N42B20 (Rechot na zimnym) VANOS/ROZRZĄD/POMPA OLEJU

Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#161

Post autor: Palec11 »

Moim zdaniem to bez znaczenia ja auto na równym w garażu na noc zostawiam i nie ma różnicy.
tracer955
Bywalec forum
Posty: 17
Rejestracja: 16 gru 16, 16:39
BMW: e46
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto:

#162

Post autor: tracer955 »

Rozrząd można wykluczyć mam to samo w swoim n46 a rozrząd świeży wymieniony i przy rozruchu z rana jest zgrzyt. Ten filmik po angielsku chyba dobitnie pokazuje nasz problem, zastanawia mnie żeby wyczyścić to co pokazuje 'vanos seals' w czy coś takiego na YouTube pokazane jak to zrobić, czy to jakoś pomoże?
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#163

Post autor: Palec11 »

Elektrozawory nie pomogą ale nie zaszkodzi je wyjąć wyczyścić i sprawdzić uszczelki ... Wymiałeś rozrząd dlaczego ?? Jak Ci się rozpadł sprawdź podstawę filtra oleju i zawór zwrotny w nim
tracer955
Bywalec forum
Posty: 17
Rejestracja: 16 gru 16, 16:39
BMW: e46
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto:

#164

Post autor: tracer955 »

Rozrząd wymieniałem bo się przestawił i auto nie miało mocy. A z filtra oleju zmieniałem uszczelke, więc chyba mechanik by widział że coś tam jest nie tak?
Ostatnio zmieniony 11 sty 18, 12:41 przez tracer955, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#165

Post autor: Palec11 »

Zalezy od mechanika ... a co ci mechanik powiedxial na to ?
tracer955
Bywalec forum
Posty: 17
Rejestracja: 16 gru 16, 16:39
BMW: e46
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto:

#166

Post autor: tracer955 »

Jako tako nie wypytywalem go o ten dźwięk przy odpaleniu bo mechanicy u mnie w mieście to ładnie mówiąc porażka, jeden mówił tylko że nie powinno tak być że wbija się na wyższe obroty przez tą sekundę i wydaje taki dźwięk ale nie mówił co to może być, olałem sprawę bo w poprzednim bmw miałem podobnie.
UnexpectedGuy

#167

Post autor: UnexpectedGuy »

Witam, przeczytałem cały wątek ponieważ ostatnio borykam się z podobnymi problemy w swojej n46.

Auto kupiłem w grudniu, sprowadzone. Na liczniku „niby” 160000 tys przejechane. Dealer wymienił rozrząd przed sprzedażą, tłumaczył powód jako ze stała ponad rok na parkingu policyjnym i nie używany rozrząd powinno się wymienić. Auto z Berlina, oddane przez właściciela po włamaniu na ubezpieczenie (zbita szyba).

Oczywiście przy starcie na zimnym i ssaniu słyszę ty góry i wgl mam uczucie czasem jakby chodził jak diesel. Czasem rechot, czasem cykanie. Raz mniej raz bardziej. Zależy od dnia.

Auto z początku zachowywało się wzorowo, miałem podejrzenia co do brania oleju i płynu chłodniczego.
Został zrobiony test chemiczny na obecność spalin w płynie chłodniczym i byl negatywny, Wiec uszczelka pod głowica cała. Olej i filtr oleju wymieniłem, zarówno odme. Niestety castrol 10w40 semi, bo taki był, poprzedni jeszcze nie był zdrowo przepalony ale wiadomo, po zakupie wymiana po swojemu to pewna wymiana. Po kilku tys wymienię na pełen syntetyk, LM.

Na trasie Gorzow -Berlin około 300 km dwie strony, pierwszy raz wyświetliło mi kontrolke żółtego silnika „check engine”. Auto miało dalej moc i spalanie i obroty jak wcześniej Wiec się nie przejmowałem, jechałem dalej. Po powrocie zajechałem do mechanika na komputer, powiedział ze pokazuje błąd vanosa na wyjściu i chyba valvetronica, i prawdopobnie jest coś nie tak lub czujnik wariuje. Pokazywał mi 4 wartości dostosowania na wejściu, miało po 121, a na wyjściu 81 wartości metrycznych (vanosa lub valvetronica, tu proszę o poprawę bo aż tak się nie znam). Auto dalej jeździ i mam moc.

Powiedział żeby pilnować oleju i można jeździć, czasem przygazować żeby komputer na nowo skalibrowal swoje dane i dostosował swoje wartości. (Usunął jakieś inne stare błędy których nie pamietam). Stwierdziłem ze pojeżdżę i jak coś wyskoczy to będzie czysto widać co się dzieje przy kolejnym podpięciu.

Druga trasa do Berlina. Przejechałem 150 km bez problemowo, załączyłem tempomat i po 15 min czy kilometrach znowu zapaliła się żółta kontrolka silnika.

Wtedy mnie olśniło i skojarzyłem sytuacje ze za pierwszym razem tez zapaliła się po jechaniu na tempomacie.

Teraz gdy czytam ten temat rechotania na zimnym i podobnych błędach o vanosie może sprawdźcie czy u was jest podobnie po dłuższej jeździe na tempomacie. Swoją wiedza nie sięgam na tyle by stwierdzić zależność ale może jest taka ze gdy jest stała prędkość obroty i obciążenie wartości na vanosie i kołach to coś się z nimi dzieje.

Jutro jadę znowu pod komputer, dokładniej zapisze błąd i podzielę się z nim tutaj. Może nie jest konkretnie związany z waszymi objawami ale tez je mam i błąd mi wyświetla w trasie, tylko jak użyłem tempomatu dlatego zwracam na to uwagę bo gdy go nie używałem przez prawie 200 km błędów brak.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#168

Post autor: Palec11 »

U mnie na tempomacie nic sie nie dzialo. Jak auto chodzi jak ropniak to 100% vanosy do wymiany. Jesli rechoxze przy odpalaniu to vanos podstawa filtra oleju lub popychacze
UnexpectedGuy

#169

Post autor: UnexpectedGuy »

Obrazek

Dostałem takie kody błędów.

Możliwe ze wiązka wariuje gdzieś na stykach. Może coś się kończy.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10289
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#170

Post autor: maniek21112 »

Masz błąd silniczka valvetronica, więc spróbuj zrobić jego adaptację. Dodatkowo wyczyść elektrozawory vanosów i zamień je miejscami, jeżeli cieknie z nich to wymień o-ringi.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”