N42B20 (Rechot na zimnym) VANOS/ROZRZĄD/POMPA OLEJU
-
- Bywalec forum
- Posty: 17
- Rejestracja: 16 gru 16, 4:39
- BMW: e46
- Rok produkcji: 0
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto:
Rozrząd można wykluczyć mam to samo w swoim n46 a rozrząd świeży wymieniony i przy rozruchu z rana jest zgrzyt. Ten filmik po angielsku chyba dobitnie pokazuje nasz problem, zastanawia mnie żeby wyczyścić to co pokazuje 'vanos seals' w czy coś takiego na YouTube pokazane jak to zrobić, czy to jakoś pomoże?
- Palec11
- Przyjaciel forum
- Posty: 1944
- Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
- BMW: e46
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto:
Elektrozawory nie pomogą ale nie zaszkodzi je wyjąć wyczyścić i sprawdzić uszczelki ... Wymiałeś rozrząd dlaczego ?? Jak Ci się rozpadł sprawdź podstawę filtra oleju i zawór zwrotny w nim
-
- Bywalec forum
- Posty: 17
- Rejestracja: 16 gru 16, 4:39
- BMW: e46
- Rok produkcji: 0
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto:
Rozrząd wymieniałem bo się przestawił i auto nie miało mocy. A z filtra oleju zmieniałem uszczelke, więc chyba mechanik by widział że coś tam jest nie tak?
Ostatnio zmieniony 11 sty 18, 12:41 przez tracer955, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Bywalec forum
- Posty: 17
- Rejestracja: 16 gru 16, 4:39
- BMW: e46
- Rok produkcji: 0
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto:
Jako tako nie wypytywalem go o ten dźwięk przy odpaleniu bo mechanicy u mnie w mieście to ładnie mówiąc porażka, jeden mówił tylko że nie powinno tak być że wbija się na wyższe obroty przez tą sekundę i wydaje taki dźwięk ale nie mówił co to może być, olałem sprawę bo w poprzednim bmw miałem podobnie.
Witam, przeczytałem cały wątek ponieważ ostatnio borykam się z podobnymi problemy w swojej n46.
Auto kupiłem w grudniu, sprowadzone. Na liczniku „niby” 160000 tys przejechane. Dealer wymienił rozrząd przed sprzedażą, tłumaczył powód jako ze stała ponad rok na parkingu policyjnym i nie używany rozrząd powinno się wymienić. Auto z Berlina, oddane przez właściciela po włamaniu na ubezpieczenie (zbita szyba).
Oczywiście przy starcie na zimnym i ssaniu słyszę ty góry i wgl mam uczucie czasem jakby chodził jak diesel. Czasem rechot, czasem cykanie. Raz mniej raz bardziej. Zależy od dnia.
Auto z początku zachowywało się wzorowo, miałem podejrzenia co do brania oleju i płynu chłodniczego.
Został zrobiony test chemiczny na obecność spalin w płynie chłodniczym i byl negatywny, Wiec uszczelka pod głowica cała. Olej i filtr oleju wymieniłem, zarówno odme. Niestety castrol 10w40 semi, bo taki był, poprzedni jeszcze nie był zdrowo przepalony ale wiadomo, po zakupie wymiana po swojemu to pewna wymiana. Po kilku tys wymienię na pełen syntetyk, LM.
Na trasie Gorzow -Berlin około 300 km dwie strony, pierwszy raz wyświetliło mi kontrolke żółtego silnika „check engine”. Auto miało dalej moc i spalanie i obroty jak wcześniej Wiec się nie przejmowałem, jechałem dalej. Po powrocie zajechałem do mechanika na komputer, powiedział ze pokazuje błąd vanosa na wyjściu i chyba valvetronica, i prawdopobnie jest coś nie tak lub czujnik wariuje. Pokazywał mi 4 wartości dostosowania na wejściu, miało po 121, a na wyjściu 81 wartości metrycznych (vanosa lub valvetronica, tu proszę o poprawę bo aż tak się nie znam). Auto dalej jeździ i mam moc.
Powiedział żeby pilnować oleju i można jeździć, czasem przygazować żeby komputer na nowo skalibrowal swoje dane i dostosował swoje wartości. (Usunął jakieś inne stare błędy których nie pamietam). Stwierdziłem ze pojeżdżę i jak coś wyskoczy to będzie czysto widać co się dzieje przy kolejnym podpięciu.
Druga trasa do Berlina. Przejechałem 150 km bez problemowo, załączyłem tempomat i po 15 min czy kilometrach znowu zapaliła się żółta kontrolka silnika.
Wtedy mnie olśniło i skojarzyłem sytuacje ze za pierwszym razem tez zapaliła się po jechaniu na tempomacie.
Teraz gdy czytam ten temat rechotania na zimnym i podobnych błędach o vanosie może sprawdźcie czy u was jest podobnie po dłuższej jeździe na tempomacie. Swoją wiedza nie sięgam na tyle by stwierdzić zależność ale może jest taka ze gdy jest stała prędkość obroty i obciążenie wartości na vanosie i kołach to coś się z nimi dzieje.
Jutro jadę znowu pod komputer, dokładniej zapisze błąd i podzielę się z nim tutaj. Może nie jest konkretnie związany z waszymi objawami ale tez je mam i błąd mi wyświetla w trasie, tylko jak użyłem tempomatu dlatego zwracam na to uwagę bo gdy go nie używałem przez prawie 200 km błędów brak.
Pozdrawiam
Auto kupiłem w grudniu, sprowadzone. Na liczniku „niby” 160000 tys przejechane. Dealer wymienił rozrząd przed sprzedażą, tłumaczył powód jako ze stała ponad rok na parkingu policyjnym i nie używany rozrząd powinno się wymienić. Auto z Berlina, oddane przez właściciela po włamaniu na ubezpieczenie (zbita szyba).
Oczywiście przy starcie na zimnym i ssaniu słyszę ty góry i wgl mam uczucie czasem jakby chodził jak diesel. Czasem rechot, czasem cykanie. Raz mniej raz bardziej. Zależy od dnia.
Auto z początku zachowywało się wzorowo, miałem podejrzenia co do brania oleju i płynu chłodniczego.
Został zrobiony test chemiczny na obecność spalin w płynie chłodniczym i byl negatywny, Wiec uszczelka pod głowica cała. Olej i filtr oleju wymieniłem, zarówno odme. Niestety castrol 10w40 semi, bo taki był, poprzedni jeszcze nie był zdrowo przepalony ale wiadomo, po zakupie wymiana po swojemu to pewna wymiana. Po kilku tys wymienię na pełen syntetyk, LM.
Na trasie Gorzow -Berlin około 300 km dwie strony, pierwszy raz wyświetliło mi kontrolke żółtego silnika „check engine”. Auto miało dalej moc i spalanie i obroty jak wcześniej Wiec się nie przejmowałem, jechałem dalej. Po powrocie zajechałem do mechanika na komputer, powiedział ze pokazuje błąd vanosa na wyjściu i chyba valvetronica, i prawdopobnie jest coś nie tak lub czujnik wariuje. Pokazywał mi 4 wartości dostosowania na wejściu, miało po 121, a na wyjściu 81 wartości metrycznych (vanosa lub valvetronica, tu proszę o poprawę bo aż tak się nie znam). Auto dalej jeździ i mam moc.
Powiedział żeby pilnować oleju i można jeździć, czasem przygazować żeby komputer na nowo skalibrowal swoje dane i dostosował swoje wartości. (Usunął jakieś inne stare błędy których nie pamietam). Stwierdziłem ze pojeżdżę i jak coś wyskoczy to będzie czysto widać co się dzieje przy kolejnym podpięciu.
Druga trasa do Berlina. Przejechałem 150 km bez problemowo, załączyłem tempomat i po 15 min czy kilometrach znowu zapaliła się żółta kontrolka silnika.
Wtedy mnie olśniło i skojarzyłem sytuacje ze za pierwszym razem tez zapaliła się po jechaniu na tempomacie.
Teraz gdy czytam ten temat rechotania na zimnym i podobnych błędach o vanosie może sprawdźcie czy u was jest podobnie po dłuższej jeździe na tempomacie. Swoją wiedza nie sięgam na tyle by stwierdzić zależność ale może jest taka ze gdy jest stała prędkość obroty i obciążenie wartości na vanosie i kołach to coś się z nimi dzieje.
Jutro jadę znowu pod komputer, dokładniej zapisze błąd i podzielę się z nim tutaj. Może nie jest konkretnie związany z waszymi objawami ale tez je mam i błąd mi wyświetla w trasie, tylko jak użyłem tempomatu dlatego zwracam na to uwagę bo gdy go nie używałem przez prawie 200 km błędów brak.
Pozdrawiam

Dostałem takie kody błędów.
Możliwe ze wiązka wariuje gdzieś na stykach. Może coś się kończy.
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 9848
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Masz błąd silniczka valvetronica, więc spróbuj zrobić jego adaptację. Dodatkowo wyczyść elektrozawory vanosów i zamień je miejscami, jeżeli cieknie z nich to wymień o-ringi.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony
cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
328ia mańka i żony

540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
- 4 Odpowiedzi
- 1275 Odsłony
-
Ostatni post autor: maniek21112
-
- 4 Odpowiedzi
- 1708 Odsłony
-
Ostatni post autor: xarturr
-
- 10 Odpowiedzi
- 16910 Odsłony
-
Ostatni post autor: harus
-
- 4 Odpowiedzi
- 1682 Odsłony
-
Ostatni post autor: jcvda
-
- 0 Odpowiedzi
- 1398 Odsłony
-
Ostatni post autor: Yumizer25