N42B20A Złe obroty i telepanie
- Broder
- Specjalista
- Posty: 2088
- Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
- BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: EX93017
Oryginalnie jest tam sruba na imbus, torxa moze ktos juz nabijal. Musisz nabic bit spline z mala grzechotka , nie mozesz jej ciagnac powoli bo znow sie obrobi tylko mocno puknac (dynamicznie) i powinna puscic

- Jarando
- Moderator
- Posty: 2164
- Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
- BMW: G31 530d xDrive
- Rok produkcji: 2017
- Państwo: Irlandia-Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Mallow-Żywiec
- Płeć:
Opukaj jeszcze tą śrubę przed próbą odkręcenia w/w sposobem.
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
-
- Bywalec forum
- Posty: 136
- Rejestracja: 13 paź 17, 18:11
- BMW: E46 touring M54B25
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdańsk
Oczywiście, był imbus- moja pomyłkaBroder pisze:Oryginalnie jest tam sruba na imbus[...]


-
- Bywalec forum
- Posty: 136
- Rejestracja: 13 paź 17, 18:11
- BMW: E46 touring M54B25
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdańsk
AKTUALIZACJA 05.12.17:
W końcu błędy! (brzmi dziwnie
)
Niestety nie od czujnika rozrządu ale z tego co znalazłem przerwa w zapłonie. Jakieś 200 metrów po starcie na chwilę zaczął migać check engine, przestał jak akurat zjechałem żeby zgasić auto. Potem jeździło gorzej niż przez ostatnie dni(tak mi się wydaje). Kody błędów: Że cylinder nr 2 jestem w stanie zrozumieć, tak jak pisałem coś mi nie pasują te wskazania na wykresie, ale nie wiem jakie powinny być prawidłowe wartości. Ale że wyrzucił też błąd na wszystkich? Świece wszędzie nowe, cewki 1 i 4 też.
W końcu błędy! (brzmi dziwnie

Niestety nie od czujnika rozrządu ale z tego co znalazłem przerwa w zapłonie. Jakieś 200 metrów po starcie na chwilę zaczął migać check engine, przestał jak akurat zjechałem żeby zgasić auto. Potem jeździło gorzej niż przez ostatnie dni(tak mi się wydaje). Kody błędów: Że cylinder nr 2 jestem w stanie zrozumieć, tak jak pisałem coś mi nie pasują te wskazania na wykresie, ale nie wiem jakie powinny być prawidłowe wartości. Ale że wyrzucił też błąd na wszystkich? Świece wszędzie nowe, cewki 1 i 4 też.

- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10162
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Skoro wypadł zapłon na drugim cylindrze to zamień cewki między cylindrami 1 i 2, obserwuj czy błąd przejdzie.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony
cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony

540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Bywalec forum
- Posty: 136
- Rejestracja: 13 paź 17, 18:11
- BMW: E46 touring M54B25
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdańsk
Na dniach będę miał dwie nowe cewki, dzisiaj wysypał to co ostatnio i powrócił błąd 2781- błąd wałka rozrządu zaworów ssących- czujniki zamienione miejscami, czyli wychodzi na to że... no właśnie co?
Dodatkowo pokazał 2760 i 2761. Błędy sond pokazuje przez to że silnik źle chodzi, czy coś faktycznie jest nie tak z sondami? Pierwsza jest przecież ledwie 3 miesięczna.

- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10162
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Dawaj zrzuty błędów. Zamień jeszcze elektrozawory vanosów, oczyść je oczywiście przed zamianą.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony
cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony

540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Bywalec forum
- Posty: 136
- Rejestracja: 13 paź 17, 18:11
- BMW: E46 touring M54B25
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdańsk
Elektrozawory vanosów w sensie nr 4 na schemacie?
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=AX51-EUR-12-2001-E46-BMW-318i&diagId=11_3296
Jeśli tak to już to robiłem, i błąd pozostał na ssaniu, czyli albo 2 złe czujniki, albo coś głębiej, tylko co?
Błędy z poprzedniego postu:
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=AX51-EUR-12-2001-E46-BMW-318i&diagId=11_3296
Jeśli tak to już to robiłem, i błąd pozostał na ssaniu, czyli albo 2 złe czujniki, albo coś głębiej, tylko co?
Błędy z poprzedniego postu:
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10162
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Jakbyś ustawił język pl to zauważyłbyś, że chodzi o element nr 1
nr 4 to czujnik położenia wałka rozrządu.
http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=AX51-EUR-12-2001-E46-BMW-318i&diagId=11_3296

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=AX51-EUR-12-2001-E46-BMW-318i&diagId=11_3296
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony
cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony

540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Bywalec forum
- Posty: 136
- Rejestracja: 13 paź 17, 18:11
- BMW: E46 touring M54B25
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdańsk
Kurde... zasugerowałem się tym że na rysunku jako jedyne czujniki są podwójnie. Zabieram się za to jutro z rana.
Aktualizacja:
Już po zamianie, na początku zamieniłem miejscami elektrozawory i przypadkiem kable, nie wiem czy szybciej mi serce biło, czy beta wachlowała obrotami w górę i w dół.
Potem poprawiłem kable jak trzeba, a więc tak jak powinienem zrobić: zamienione miejscami elektrozawory i efektem była baaardzo nierówna praca, przygasanie, obroty robiły co chciały, no po prostu umierał. Stwierdziłem że nie ma sensu nawet próbować tak jeździć i zamieniłem je z powrotem, czyli są jak były. Błąd wcześniej był na ssaniu, po zamianie już wiecie co się dzieje, czyli któryś jest do wymiany? Ten ssący zapewne? Jak wymieniać to na co? Tylko ASO, czy producentem oryginału jest Bosch czy inna firma?
Oprócz tego wymienione cewki, poprawa jest, zapłon nie wypada, spalanie trochę nawet mi spadło, ale dalej czasami zamula i jakby się zalewa paliwem, ale to pewnie wina tego tam wyżej
Chociaż sobie przód silnika dzięki temu umyłem
Aktualizacja:
Już po zamianie, na początku zamieniłem miejscami elektrozawory i przypadkiem kable, nie wiem czy szybciej mi serce biło, czy beta wachlowała obrotami w górę i w dół.

Oprócz tego wymienione cewki, poprawa jest, zapłon nie wypada, spalanie trochę nawet mi spadło, ale dalej czasami zamula i jakby się zalewa paliwem, ale to pewnie wina tego tam wyżej

Chociaż sobie przód silnika dzięki temu umyłem

-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
- 9 Odpowiedzi
- 2237 Odsłony
-
Ostatni post autor: scghost
-
- 11 Odpowiedzi
- 2467 Odsłony
-
Ostatni post autor: maniek21112
-
- 3 Odpowiedzi
- 721 Odsłony
-
Ostatni post autor: maniek21112
-
- 0 Odpowiedzi
- 702 Odsłony
-
Ostatni post autor: chmelu5
-
- 0 Odpowiedzi
- 481 Odsłony
-
Ostatni post autor: giyke
-
- 5 Odpowiedzi
- 1248 Odsłony
-
Ostatni post autor: Lashie
-
- 44 Odpowiedzi
- 20328 Odsłony
-
Ostatni post autor: Spectron
-
- 3 Odpowiedzi
- 789 Odsłony
-
Ostatni post autor: Pampilio
-
- 6 Odpowiedzi
- 2321 Odsłony
-
Ostatni post autor: danielo6666
-
- 33 Odpowiedzi
- 8310 Odsłony
-
Ostatni post autor: Sikormen94