[E46 318d] Szyby elektryczne problem

Problemy i ich rozwiązania związane z elektroniką i alarmami w Naszych trójkach
Przemas91M
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 17 sie 17, 14:45
BMW: 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto:
VIN: KK28258

#11

Post autor: Przemas91M »

Panowie chyba nie zrozumieliście mojej wypowiedzi, w czasie otwarcia drzwi zaczyna robić mi się wspomniana wcześniej choinka na pulpicie oraz nie gaśnie silnik samochodu, a nie szyby. Tak jakby cały czas był włączony zapłon, mimo wyjętego kluczyka. Moduł komofortu mam wymieniony, wraz z nowymi przekaźnikami i jest bez zmiany.
Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 2164
Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
BMW: G31 530d xDrive
Rok produkcji: 2017
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Płeć:

#12

Post autor: Jarando »

Zrozumiałem, bo napisałeś że dzieje się tak gdy masz otwarte drzwi.
A krańcówki drzwi jak i wszystkie wiązki drzwi są podpięte właśnie pod GM5.
Co Ci szkodzi spróbować całkiem wypiąć ten moduł i sprawdzić czy coś się zmieni?
Przecież to chwila roboty.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
Przemas91M
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 17 sie 17, 14:45
BMW: 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto:
VIN: KK28258

#13

Post autor: Przemas91M »

Dobra jest, znalazłem winowajcę - 11,8V na akumulatorze i 13V podczas ładowania. Wymieniłem regulator napięcia na alternatorze i mam 14,5V ładowania. Podładowałem akumulator prostownikiem i zaczęło wszystko działać. Myślę, że poniżej 12V napięcia elektronika zaczyna wariować i temu są takie cyrki.
Przemas91M
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 17 sie 17, 14:45
BMW: 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto:
VIN: KK28258

#14

Post autor: Przemas91M »

Niestety, nacieszyłem się nim dwa dni. Znowu to samo. Napięcie na akumulatorze 12,7V, ładowanie 14,5V. Szyby, nawiew nie działają, choinka po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki. Po wypięciu modułu komfortu choinka zapala się od razu, bez otwierania drzwi.
Mam już na prawdę dosyć tego auta... Od marca stwarza same problemy i wydatki. Miało mi służyć do codziennych dojazdów do pracy a w zamian muszę się prosić współpracowników o podwózkę, nie po to kupowałem auto, żeby kurde stało w garażu. Jutro przyjeżdżają mili panowie i zabierają je na złom, wymontowałem tylko nowe części, które do niego założyłem i odsprzedam. Dziękuję za wszelkie wskazówki i pomoc.
Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 2164
Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
BMW: G31 530d xDrive
Rok produkcji: 2017
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Płeć:

#15

Post autor: Jarando »

Szybko się poddałeś i skazałeś samochód na złom.
Nie rozumiem trochę takiego podejścia.
Daj jej ostatnią szansę i spróbuj jeszcze odpiąć całkowicie stacyjkę.
Możesz jeszcze oddać samochód do dobrego specjalisty od BMW.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
Przemas91M
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 17 sie 17, 14:45
BMW: 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto:
VIN: KK28258

#16

Post autor: Przemas91M »

No 6 miesięcy stania w garażu i dłubania to chyba nie jest szybko. Auto było u specjalisty - w serwisie BMW i tam wymienili moduł komfortu o którym wcześniej wspomniałem. Auto w tej chwili stoi prawie całkowicie rozebrane w środku, bez tapicerki, siedzeń, cała elektryka jest na zewnątrz. Elektrycy sprawdzali, ja sprawdzałem, serwis sprawdzał, wszystko niby w porządku. Odłączane i zamieniane były również wszystkie elementy po kolei - między innymi stacyjka, zegary, panele klimy, radio. Nic nie pomogło.
Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 2164
Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
BMW: G31 530d xDrive
Rok produkcji: 2017
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Płeć:

#17

Post autor: Jarando »

Sugerowałem się datą powstania tematu.
Skoro nikt z tych fachowców sobie z tym nie poradził, to albo słabi z nich fachowcy albo się im nie chciało, albo (w co najmniej wierzę) samochód nadaje się faktycznie na złom.
Ja uważam, że gdzieś jest zwarcie na szynie Can i stąd te cyrki.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
Przemas91M
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 17 sie 17, 14:45
BMW: 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto:
VIN: KK28258

#18

Post autor: Przemas91M »

Mam teraz wyjazd służbowy, nie będzie mnie tydzień w domu więc wstawiłem auto z całą elektryką wywaloną do gościa zajmującego się bm-kami, też myślę, że wina jest w CAN-ie. Gość dostał listę sprawdzonych i wymienionych rzeczy, zobaczymy co powie.
Przemas91M
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 17 sie 17, 14:45
BMW: 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto:
VIN: KK28258

#19

Post autor: Przemas91M »

Panowie sukces! :)
Facet grzebał w aucie przez ponad 3 tygodnie i znalazł. Okazało się, że był "babol" w elektryce auta. Jadąc po kolei według schematu elektrycznego gość znalazł jak ktoś nieudolnie próbował dokonać modyfikacji we wiązce i przepiął przewody we wtyczkach. Więcej szczegółów nie znam, gdyż podczas odbioru auta był współpracownik elektryka i nie znał szczegółów. Poza tym moduł świateł był niezaprogramowany do tego samochodu - nie zgadzał się VIN, przebieg itp. Prawdopodobnie przyczyną tego, że moduł "widział" cały czas prąd na silnikach szyb była właśnie ta modyfikacja wiązki. Zauważyliśmy że po wyłączeniu oświetlenia wewnątrz auta, zmniejszał się prąd, więc całkiem możliwe że widział pobór prądu przez elektronikę samochodu.
Mam już auto w domu od 4 dni, wszystko działa jak należy.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Elektronika”