[M54] Spalanie oleju #prawdopodobny winowajca#
- Jarando
- Moderator
- Posty: 2164
- Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
- BMW: G31 530d xDrive
- Rok produkcji: 2017
- Państwo: Irlandia-Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Mallow-Żywiec
- Płeć:
Dla samej reakcji na gaz.
Wysłane z mojego SM-N910C
Wysłane z mojego SM-N910C
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
-
- Specjalista
- Posty: 5238
- Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
- BMW: 330ci 535d
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Radom Wieniawa
Zaworek nie ma nic do obrotow raczej bo jest na przewodzie spustowym odmy gdzie podcisnienie jest do dolu. jest zalozony profilaktycznie aby w razie W odma nie zaciągnela oleju do dolotu.
Co do obrotow to jak na filmiku wyzej. Ja u siebie nie mialem raczej problemkw z falowaniem obrotow przy spadaniu. Ostatnio bylo troche gorzej to bardziej wina byla regulacji gazu. Obecnie nawet podczas jazdy wyrzuce na luz i opadaja ladnie jak na filmiku.
Olej... wczoraj minął tysiac i dolalem 200ml do wczesnienszego stanu. dolalem pozniej do maxa i zobaczymy na ile km starczy. dodam ze olej ma juz ok 7000-8000km a czesto jest tak ze im starszy tym wiecej go schodzi.
200ml/ 1000km to dobrh wynik. w trybie jazdy codziennej do roboty jak obecnie to polowe mnien niz wczesniej. A na wczesniejszym oleju bylo jeszcze troche wiecej.
1000km to tez jeszcze niej jest jakas duza probka do wyciągniecia wniosków. Zobaczymy dalej.
Co do obrotow to jak na filmiku wyzej. Ja u siebie nie mialem raczej problemkw z falowaniem obrotow przy spadaniu. Ostatnio bylo troche gorzej to bardziej wina byla regulacji gazu. Obecnie nawet podczas jazdy wyrzuce na luz i opadaja ladnie jak na filmiku.
Olej... wczoraj minął tysiac i dolalem 200ml do wczesnienszego stanu. dolalem pozniej do maxa i zobaczymy na ile km starczy. dodam ze olej ma juz ok 7000-8000km a czesto jest tak ze im starszy tym wiecej go schodzi.
200ml/ 1000km to dobrh wynik. w trybie jazdy codziennej do roboty jak obecnie to polowe mnien niz wczesniej. A na wczesniejszym oleju bylo jeszcze troche wiecej.
1000km to tez jeszcze niej jest jakas duza probka do wyciągniecia wniosków. Zobaczymy dalej.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
-
- Bywalec forum
- Posty: 83
- Rejestracja: 19 maja 16, 20:05
- BMW: 330xi
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto:
Cześć podepnę się pod temat. Żre mi olej, mechanicy chcą mi zrobić remont silnika (zużyte pierścienie) , ale zanim to zrobię chciałbym zapytać o kilka rzeczy.
Na początek https://zapodaj.net/d0532e2b7c32f.jpg.html
Tydzień temu miałem wyciek z ukręconego odpowietrznika. Już po dolaniu/odpowietrzeniu, zrobiłem 300km poziom płynu jest taki sam. Samochód dymi kilka sekund po odpaleniu w taki sposób https://youtu.be/DjqKwsDYgH0 Biały dym coś ala para/może olej i po przygazowaniu czarny, mocno siwy jak od zbyt bogatej mieszanki. Kontroluje ilość oleju cały czas. Ostatnio go w ogóle nie ubywało. Jednak ostatnio pojeździłem po mieście dynamiczniej i kontrolując ilość oleju następnego ranka zauważyłem, że poziom 4/5 zmniejszył się na 2/3. Po przejechaniu spokojniej kilkunastu km i odczekaniu pewnego czasu, przy następnej kontroli było znowu coś właśnie około 4/5. Pod maską zauważyłem też coś dziwnego, jakby trochę oleju rozbryznęło się z bagnetu
https://zapodaj.net/4aeacb12d03e6.jpg.html
https://zapodaj.net/deab386ab03b3.jpg.html
https://zapodaj.net/030c291c93980.jpg.html
Odmę wymieniałem ( i jedną rurkę) pół roku temu, ale robiłem to sam więc zawsze biorę poprawkę, że coś może być nie tak. Jaki jest sposób na sprawdzenie, drożności odmy? Tak w ogóle to samochód ma podczas rozgrzewania silnika ma masełko pod korkiem, ale stał 2 tyg prawie nieużywany i miałem dziurawe gumy od filtra do przepustnicy
https://zapodaj.net/9d6cfbb39aa4f.jpg.html
a olej wygląda tak
https://zapodaj.net/974e623c2697c.jpg.html
Wlany był 12 tys km temu valovine 5w30 max life (full synt na nim pisało, nie blend czy coś tam innego), olej w sumie praktycznie od razu zrobił się ciemniejszy, więc wcześniej musiał być lany, jakiś castrol czy inny syf. Wlany przez mnie olej nie spełnia normy bmw, nie wiem czy ma to jakieś znaczenia.
Wymienię mu w najbliższym czasie smarowanie, co mogę wlać zamiast tego valvo? Myślałem na zwykłym valovo bo spełnia normę ll01 i też myslałem, nad przejściem na 5w40. Czy podczas wymiany oleju zastosować płukankę? Czy może wlać jakiegoś motula?
Ogólny pobór oleju na te 12tys coś ponad 200ml/tys. Nie mierzyłem jeszcze kompresji.
Na początek https://zapodaj.net/d0532e2b7c32f.jpg.html
Tydzień temu miałem wyciek z ukręconego odpowietrznika. Już po dolaniu/odpowietrzeniu, zrobiłem 300km poziom płynu jest taki sam. Samochód dymi kilka sekund po odpaleniu w taki sposób https://youtu.be/DjqKwsDYgH0 Biały dym coś ala para/może olej i po przygazowaniu czarny, mocno siwy jak od zbyt bogatej mieszanki. Kontroluje ilość oleju cały czas. Ostatnio go w ogóle nie ubywało. Jednak ostatnio pojeździłem po mieście dynamiczniej i kontrolując ilość oleju następnego ranka zauważyłem, że poziom 4/5 zmniejszył się na 2/3. Po przejechaniu spokojniej kilkunastu km i odczekaniu pewnego czasu, przy następnej kontroli było znowu coś właśnie około 4/5. Pod maską zauważyłem też coś dziwnego, jakby trochę oleju rozbryznęło się z bagnetu
https://zapodaj.net/4aeacb12d03e6.jpg.html
https://zapodaj.net/deab386ab03b3.jpg.html
https://zapodaj.net/030c291c93980.jpg.html
Odmę wymieniałem ( i jedną rurkę) pół roku temu, ale robiłem to sam więc zawsze biorę poprawkę, że coś może być nie tak. Jaki jest sposób na sprawdzenie, drożności odmy? Tak w ogóle to samochód ma podczas rozgrzewania silnika ma masełko pod korkiem, ale stał 2 tyg prawie nieużywany i miałem dziurawe gumy od filtra do przepustnicy
https://zapodaj.net/9d6cfbb39aa4f.jpg.html
a olej wygląda tak
https://zapodaj.net/974e623c2697c.jpg.html
Wlany był 12 tys km temu valovine 5w30 max life (full synt na nim pisało, nie blend czy coś tam innego), olej w sumie praktycznie od razu zrobił się ciemniejszy, więc wcześniej musiał być lany, jakiś castrol czy inny syf. Wlany przez mnie olej nie spełnia normy bmw, nie wiem czy ma to jakieś znaczenia.
Wymienię mu w najbliższym czasie smarowanie, co mogę wlać zamiast tego valvo? Myślałem na zwykłym valovo bo spełnia normę ll01 i też myslałem, nad przejściem na 5w40. Czy podczas wymiany oleju zastosować płukankę? Czy może wlać jakiegoś motula?
Ogólny pobór oleju na te 12tys coś ponad 200ml/tys. Nie mierzyłem jeszcze kompresji.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
- 5 Odpowiedzi
- 1785 Odsłony
-
Ostatni post autor: Poliszynel
-
- 4 Odpowiedzi
- 4936 Odsłony
-
Ostatni post autor: MARC
-
- 19 Odpowiedzi
- 10362 Odsłony
-
Ostatni post autor: Krzycho
-
- 2 Odpowiedzi
- 2203 Odsłony
-
Ostatni post autor: GerkhaN
-
- 10 Odpowiedzi
- 3862 Odsłony
-
Ostatni post autor: Err
-
- 1 Odpowiedzi
- 3656 Odsłony
-
Ostatni post autor: maniek21112
-
- 23 Odpowiedzi
- 8606 Odsłony
-
Ostatni post autor: maniek21112
-
- 2 Odpowiedzi
- 2705 Odsłony
-
Ostatni post autor: Jarando
-
- 6 Odpowiedzi
- 4805 Odsłony
-
Ostatni post autor: GUMMISS
-
- 5 Odpowiedzi
- 1750 Odsłony
-
Ostatni post autor: KucaQ