N42B20 (Rechot na zimnym) VANOS/ROZRZĄD/POMPA OLEJU

Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#81

Post autor: Palec11 »

Ale u Ciebie też ten rechot co u nas jest tak ? I po prostu ślizgi łańcuch wymieniasz tak ?
Awatar użytkownika
alb3rt
Bywalec forum
Posty: 135
Rejestracja: 26 mar 16, 7:51
BMW: E46 316i N46B18 sedan
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto:

#82

Post autor: alb3rt »

Tak
Narazie tylko łańcuch i ślizgi
Kodowanie, diagnostyka, aktualizacja, dorabianie kluczyków, sprawdzenie przebiegu. Elektronika BMW wszystkie modele.
730280210 :supcio:
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#83

Post autor: Palec11 »

To koniecznie daj znać czy pomoże bo ja mam nadzieje że i u mnie się na wymianie łańcucha skończy
Awatar użytkownika
Tomos
Bywalec forum
Posty: 93
Rejestracja: 19 maja 16, 21:59
BMW: E46 sedan 318i N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Oleśnica

#84

Post autor: Tomos »

Ja jestem narazie na etapie podstawy filtra. Przy okazji padł mi czujnik położenia wału korbowego :(
Awatar użytkownika
alb3rt
Bywalec forum
Posty: 135
Rejestracja: 26 mar 16, 7:51
BMW: E46 316i N46B18 sedan
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto:

#85

Post autor: alb3rt »

I tak to jest. Jak się coś naprawi to się inne psuje.
Jakie miałeś objawy?
Kodowanie, diagnostyka, aktualizacja, dorabianie kluczyków, sprawdzenie przebiegu. Elektronika BMW wszystkie modele.
730280210 :supcio:
Awatar użytkownika
Tomos
Bywalec forum
Posty: 93
Rejestracja: 19 maja 16, 21:59
BMW: E46 sedan 318i N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Oleśnica

#86

Post autor: Tomos »

Znaczy jeszcze nie wymieniłem podstawy, bo czas był tylko na czujnik. Kupiłem Delphi. Co do objawów to tak nagle w poniedziałek zgasiłem go i już ciepłego silnika nie odpaliłem, podłączyłem do kompa - błąd czujnika poł wałka rozrządu wydechowego i wału korbowego, skasowałem i smigał. Następnego dnia w środku miasta mi zgasł - znowu te same błędy. Znowu odczekałem skasowałem i jakoś dojechałem do mechanika... prawie, na ostatnich metrach znowu zgasł. Po wymianie czujnika pojeździłem jakieś 10km i narazie jest dobrze. Przy okazji przestał falować na ciepłym silniku.
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#87

Post autor: Broder »

Uszkodzenie czujnika polozenia walu w tych silnikach objawia sie tym, ze auto gasnie podczas jazdy , zapala sie kontrolka ladowania i chyba abs, obroty spadaja, jak auto jest na biegu/w ruchu to ponownie wraca do "zywych" po sekundzie. Jednego dnia moze sie zdarzyc to raz , innego kilka/kilkanascie razy.
Dostep do czujnika przekichany, trzeba sciagac kolektor ssacy.
Obrazek
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#88

Post autor: Palec11 »

Tak ja widziałem ten czujnik jak zdejmowałem kolektor jest zabawy z tym ...Ale powszechny problem rechotu na zimnym nadal nie rozwiązany ...
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#89

Post autor: Palec11 »

Więc tak drodzy parafianie wymienił ktoś z was już Vanos i rechot ustąpił ? Ja szukam informacji na temat tego rechotu i przyczyną może być też pompa oleju co która nie daje odpowiedniego ciśnienia ... Ktoś ma może w tym temacie jakieś informacje albo doświadczenia ?? Idzie jakoś sprawdzić czy pompa działa jak trzeba ? I jak możecie użytkownicy N42 z rechotem dajcie znać czy macie może błąd czujnika poziomu oleju.
Awatar użytkownika
alb3rt
Bywalec forum
Posty: 135
Rejestracja: 26 mar 16, 7:51
BMW: E46 316i N46B18 sedan
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto:

#90

Post autor: alb3rt »

Blokady zakupione, ale znowu z czasem mam problem. A tu jeszcze x3 m47 znajomego mam na podwórku z paroma problemami.
Myślę że we wtorek się za to wezmę.

Nadal chce do testów kupić niesprawne koło vanosa.
Może ktoś już wymienił?

Apropos pompy oleju. Jedynie pomiar ciśnienia oleju pokaże wydajność pompy.
1.0 bar na biegu jałowym
4...6 bar na obrotach.
Kodowanie, diagnostyka, aktualizacja, dorabianie kluczyków, sprawdzenie przebiegu. Elektronika BMW wszystkie modele.
730280210 :supcio:
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”