na plaku silnik zapalał na 2 sekundy i gasł, kiedy przekręcałem kilkukrotnie kluczykiem na zapłon coś tam lekko łapało paliwo. Winna była pompa paliwa i po wymianie pali od strzała.
Dodam tylko że również nie miałem żadnych błędów w komputerze.
Proponuję test, przekręcić kluczyk na zapłon jak zgasną kontrolki cofnąć na "0" i tak kilka razy, wtedy pompuje paliwo. Po tym spróbować zapalić jeśli coś lekko złapie to pompa paliwa ma za małe ciśnienie i jest do wymiany.
- kalee46
- Posty: 9
- Rejestracja: 2 lut 20, 20:47
- BMW: e46 M54
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: Jarosław
Rozwiązałeś problem z którym borykałem się 10 lat po zmianie przekaźników od około pół roku problem nie wystąpił ani razu.maniek21112 pisze: ↑26 kwie 20, 20:14 Proponuję zamienić na próbę przekaźnik pompy paliwa z tym od klaksonu (są takie same).

Nie pisałem wcześniej bo chciałem mieć 100% pewność i teraz już tak jest.

Jak mi to zasugerowałeś to położyłem się na tylnej kanapie z uchem przyłożonym do siedziska a druga osoba włączała zapłon i jeżeli było słychać pompę to silnik za każdym razem odpalił a jak po włączeniu zapłonu pompa się nie załączyła to wtedy rozrusznik kręcił a silnik nie łapał.
Zamiana tych przekaźników całkowicie rozwiązała problem, od tego zabiegu odpala za każdym razem i nie kosztowało mnie to ani grosza.
Dzięki !!!







- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10162
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław

Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony
cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony

540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
- 4 Odpowiedzi
- 1252 Odsłony
-
Ostatni post autor: dGrMaMba
-
- 6 Odpowiedzi
- 1396 Odsłony
-
Ostatni post autor: philipmayer2012
-
- 0 Odpowiedzi
- 502 Odsłony
-
Ostatni post autor: Michał46
-
- 2 Odpowiedzi
- 477 Odsłony
-
Ostatni post autor: mikos2607
-
- 1 Odpowiedzi
- 1186 Odsłony
-
Ostatni post autor: Szopan
-
- 10 Odpowiedzi
- 2562 Odsłony
-
Ostatni post autor: hackunek
-
- 14 Odpowiedzi
- 4560 Odsłony
-
Ostatni post autor: Miłosz
-
- 7 Odpowiedzi
- 1440 Odsłony
-
Ostatni post autor: Barteksxe
-
- 9 Odpowiedzi
- 2030 Odsłony
-
Ostatni post autor: maniek21112
-
- 8 Odpowiedzi
- 3078 Odsłony
-
Ostatni post autor: Miłosz