[M54] Spalanie oleju #prawdopodobny winowajca#

Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#61

Post autor: MARC »

Na prawdę ciężko uwierzyć, bo nie powiedziałeś co zrobiłeś...
Awatar użytkownika
Robik-m
Bywalec forum
Posty: 645
Rejestracja: 1 sie 09, 8:58
BMW: E46 330i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: E46 elite-group

#62

Post autor: Robik-m »

Ja bym za bardzo nie popadał w euforię bo po wymianie oleju na nowy i przejechaniu pierwszego tysiąca przeważnie miałem taki sam stan. Problem zaczynał się później (choć mam nadzieję, że u Ciebie będzie OK :))
SelectoSK
Bywalec forum
Posty: 118
Rejestracja: 3 mar 17, 16:56
BMW: E46 330CI
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Katowice

#63

Post autor: SelectoSK »

Czyli co, przy wymianie pierścieni najlepiej zrobić jeszcze panewki i tuleje bloku?
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#64

Post autor: MARC »

Pierścienie, uszczelniacze, panewki.
Przy okazji sprawdzić pompę oleju bo ma swoje bolączki.
Głowica kmp do sprawdzenia, jak auto ma zostać u Ciebie to od razu wymiana gniazd zaworowych, nowe popychacze ???
Kosztowny serwis jak i usługa, ale robi się takie rzeczy..
Jan5
Bywalec forum
Posty: 83
Rejestracja: 19 maja 16, 20:05
BMW: 330xi
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto:

#65

Post autor: Jan5 »

Siema mam do was pytanie. Dwa oleje, jeden ten co był w siniku m54 i jeden ten już kupiony na wymianę. (patrz zdjęcie) Czy olej ciemny jest już zużyty i czy kwalifikuje się do wymiany na już, ile może mieć przebiegu.

https://zapodaj.net/c81e5126ca728.jpg.html
Awatar użytkownika
Dzidek90
Przyjaciel forum
Posty: 3648
Rejestracja: 16 lis 13, 19:13
BMW: E91 Fl
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Lędziny
VIN: F038885

#66

Post autor: Dzidek90 »

Jan5 pisze:Siema mam do was pytanie. Dwa oleje, jeden ten co był w siniku m54 i jeden ten już kupiony na wymianę. (patrz zdjęcie) Czy olej ciemny jest już zużyty i czy kwalifikuje się do wymiany na już, ile może mieć przebiegu.

https://zapodaj.net/c81e5126ca728.jpg.html
Ja bym głupio nie pytał ile może mieć olej albo czy jest zużyty tylko wymienił %)
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
Jan5
Bywalec forum
Posty: 83
Rejestracja: 19 maja 16, 20:05
BMW: 330xi
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto:

#67

Post autor: Jan5 »

Ale ja się pytam.

Czy przy wymianie oleju macie olej bardziej czarny czy mniej czy ten jest jakiś bardzo zużyty czy normalny. Czy taki jak po 10tys itd....

https://zapodaj.net/73f17ef1bec4c.jpg.html

ta 2cm warstwa oleju nawet nie przepuszcza światła z halogenu.

To jest olej wymieniony 2,5tys km temu. Zalany tym razem LQ Hightech, wczesniej olej nie był taki czarny nawet po 10tys. Widać że Valvoline to jednak słaby olej i silnika nie czyścił. Zrobił to od razu LM i zastanawiam się czy powinienem przedwcześnie go wymienić.
pawlo2404
Przyjaciel forum
Posty: 1583
Rejestracja: 18 sty 13, 8:12
BMW: Bmw e46 330i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Kobylka
VIN: Km66970

#68

Post autor: pawlo2404 »

Olej może mieć większy przebieg ,ale wtedy raczej ma specyficzny zapach,lub też możesz mieć duże zanieczyszczenie w silniku i ten olej je zebrał.Ta czy siak olej powinien być zmieniony,a Ty powinieneś go kontrolować wzrokowo jak się ma po pewnych przebiegach.Jesli szybko robi się ciemny oznaka że ktoś jeździł zbyt długo bez wymian .
Jan5
Bywalec forum
Posty: 83
Rejestracja: 19 maja 16, 20:05
BMW: 330xi
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto:

#69

Post autor: Jan5 »

Nie no to jest 4 wymiana moja. Wczesniej był wymieniany w zakresie 9-11tys. Pytam się czy mimo ze ten ma 2,5tys km powinien być wymieniony.
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#70

Post autor: Broder »

Valvo jest czesto podrabiany, ja zawsze kupowalem tylko ze sprawdzonych hurtowni, ale mimo ze ostatnio bralem z intercars 5w50 to jestem srednio zadowolony (disc wysoka trmp oleju ale byc moze jest to spowodowane kompresorem).
Valvo kupowane w Oilcenter we Wrocławiu 10w60 sprawdza sie idealnie w m3, a pod pokrywa mam piekny zloty kolor.
Co do LM jakis czas temu mimo ze byl niedawno zmieniany to tez zlalismy czarny z e36, a pod pokrywa silnik ciemny, brzydki. Wczesniej rowniez byl LM lany do tego auta wiec wykluczam opcje ze LM tak dobrze plucze silnik (no bo jak, sam po sobie?)
Sprawdz Total, ja leje, lalem i polecam klientom. Przystepny cenowo, a w rozmowie z przedstawicielem Intercars dowiedzialem sie ze wlasnie Total ma duzo dodatkow czyszczacych w sobie. Otwieralem silniki po tym oleju (w tym swoje) i byly czysto zlote w srodku.

Edit
Zdjecie wspomnianego e36 po LM
Obrazek
Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”