Dzwonilem do serwisu pin w krakowie i mowia ze musze miec oryginalne radio bmw inaczej nie podłaczą,w innym serwisie mowią ze trzeba cos w komputerze programowac i juz sie nie bawia w takie rzeczy wiec juz zgłupiałem da sie to podłaczyć czy musze kupic radio z e46 ori,podreślam ze w tym aucie wczesniej nie bylo multifunkcji.Pozdrawiamscghost pisze:kupic adapter do tego radia
jesli liczysz na to ze wystarczy skrecic odpowiednie kabelki ze soba to niestety to tak nie dziala
Gdzie podłacze kierownice w Krakowie
-
- Bywalec forum
- Posty: 23
- Rejestracja: 7 sie 16, 15:06
- BMW: 318i 143km
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto:
- scghost
- Bywalec forum
- Posty: 7168
- Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
- BMW: 320i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Krakow
- VIN: CF26066
- Lokalizacja: Kraków
bzdury gadaja bo pewnie nie widza o co chodzi
jesli obecna multifunkcja jest zalozona prawidlowo, tzn. wszystkie przyciski
na niej dzialaja (tempomat i sterowanie radiem gdy jest podlaczone ori radio)
to nie ma znaczenia czy wczesniej bylo czy nie bylo multifunkcji, kierownica ma sie komunikowac z magistralą cyfrową i tyle
jak masz jakies inne radio zalozone to potrzebujesz adapter, ktory powinien dostarczyc producent tego radia (lub jakis zewnetrzny)
i nie ma to juz w sumie nic wspolnego z samym bmw
chodzi o to, zeby ten 'adapter' tlumaczyl komunikaty ktore nadaje kierownica na takie zrozumiale dla twojego radia
dlatego to producent radia za to odpowiada, bo on wie jakie komendy to radio rozumie
jak juz masz ten caly adapter w rekach to samo podlaczenie zwykle sprowadza
sie do podpiecia do ori wtyczki radiowej w samochodzie dodatkowego elementu
pomiedzy wtyczke a radio,kazdy kto sobie radzi z podlaczeniem radia to z tym tez sobie poradzi

no chyba ze masz podlaczone nie przez przejsciowki, tylko pocięta wiazke i np. dolutowane wtyczki iso
zeby podpiac to inne radio, wtedy moze byc problem ale to jest po prostu zabawa z kablami
a nie zadna filozofia ani tym bardziej kodowanie czegokolwiek
jesli obecna multifunkcja jest zalozona prawidlowo, tzn. wszystkie przyciski
na niej dzialaja (tempomat i sterowanie radiem gdy jest podlaczone ori radio)
to nie ma znaczenia czy wczesniej bylo czy nie bylo multifunkcji, kierownica ma sie komunikowac z magistralą cyfrową i tyle
jak masz jakies inne radio zalozone to potrzebujesz adapter, ktory powinien dostarczyc producent tego radia (lub jakis zewnetrzny)
i nie ma to juz w sumie nic wspolnego z samym bmw
chodzi o to, zeby ten 'adapter' tlumaczyl komunikaty ktore nadaje kierownica na takie zrozumiale dla twojego radia
dlatego to producent radia za to odpowiada, bo on wie jakie komendy to radio rozumie
jak juz masz ten caly adapter w rekach to samo podlaczenie zwykle sprowadza
sie do podpiecia do ori wtyczki radiowej w samochodzie dodatkowego elementu
pomiedzy wtyczke a radio,kazdy kto sobie radzi z podlaczeniem radia to z tym tez sobie poradzi

no chyba ze masz podlaczone nie przez przejsciowki, tylko pocięta wiazke i np. dolutowane wtyczki iso
zeby podpiac to inne radio, wtedy moze byc problem ale to jest po prostu zabawa z kablami
a nie zadna filozofia ani tym bardziej kodowanie czegokolwiek
-
- Bywalec forum
- Posty: 23
- Rejestracja: 7 sie 16, 15:06
- BMW: 318i 143km
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto:
Wlasnie przyciski teraz nie działają,bo chyba tam nie ma kabli nawet do tego jezeli auto nigdy nie mialo na wyposazeniu multifunkcji to rozumiem ze ich nie ma ?scghost pisze:bzdury gadaja bo pewnie nie widza o co chodzi
jesli obecna multifunkcja jest zalozona prawidlowo, tzn. wszystkie przyciski
na niej dzialaja (tempomat i sterowanie radiem gdy jest podlaczone ori radio)
to nie ma znaczenia czy wczesniej bylo czy nie bylo multifunkcji, kierownica ma sie komunikowac z magistralą cyfrową i tyle
jak masz jakies inne radio zalozone to potrzebujesz adapter, ktory powinien dostarczyc producent tego radia (lub jakis zewnetrzny)
i nie ma to juz w sumie nic wspolnego z samym bmw
chodzi o to, zeby ten 'adapter' tlumaczyl komunikaty ktore nadaje kierownica na takie zrozumiale dla twojego radia
dlatego to producent radia za to odpowiada, bo on wie jakie komendy to radio rozumie
jak juz masz ten caly adapter w rekach to samo podlaczenie zwykle sprowadza
sie do podpiecia do ori wtyczki radiowej w samochodzie dodatkowego elementu
pomiedzy wtyczke a radio,kazdy kto sobie radzi z podlaczeniem radia to z tym tez sobie poradzi
no chyba ze masz podlaczone nie przez przejsciowki, tylko pocięta wiazke i np. dolutowane wtyczki iso
zeby podpiac to inne radio, wtedy moze byc problem ale to jest po prostu zabawa z kablami
a nie zadna filozofia ani tym bardziej kodowanie czegokolwiek
-
- Bywalec forum
- Posty: 546
- Rejestracja: 17 lip 14, 16:43
- BMW: 318i Touring @ N42B20 & Stag QBOX+
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: WroclawIOpole
Jak masz N42 to poza podłaczeniem multifunkcji do tasmy za pomocą zwykłej wtyczki trzeba dołozyć kable pod kolumna kierownicy do zielonej wtyczki:rozal1241 pisze: Wlasnie przyciski teraz nie działają,bo chyba tam nie ma kabli nawet do tego jezeli auto nigdy nie mialo na wyposazeniu multifunkcji to rozumiem ze ich nie ma ?
1. Zasilanie od mod. swiateł
2. magistrale LIN: reg. głosności itd
3. kabel do tempomatu do ecu.
Gdzies były instrukcje w necie jakie kolorki łączyć.
- scghost
- Bywalec forum
- Posty: 7168
- Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
- BMW: 320i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Krakow
- VIN: CF26066
- Lokalizacja: Kraków
czyli multifunkcja niby jest ale tak naprawde jej nie ma
wiec jednak dopiero trzeba ja podlaczyc
a niefabryczne radio to swoja droga
zadne przyciski nie dzialaja?
tempomat?
podswietlaja sie chociaz?
na przyszlosc precyzyjniej okreslaj co potrzebujesz to bedzie latwiej
wiec jednak dopiero trzeba ja podlaczyc
a niefabryczne radio to swoja droga
zadne przyciski nie dzialaja?
tempomat?
podswietlaja sie chociaz?
na przyszlosc precyzyjniej okreslaj co potrzebujesz to bedzie latwiej

-
- Bywalec forum
- Posty: 23
- Rejestracja: 7 sie 16, 15:06
- BMW: 318i 143km
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto:
Nic sie nie podswietla ,tempomatu chyba nie mam,znalazlem kolo krakow goscia ktory mi to zrobi tylo mowi ze musze miec radio ktore obsluguje kierownice wielofunkcyjna alpine napewno obsluguje ale strasznie drogie ,zna ktos moze takie radio do powiedzmy 500-600 zl?
- Szczurson
- Bywalec forum
- Posty: 1675
- Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
- BMW: F11 520d
- Rok produkcji: 2012
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Częstochowa
- VIN: DY10727
- Lokalizacja: przed_monitorem
To przy takich cenach to możesz już spokojnie ori radio Alpine'a kupić (i jeszcze prawie połowa tej kwoty Ci zostanie) i będziesz miał 100% pewności, że po pociągnięciu kabli do multifunkcji wszystko zadziała i będzie grało całkiem ładnie. Do tego ma możliwość podłączenia AUX'a (o ile mnie pamięć nie myli), a nowsze już odtwarzają MP3 (z płyty). No i wygląda ładnie
.

-
- Bywalec forum
- Posty: 23
- Rejestracja: 7 sie 16, 15:06
- BMW: 318i 143km
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto:
Gosc mowi ze musze przyjsc ze wszystkim kablami ori do multifunkcji w pin serwis mowili ze kosztuja 500 zl ,gdybym kupil ori radio to ktos z forum jest w stanie mi to zamontować? ,płace jak za prezydenta 

-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post