N42b20 Ubytki oleju (Kapiący olej ..!)

Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

Post autor: Palec11 »

No to dobrze tak jak pisałem teraz muszę grzecznie patrzeć jak się zachowuje mój silnik i skrupulatnie co 100-200km sprawdzać poziom oleju w takich samych warunkach jak i również szukać ewentualnych wycieków (umyty silnik) Dobrze że mam kanał :) Chyba zbliża się aktualizacja mojego tematu więc na pewnie będzie w nim odnośnik do tego tematu.
waldek1978
Przyjaciel forum
Posty: 1499
Rejestracja: 28 lis 14, 9:56
BMW: E90
Rok produkcji: 2007
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń

Post autor: waldek1978 »

Palec11 pisze:No to dobrze tak jak pisałem teraz muszę grzecznie patrzeć jak się zachowuje mój silnik i skrupulatnie co 100-200km sprawdzać poziom oleju w takich samych warunkach jak i również szukać ewentualnych wycieków (umyty silnik) Dobrze że mam kanał :) Chyba zbliża się aktualizacja mojego tematu więc na pewnie będzie w nim odnośnik do tego tematu.
Obserwuj stan oleju, ale po wymianie uszczelniaczy i uszczelek powinieneś mieć już spokój! :)
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

Post autor: Palec11 »

Oby kolego oby bo jeśli dalej pije to kapitalny a to jest droga zabawa i chyba pomimo automatyczyczniej skrzyni pomyślę nad zmianą na jakieś R6 "zdrowe"
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

Post autor: Palec11 »

Dobra uszczelniacze zrobione wszystko fajnie postanowiłem porobić km zrobiłem oko 200km i stan oleju spadł ... tylko że co olej mi kapie gdzieś z okolic miski olejowej całą miska od skrzyni też jest mokra ... Moja frustracja narasta coraz bardziej przez ten silnik ...
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5534
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: MARC »

Musisz zrobić nieszczelność...
Sprawdź czy to z misy czy z czegoś innego...
waldek1978
Przyjaciel forum
Posty: 1499
Rejestracja: 28 lis 14, 9:56
BMW: E90
Rok produkcji: 2007
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń

Post autor: waldek1978 »

MARC pisze:Musisz zrobić nieszczelność...
Sprawdź czy to z misy czy z czegoś innego...
x2

Nie zauważyłeś przed wymianą uszczelniaczy, że gdzieś Ci jeszcze leci, cieknie olej? Zrób to i będzie OK. :)
Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 2164
Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
BMW: G31 530d xDrive
Rok produkcji: 2017
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Płeć:

Post autor: Jarando »

Sprawdź czy nie puszcza czasem oring vacupompy.

Wysłane z mojego SM-N910C
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

Post autor: Palec11 »

No właśnie dziwne jest to że przed wymianą uszczelniaczy nic a nic nie kapało było sucho po wymianie uszczelniaczy i trasie około 70km na drugi dzień plama ... Prawdopodobnie jest to z miski olejowej skrzyni biegów ... i gdzieś się silnik "poci" tak mi powiedział mechanik ... Tak czy siak wymiana oleju w skrzyni była planowana i auto właśnie stoi i ma wymieniany olej w skrzyni ... Odnośnie znikania oleju temat otwarty ja podejrzewam że gdzieś pod miską olejową też jest nieszczelność ale nie wszystko na raz ... Teraz odbiorę samochód doleje olej bd jeździł obserwował.
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

Post autor: mariryb »

W aucie znajomego czuc spalony olej. Jeszcze nie ogladalem silnika ale dopytam wczesniej jakie są mozliwosci?
Uszczelka zaworow, pompa vacum, oringi elektrozaworow vanosa, czujniki walkow. Gdzies jeszcze są typowe miejsca? Lub jakies ktorych nie widac odrazu?
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2088
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

Post autor: Broder »

Spalony olej w kabinie to raczej uszczelka pompy vacuum i/lub pokrywy zaworow jesli widac olej na oslonie termicznej kolektora wydechowego.
Jesli chodzi o pompe vacuum to zawsze kupujemy zestaw naprawczy z aso (55pln), który zawiera 2 oringi. Jeden miedzy pompe a glowice, a do drugiego trzeba rozkrecic pompe (uszczelka dekla pompy)
Obrazek
ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Benzyna”