N42B20 (Rechot na zimnym) VANOS/ROZRZĄD/POMPA OLEJU
I przepływka coś nie teges, błąd kata pewnie przez nią.
U mnie po zmianie oleju i odmy przed zimą rechot zdarzy się raz na tydzień-dwa. Pewnie kwestia gęstego oleju przy obecnych temperaturach.
U mnie po zmianie oleju i odmy przed zimą rechot zdarzy się raz na tydzień-dwa. Pewnie kwestia gęstego oleju przy obecnych temperaturach.
Sprawdzone po czasie i falszywy alarm. Wyskakujaca lampka bledu silnika nie zwiazane z uzywaniem tempomatu. Blędy dalej obecne, olej znik.
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 16 mar 18, 11:44
- BMW: E46 n42b20
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Kraków
Witam, ja że swoim n42b20 walczę już kolejny rok. Na ten silnik straciłem już kupę kasy. Remont głowicy + vanosy aisin + rozrząd + elektrozawór + uszczelki podstawy filtra oleju + wymiana valvetronica + wymiana serwomotoru valvetronica + czujnik wałka ssącego+ czujnik wału korbowego + cewki i inne pierdoly i mam to chrobotanie dalej i silnik jest po prostu do d.. Na kompie mam od czasu do czasu czujnik wałka ssącego.. Zaobserwowałem że jak lekko zakręce rozrusznikiem i później jeszcze raz odpale to chrobotania nie ma. To samo się dzieje gdy puszczę adaptacje jednego z dostępnych czujników w inpa chyba knock sensor. Ogólnie wpakowalem w tą zabawę kupę kasy i kupę się nauczyłem. 1 nie ufać mechanikom.. W Krakowie 1 serwis BMW przestawił mi rozrząd 2 wyciągnął tylko kasę i nie zrobił nic 3 na szczęście do czegoś doszedł ale przy chrobotaniu stwierdził że jest to związane z olejem który przy rozruchu nie dociera od razu na wszystkie elementy głowicy. Zmierzylem ciśnienie oleju i jest książkowe więc się poddałem..
- Palec11
- Przyjaciel forum
- Posty: 1944
- Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
- BMW: e46
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto:
U mnie po wymianie vanosow zastosowaniu plukanki i zmianie oleju z motula na LM chrobotanie praktycznie nie występuje raz na 10 odpalen na zimnym pojawia się ten chrobot i to z dużo mniejszym nasileniem niż kiedyś. Wiem że przyczyną tego w moim przypadku był vanos i zablokowany zawór zwrotny w podstawie. Wymieniłem podstawę na taką z zablokowanym zaworem Ale nadal klepal vanos wymieniłem vanos Ale nadal to występowało tylko troszkę inny dziwię k. To że miałem zablokowany zawór odkryłem przypadkowo gdy nie mogłem odkręcić filtra oleju postanowiłem znaleźć starą podstawę (którą okazała się dobra) i ja zamienić i zobaczyłem że w aktualnej podstawie był kawałek plastiku z rozrządu dosyć i blokował zawór. Historia dosyć zawiła Ale finalnie problem hrobotu praktycznie znikną.
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 16 mar 18, 11:44
- BMW: E46 n42b20
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Kraków
Plukanke i zalanie motulem już robiłem. Ale fakt że przed robieniem głowicy miałem wymieniony rozrząd i mechanik mówił że ślizg się rozsypał i dlatego demontowali miskę i sprawdzali czy smok czegoś nie zassal.. Może jednak zassal do zaworu zwrotnego w pompie oleju.. Szukanie przyczyny jest jak szukanie igły w stogu siana :/
-
- Bywalec forum
- Posty: 233
- Rejestracja: 20 cze 17, 8:59
- BMW: 316i N42 kombi
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Rypin
Jak czasami zachrobocze to znaczy ze nie naprawione. Mi czasami zachrobocze a swiezo po wymianie oleju nigdy. Teraz zima raz na kilka odpalen ale juz 7000 km zrobione na oleju. Mi mechanok stwierdzil ze to pewnie przez olej ktory gdzies pozniej dociera i dlatego bo go zawor nie trzyma. Stwierdzil ze masa ludzi to ma i tak jezdzi i nic sie nie dzieje.
-
- Bywalec forum
- Posty: 17
- Rejestracja: 16 gru 16, 4:39
- BMW: e46
- Rok produkcji: 0
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto:
Dokładnie za te dzwięki odpowiada podstawa filtra oleju a dokładnie zaworek zwrotny, o ile dobrze to wszystko rozumiem to gdy jest sprawny ten zaworek to cały olej nam nie spływa i przy zimnym rozruchu ten olej już tam jest i dlatego nic nie słychać a gdy mamy to niesprawne to wtedy ten olej cały zleci i zanim dotrze tam gdzie trzeba czyli w okolice vanosów to najpierw troszkę sobie pochroboczą. Miałem tak w jednej e46 i przez dwa lata nic się nie stało, teraz mam tak samo w drugiej. Wymienić trzeba niestety całą podstawę bo sam ten zaworek ponoć jest nie do naprawy.
PS. Niech mnie ktoś poprawi jeśli piszę źle.
PS. Niech mnie ktoś poprawi jeśli piszę źle.
- Palec11
- Przyjaciel forum
- Posty: 1944
- Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
- BMW: e46
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto:
Generalnie masz rację ale rechot może być spowodowany vanosami albo popychaczami. Zaworek zwrotny najczęściej sam z siebie nie pada przeważnie blokują go kawałki plastiku z rozrządu.
-
- Bywalec forum
- Posty: 17
- Rejestracja: 16 gru 16, 4:39
- BMW: e46
- Rok produkcji: 0
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto:
Być może, u mnie to objawia się też tym że kontrolka od oleju czerwona gaśnie minimalnie później niż wszystkie, czyli wtedy gdy olej faktycznie dotrze tam gdzie trzeba także warto sprawdzić jak ta kontrolka zachowuje się u was. No i do tego zimą rechotało mi dłużej bo przy muskaniu pedału gazu było słychać, dłużej się olej nagrzewał a teraz latem rechota mi praktycznie tylko przy odpaleniu. Prawdopodobnie wina leży po środku czyli coś z olejem i coś z vanosem. Myślę że zastosowanie oleju 0w powinno też nieco pomóc.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
- 4 Odpowiedzi
- 1275 Odsłony
-
Ostatni post autor: maniek21112
-
- 4 Odpowiedzi
- 1708 Odsłony
-
Ostatni post autor: xarturr
-
- 10 Odpowiedzi
- 16910 Odsłony
-
Ostatni post autor: harus
-
- 4 Odpowiedzi
- 1682 Odsłony
-
Ostatni post autor: jcvda
-
- 0 Odpowiedzi
- 1398 Odsłony
-
Ostatni post autor: Yumizer25