N42B20 (Rechot na zimnym) VANOS/ROZRZĄD/POMPA OLEJU

damiang

#171

Post autor: damiang »

I przepływka coś nie teges, błąd kata pewnie przez nią.

U mnie po zmianie oleju i odmy przed zimą rechot zdarzy się raz na tydzień-dwa. Pewnie kwestia gęstego oleju przy obecnych temperaturach.
UnexpectedGuy

#172

Post autor: UnexpectedGuy »

Sprawdzone po czasie i falszywy alarm. Wyskakujaca lampka bledu silnika nie zwiazane z uzywaniem tempomatu. Blędy dalej obecne, olej znik.
bartoid
Posty: 2
Rejestracja: 16 mar 18, 11:44
BMW: E46 n42b20
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#173

Post autor: bartoid »

Witam, ja że swoim n42b20 walczę już kolejny rok. Na ten silnik straciłem już kupę kasy. Remont głowicy + vanosy aisin + rozrząd + elektrozawór + uszczelki podstawy filtra oleju + wymiana valvetronica + wymiana serwomotoru valvetronica + czujnik wałka ssącego+ czujnik wału korbowego + cewki i inne pierdoly i mam to chrobotanie dalej i silnik jest po prostu do d.. Na kompie mam od czasu do czasu czujnik wałka ssącego.. Zaobserwowałem że jak lekko zakręce rozrusznikiem i później jeszcze raz odpale to chrobotania nie ma. To samo się dzieje gdy puszczę adaptacje jednego z dostępnych czujników w inpa chyba knock sensor. Ogólnie wpakowalem w tą zabawę kupę kasy i kupę się nauczyłem. 1 nie ufać mechanikom.. W Krakowie 1 serwis BMW przestawił mi rozrząd 2 wyciągnął tylko kasę i nie zrobił nic 3 na szczęście do czegoś doszedł ale przy chrobotaniu stwierdził że jest to związane z olejem który przy rozruchu nie dociera od razu na wszystkie elementy głowicy. Zmierzylem ciśnienie oleju i jest książkowe więc się poddałem..
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#174

Post autor: Palec11 »

U mnie po wymianie vanosow zastosowaniu plukanki i zmianie oleju z motula na LM chrobotanie praktycznie nie występuje raz na 10 odpalen na zimnym pojawia się ten chrobot i to z dużo mniejszym nasileniem niż kiedyś. Wiem że przyczyną tego w moim przypadku był vanos i zablokowany zawór zwrotny w podstawie. Wymieniłem podstawę na taką z zablokowanym zaworem Ale nadal klepal vanos wymieniłem vanos Ale nadal to występowało tylko troszkę inny dziwię k. To że miałem zablokowany zawór odkryłem przypadkowo gdy nie mogłem odkręcić filtra oleju postanowiłem znaleźć starą podstawę (którą okazała się dobra) i ja zamienić i zobaczyłem że w aktualnej podstawie był kawałek plastiku z rozrządu dosyć i blokował zawór. Historia dosyć zawiła Ale finalnie problem hrobotu praktycznie znikną.
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#175

Post autor: MARC »

Świetnie że udało się naprawić, a jeszcze lepiej że zrobiłeś to sam!
bartoid
Posty: 2
Rejestracja: 16 mar 18, 11:44
BMW: E46 n42b20
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

#176

Post autor: bartoid »

Plukanke i zalanie motulem już robiłem. Ale fakt że przed robieniem głowicy miałem wymieniony rozrząd i mechanik mówił że ślizg się rozsypał i dlatego demontowali miskę i sprawdzali czy smok czegoś nie zassal.. Może jednak zassal do zaworu zwrotnego w pompie oleju.. Szukanie przyczyny jest jak szukanie igły w stogu siana :/
pixma
Bywalec forum
Posty: 233
Rejestracja: 20 cze 17, 8:59
BMW: 316i N42 kombi
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Rypin

#177

Post autor: pixma »

Jak czasami zachrobocze to znaczy ze nie naprawione. Mi czasami zachrobocze a swiezo po wymianie oleju nigdy. Teraz zima raz na kilka odpalen ale juz 7000 km zrobione na oleju. Mi mechanok stwierdzil ze to pewnie przez olej ktory gdzies pozniej dociera i dlatego bo go zawor nie trzyma. Stwierdzil ze masa ludzi to ma i tak jezdzi i nic sie nie dzieje.
tracer955
Bywalec forum
Posty: 17
Rejestracja: 16 gru 16, 16:39
BMW: e46
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto:

#178

Post autor: tracer955 »

Dokładnie za te dzwięki odpowiada podstawa filtra oleju a dokładnie zaworek zwrotny, o ile dobrze to wszystko rozumiem to gdy jest sprawny ten zaworek to cały olej nam nie spływa i przy zimnym rozruchu ten olej już tam jest i dlatego nic nie słychać a gdy mamy to niesprawne to wtedy ten olej cały zleci i zanim dotrze tam gdzie trzeba czyli w okolice vanosów to najpierw troszkę sobie pochroboczą. Miałem tak w jednej e46 i przez dwa lata nic się nie stało, teraz mam tak samo w drugiej. Wymienić trzeba niestety całą podstawę bo sam ten zaworek ponoć jest nie do naprawy.
PS. Niech mnie ktoś poprawi jeśli piszę źle.
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#179

Post autor: Palec11 »

Generalnie masz rację ale rechot może być spowodowany vanosami albo popychaczami. Zaworek zwrotny najczęściej sam z siebie nie pada przeważnie blokują go kawałki plastiku z rozrządu.
tracer955
Bywalec forum
Posty: 17
Rejestracja: 16 gru 16, 16:39
BMW: e46
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto:

#180

Post autor: tracer955 »

Być może, u mnie to objawia się też tym że kontrolka od oleju czerwona gaśnie minimalnie później niż wszystkie, czyli wtedy gdy olej faktycznie dotrze tam gdzie trzeba także warto sprawdzić jak ta kontrolka zachowuje się u was. No i do tego zimą rechotało mi dłużej bo przy muskaniu pedału gazu było słychać, dłużej się olej nagrzewał a teraz latem rechota mi praktycznie tylko przy odpaleniu. Prawdopodobnie wina leży po środku czyli coś z olejem i coś z vanosem. Myślę że zastosowanie oleju 0w powinno też nieco pomóc.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”