M52tub25 Odma? OIL CATCH TANK + logowanie INPA

kszyhu
Bywalec forum
Posty: 34
Rejestracja: 28 paź 17, 12:27
BMW: e46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: wlkp

Post autor: kszyhu »

Broder pisze:
kszyhu pisze:kolego w r6 m52tu/m54 -były 2 rodzaje układu separatora, w zwiazku z tym też byly 2 rodzaje kolektorów dolotowych.
Ty masz ten najczęsciej spotykany w m52tu, czyli 1 wyjscie z tylu kolektora i dlatego też przewód nie może mieć tego dziobka drugiego.
Ciekawe, na kilkadziesiat sztuk m52tu i kupno kilku kolektorow dopiero w zeszlym tygodniu mialem auto z takim samym kolektorem z 1 wyjściem z odmy do kolektora
Obrazek
No ciekawe. A ja u siebie (m52tu) miałem pojedynczy. jak robilem swapa kolektora na ten z m54b30 to tez byl pojedynczy.
zbojna
Bywalec forum
Posty: 40
Rejestracja: 19 wrz 17, 23:32
BMW: E46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Józefów

Post autor: zbojna »

A jakis pomysl na te moje bledy? Teraz nawet gorzej odpala :fool:
kszyhu
Bywalec forum
Posty: 34
Rejestracja: 28 paź 17, 12:27
BMW: e46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: wlkp

Post autor: kszyhu »

Napisz cos więcej ... jak pracuje silnik, tylko bledy sond wywala? nierowna praca jest tylko na zimnym? czy dopiero po rozgrzaniu? moze od odpalenia stale telepie? Napewno masz wszystkie przewody w dolocie szczelne? jak gorzej kręci to moze czujniki wału/wałka szwankują?
zbojna
Bywalec forum
Posty: 40
Rejestracja: 19 wrz 17, 23:32
BMW: E46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Józefów

Post autor: zbojna »

Od razu po uruchomieniu tak jakby zaplony wypadaly. Cieply czy zimny. Przed wymiana tego nie bylo. Na zimnym ladnie odpala na cieplym musialem juz troche pokrecic aby odpalil. Skrecajac wszystko juz dokladnie sprawdzalem aby nie bylo nieszczelnosci. Moze jutro swiece jeszcze zmienie. Tylko na jakie? W inpie skasowalem cala adaptacje. Musze tez w inpie teraz cos adoptowac?
kszyhu
Bywalec forum
Posty: 34
Rejestracja: 28 paź 17, 12:27
BMW: e46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: wlkp

Post autor: kszyhu »

jak pojawiło sie po wymianie odmy/przewodow to jeszcze raz szukaj nieszczelnosci. Wymieniles ten przewod cienki od podcisnienia? jak nie to go wymien bo ma on kolosalne znaczenie, aby był szczelny musi ciezko wchodzic na dziobki. Jesli ciezko odpala po rozgrzaniu to moga byc objawy czujnika wału/wałka. Swieczki sprawdzic nie szkodzi
Awatar użytkownika
Szczurson
Bywalec forum
Posty: 1672
Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
BMW: F11 520d
Rok produkcji: 2012
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Częstochowa
VIN: DY10727
Lokalizacja: przed_monitorem

Post autor: Szczurson »

Ciekawe, bo u siebie po wymianie odmy miałem dokładnie to samo. Dopiero skasowałem od razu adaptacje i wróciło do normy, ale nadal czasami drży. Z tym że ja mam raczej sondę do wymiany.
Moje BMW (klik w obrazek):
Obrazek Obrazek
zbojna
Bywalec forum
Posty: 40
Rejestracja: 19 wrz 17, 23:32
BMW: E46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Józefów

Post autor: zbojna »

Dziś rozebrałem jeszcze wszystko ponownie sprawdziłem połączenia, po dopychałem zlozylem i wykonałem probe dymowa...i co najlepsze pewności nie mam ale wali z tej odmy...teraz żałuje ze zamiast odmy nie kupiłem OIL CATCH TANK ...Pytanie tylko do osób które maja to zamontowane, nie problemów z lewym powietrzem?
kszyhu
Bywalec forum
Posty: 34
Rejestracja: 28 paź 17, 12:27
BMW: e46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: wlkp

Post autor: kszyhu »

u mnie jak był przewod podcisnienia juz wydymany to silnik po rozgrzaniu przegierał, drżał. Po wymianue na nowy, nie czułem na postoju w aucie, że auto odpalone.
OCT nie stwarza problemów. Największy problem z OCT to znalezienie dla niego miejsca i dopasowanie przewodów.
zbojna
Bywalec forum
Posty: 40
Rejestracja: 19 wrz 17, 23:32
BMW: E46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Józefów

Post autor: zbojna »

Wczoraj zmieniłem na nowy ten cały wężyk, dziś już mam powoli dość już tego. Wolne obroty falują na granicy gaśnięcia, tak jakby nie chodził na wszystkie cylindry, na wyższych obrotach jest już ok.
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5534
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: MARC »

Odme powinno się wymien8ac wraz ze wszystkimi przewodami.
Pytanie co to za odma i co to za przewody masz obecnie? Oryginalna czy zamiennik?

Dopiero byś zobaczył dym przy OCT... jakie tam są nieszczelnosci.
ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Benzyna”