TakPalec11 pisze:BxBatman pisze:Macie fotke stary vs nowy typ napinacza . Jak już masz ten tego nowego typu to nie ma sensu zmieniać no chyba że już się zużył i nie działa prawidłowo
Macie jeszce filmik jak mój stary sie zacinał
https://www.youtube.com/watch?v=yhlji_fvQvQ
Pomogło z rechotaniem ??
N42B20 (Rechot na zimnym) VANOS/ROZRZĄD/POMPA OLEJU
-
- Bywalec forum
- Posty: 522
- Rejestracja: 27 kwie 15, 10:11
- BMW: 318i N42B20A
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto:
- Palec11
- Przyjaciel forum
- Posty: 1944
- Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
- BMW: e46
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto:
BxBatman pisze:TakPalec11 pisze:BxBatman pisze:Macie fotke stary vs nowy typ napinacza . Jak już masz ten tego nowego typu to nie ma sensu zmieniać no chyba że już się zużył i nie działa prawidłowo
Macie jeszce filmik jak mój stary sie zacinał
https://www.youtube.com/watch?v=yhlji_fvQvQ
Pomogło z rechotaniem ??
I rozbudziłeś moje nadzieje


- piotrek1474
- Bywalec forum
- Posty: 1731
- Rejestracja: 15 sie 13, 8:53
- BMW: 318I N42 143KM
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: ---
- Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE
Przecież wymiana napinacza to 10 min. pracy.

- Palec11
- Przyjaciel forum
- Posty: 1944
- Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
- BMW: e46
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto:
W moim przypadku pewnie dłużej nie mam doświadczenia w sprawach mechanicznych
A i do tego nie mam tak czy siak czasu żeby zejść do garażu rozłożyć narzędzia i to zrobić jeszcze coś popsuje czy coś ... A auto muszę mieć na chodzie
Dlatego muszę to zrobić na zimnym silniku i na dniu wolnym żeby w razie co mieć czas na zorganizowanie transportu na następny dzień
I tak dopiero uda mi się to na spokojnie powoli zrobić w środę przy okazji zrobię zwiad gdzie odpiąć przewody wspomagania żeby takowe wymienić i zlać płyn aby go wymienić
I jako że urlop będzie to MOŻE spróbuję sam odmę wymienić i jej przewody dlatego zrobię rekonesans przy kolektorze żeby go zdjąć
I dodatkowo spróbuję wypiąć czujnik parkowania bez zdejmowania zderzaka a jak się nie uda zrobić rekonesans "jak zdjąć zderzak tył"





Palec 11 jaki napinacz kupiłeś? Jakbyś mógł podać numer części i czy ori
- piotrek1474
- Bywalec forum
- Posty: 1731
- Rejestracja: 15 sie 13, 8:53
- BMW: 318I N42 143KM
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: ---
- Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE
Wymiana napinacza to wykręcenie starego i wkręcenie nowego. Przy tym nic stać się nie może. Jedyne narzędzie potrzebne to klucz 27.
Dodam że jeżeli wymiana napinacza sprawiałaby Ci problem to do wymiany odmy podchodź ostrożnie bo to nie jest takie łatwe.
Mimo wszystko życzę powodzenia.
Dodam że jeżeli wymiana napinacza sprawiałaby Ci problem to do wymiany odmy podchodź ostrożnie bo to nie jest takie łatwe.
Mimo wszystko życzę powodzenia.

- Palec11
- Przyjaciel forum
- Posty: 1944
- Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
- BMW: e46
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto:
Tak kupilem ori napinacz u macka z czesci do bmw znajdz sobie nr na realoem i wpisz w wyszukiwarke macka tam ci wyskoczy poliftowy ewentualnie jak z pracy wroce to ci podesle na pw jak bedziesz chcial daj znacdamiang pisze:Palec 11 jaki napinacz kupiłeś? Jakbyś mógł podać numer części i czy ori
A co do wymiany piotrek moge np przez przypadek zruszyc przewod wspomagania plyn moze mi uciec itd poradze sobie z tym bez problemu ale wole zrobic to na wolnym na spokojnie ...
Więc tak jestem po zabiegu wymiany napinacza odpaliłem auto dziś rano i rechot występuje nadal ale za to dużo słabiej i zaczynam się zastanawiać czy jest sens to wszystko rozbierać i naprawiać jak nic się nie dzieje ... Po obserwuje jeszcze jak zachowuje się auto przy odpalaniu na zimnym i zobaczymy co dalej.

Stary napinacz był sporo luźniejszy i jeden i drugi jest ori z płaskim łebkiem ale ten nowy co kupiłem jest troszkę dłuższy i mają inne nr ...
- Tomos
- Bywalec forum
- Posty: 93
- Rejestracja: 19 maja 16, 9:59
- BMW: E46 sedan 318i N42
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Oleśnica
Ostatecznie można pokusić się na regenerację Vanosa i wymianę rozrządu. W ASO wariatory kosztują ok 800/900zł za sztukę.
Ja znalazłem coś takiego.
http://mehenker.com/pl/wariatory-i-nastawniki/10-bmw-vanos-n42-n45-n46-116i-118i-120i-316i-318i-320i-ein-in.html
Jeden jest ssący, drugi wydechowy.
Dodatkowo rozrząd:
http://mehenker.com/pl/zestawy-rozrzadu/26-zestaw-rozrzadu-bmw-e46-n42-n46-116i-118i-316i.html
Ja znalazłem coś takiego.
http://mehenker.com/pl/wariatory-i-nastawniki/10-bmw-vanos-n42-n45-n46-116i-118i-120i-316i-318i-320i-ein-in.html
Jeden jest ssący, drugi wydechowy.
Dodatkowo rozrząd:
http://mehenker.com/pl/zestawy-rozrzadu/26-zestaw-rozrzadu-bmw-e46-n42-n46-116i-118i-316i.html
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
- 4 Odpowiedzi
- 1275 Odsłony
-
Ostatni post autor: maniek21112
-
- 4 Odpowiedzi
- 1708 Odsłony
-
Ostatni post autor: xarturr
-
- 10 Odpowiedzi
- 16910 Odsłony
-
Ostatni post autor: harus
-
- 4 Odpowiedzi
- 1682 Odsłony
-
Ostatni post autor: jcvda
-
- 0 Odpowiedzi
- 1398 Odsłony
-
Ostatni post autor: Yumizer25