N42B20 (Rechot na zimnym) VANOS/ROZRZĄD/POMPA OLEJU

Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

Post autor: Palec11 »

ok ja dam auto do znajomego to mi to pomierzy bo może być tak że to nie Vanos a pompa ...

Dziś rano nagrałem pracę silnika zimnego po nocy ktoś może słyszy tam jakieś nieprawidłowości ? (mi się wydaje że wszystko jest ok poza tym rechotem przy odpalaniu) strasznie głośno wtryskiwacze cykają ... Ktoś może coś usłyszy czego ja nie słyszę
https://youtu.be/jhCsITkhzXA

Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7036
Rejestracja: 11 kwie 15, 10:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

Post autor: scghost »

[+] Pokaż spoiler
auto na złom
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
apogeumz
Bywalec forum
Posty: 159
Rejestracja: 26 lut 17, 2:10
BMW: E46 318Ci
Rok produkcji: 2004
Państwo: Niemcy
Województwo: ---
Miasto: Frankfurt a.M/Tczew

Post autor: apogeumz »

Wtryskiwacze w tym silniku tak cykaja wiec bez obaw ;p
Awatar użytkownika
alb3rt
Bywalec forum
Posty: 135
Rejestracja: 26 mar 16, 7:51
BMW: E46 316i N46B18 sedan
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto:

Post autor: alb3rt »

Więc, jestem po wymianie i ........
Dobrze że się zdecydowałem na wymianę pomimo braku oznak zużycia.
Jak chciałem wyjąć z koło zębate trzeba rozchylic plastik prowadnicy. Był tak twardy, że pęka po lekkim przegięciu. I nie dziwi mnie fakt, że przy takiej jakości materiału prowadnic czasem trzeba "szukać rozrządu w misie olejowej".
Wiadomo, skład chemiczny i temperatura oleju mają znaczny wkład w żywotność prowadnic.
Łańcuch był rozciągnięty ok. 4mm. I pewnie jeszcze by polatał, ale już prowadnice nie.
Polecam każdemu wymienić rozrząd przed faktem,
bo i głowa spokojna i jeden problem mniej.
Odnośnie chrobotania po odpaleniu z rana. Narazie mam spokój, ale to pewnie do zimy, jak temperatura niżej spadnie.
A, zapomniałem dodać, że auto ma przebieg 200k i rozrząd był od nowości.
Kodowanie, diagnostyka, aktualizacja, dorabianie kluczyków, sprawdzenie przebiegu. Elektronika BMW wszystkie modele.
730280210 :supcio:
Awatar użytkownika
Tomos
Bywalec forum
Posty: 93
Rejestracja: 19 maja 16, 9:59
BMW: E46 sedan 318i N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Oleśnica

Post autor: Tomos »

Jak rozumiem koła też wymieniałeś? Jakie finalne koszta wyszły?

Awatar użytkownika
alb3rt
Bywalec forum
Posty: 135
Rejestracja: 26 mar 16, 7:51
BMW: E46 316i N46B18 sedan
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto:

Post autor: alb3rt »

Nie, koła zostawiłem. Jeszcze polatają. Z nimi jest myk i już wiem jak ustawiać vanosy, a raczej vanosy do wałków.
Rozrząd 330 zł
Blokady 220 zł
Klucz dyno 150 zł = 700 zł
Dwie Perły Chmielowe i na spokojnie 5 godz. wolnego czasu.
Satysfakcja z wykonanej roboty... BEZCENNE. :good:
Mechanicy krzyczeli 500 zł za samą robotę.
Jak coś to został mi napinacz, gdyż wcześniej już wymieniłem na nowy.
Kodowanie, diagnostyka, aktualizacja, dorabianie kluczyków, sprawdzenie przebiegu. Elektronika BMW wszystkie modele.
730280210 :supcio:
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

Post autor: Palec11 »

Koszty znośnie u mnie 300 zł chcą za rozrząd (robota) Ciekaw jestem czy pomoże CI ten zabieg na ten rechot jak byś go zaobserwował daj znać. Ja niedługo jadę na pomiary pompy olejowej i zobaczymy czy ten rechot powstaje z winy pompy olejowej ... ja ten rechot miałem od początku jak auto kupiłem i jak wymieniałem uszczelke pokrywy zaworów to łancuch był u mnie na sztywno napięty i rozrząd też był robiony więc raczej w moim przypadku to Vanos albo pompa... No nic zobaczymy co da sprawdzenie pompy
Awatar użytkownika
Tomos
Bywalec forum
Posty: 93
Rejestracja: 19 maja 16, 9:59
BMW: E46 sedan 318i N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Oleśnica

Post autor: Tomos »

W N42 jest o tyle lipa że koła są wymienne tylko w całości. W 6 cylindrówkach można powymieniać same uszczelki i to ponoć pomaga na niedomagania Vanosów. Natomiast tutaj myślę że wymiana rozrządu bez kół to trochę jak zmienić majty, ale du*y nie umyć :D ale zobaczymy czy u kolegi to pomoże. Ja się jeszcze wstrzymuję.
Awatar użytkownika
alb3rt
Bywalec forum
Posty: 135
Rejestracja: 26 mar 16, 7:51
BMW: E46 316i N46B18 sedan
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto:

Post autor: alb3rt »

Gdyby się zastanowić nad tym co wypadało by jeszcze wymienić przy wymianie rozrządu, to tak naprawdę jeszcze znalazło by się parę rzeczy.
Stwierdziłem że koła vanosów zostawię, gdyż nie ma powodów żeby już wymieniać.
Trochę słabo ciągnie z dołu ale to przeboleje.
Nie zastanawia was wskazanie w INPA w "SET POINT RPM" skala zaczyna się od 2100 obr/min. I od tych obrotów zaczyna się odmulać
Kodowanie, diagnostyka, aktualizacja, dorabianie kluczyków, sprawdzenie przebiegu. Elektronika BMW wszystkie modele.
730280210 :supcio:
NaglyAtakSpawacza
Posty: 9
Rejestracja: 12 lip 16, 3:42
BMW: 318i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze

Post autor: NaglyAtakSpawacza »

Mam ten sam problem "rechotania" sekunde po odpaleniu. U mnie rozrząd był wymieniany niedawno, pompa oleju również, więc co ? pozostaje vanos ? tylko chyba napinacza w sumie nie wymieniałem i tej podstawy filtra. Pytanie moje.. co się może stać jak będę jezdził z tym grechotaniem ? idzie zima i się obawiam. jak jest bardzo gorąco to rechotania nie ma.. i tylko się objawia przy pierwszym odpaleniu i wydaje mi się, że rzuca silnikiem trochę. Około 2 minut po odpaleniu chodzi bardzo głośno i dopiero jak obroty się uspokoją wszystko wraca do normy i chodzi jak lalunia, przyspieszenie jest wporządku, a jak pojadę od razu po odpaleniu zanim się obroty uspokoją to jest zamulony jakby

ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Benzyna”