[M54] Spalanie oleju #prawdopodobny winowajca#

Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 2164
Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
BMW: G31 530d xDrive
Rok produkcji: 2017
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Płeć:

Post autor: Jarando »

Dla samej reakcji na gaz.

Wysłane z mojego SM-N910C
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5534
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: MARC »

W M54 obroty zawsze spadały powoli, to normalne.
leszczu24
Bywalec forum
Posty: 24
Rejestracja: 4 kwie 14, 19:32
BMW: E46 M54B25
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Bialystok
Lokalizacja: Białystok

Post autor: leszczu24 »

mariryb i jak zachowują się obroty po założeniu tego zaworka ??
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5534
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: MARC »

Zaworek nie ma nic do obrotów.
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

Post autor: mariryb »

Zaworek nie ma nic do obrotow raczej bo jest na przewodzie spustowym odmy gdzie podcisnienie jest do dolu. jest zalozony profilaktycznie aby w razie W odma nie zaciągnela oleju do dolotu.
Co do obrotow to jak na filmiku wyzej. Ja u siebie nie mialem raczej problemkw z falowaniem obrotow przy spadaniu. Ostatnio bylo troche gorzej to bardziej wina byla regulacji gazu. Obecnie nawet podczas jazdy wyrzuce na luz i opadaja ladnie jak na filmiku.
Olej... wczoraj minął tysiac i dolalem 200ml do wczesnienszego stanu. dolalem pozniej do maxa i zobaczymy na ile km starczy. dodam ze olej ma juz ok 7000-8000km a czesto jest tak ze im starszy tym wiecej go schodzi.
200ml/ 1000km to dobrh wynik. w trybie jazdy codziennej do roboty jak obecnie to polowe mnien niz wczesniej. A na wczesniejszym oleju bylo jeszcze troche wiecej.
1000km to tez jeszcze niej jest jakas duza probka do wyciągniecia wniosków. Zobaczymy dalej.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Jan5
Bywalec forum
Posty: 83
Rejestracja: 19 maja 16, 20:05
BMW: 330xi
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto:

Post autor: Jan5 »

Cześć podepnę się pod temat. Żre mi olej, mechanicy chcą mi zrobić remont silnika (zużyte pierścienie) , ale zanim to zrobię chciałbym zapytać o kilka rzeczy.
Na początek https://zapodaj.net/d0532e2b7c32f.jpg.html
Tydzień temu miałem wyciek z ukręconego odpowietrznika. Już po dolaniu/odpowietrzeniu, zrobiłem 300km poziom płynu jest taki sam. Samochód dymi kilka sekund po odpaleniu w taki sposób https://youtu.be/DjqKwsDYgH0 Biały dym coś ala para/może olej i po przygazowaniu czarny, mocno siwy jak od zbyt bogatej mieszanki. Kontroluje ilość oleju cały czas. Ostatnio go w ogóle nie ubywało. Jednak ostatnio pojeździłem po mieście dynamiczniej i kontrolując ilość oleju następnego ranka zauważyłem, że poziom 4/5 zmniejszył się na 2/3. Po przejechaniu spokojniej kilkunastu km i odczekaniu pewnego czasu, przy następnej kontroli było znowu coś właśnie około 4/5. Pod maską zauważyłem też coś dziwnego, jakby trochę oleju rozbryznęło się z bagnetu
https://zapodaj.net/4aeacb12d03e6.jpg.html
https://zapodaj.net/deab386ab03b3.jpg.html
https://zapodaj.net/030c291c93980.jpg.html
Odmę wymieniałem ( i jedną rurkę) pół roku temu, ale robiłem to sam więc zawsze biorę poprawkę, że coś może być nie tak. Jaki jest sposób na sprawdzenie, drożności odmy? Tak w ogóle to samochód ma podczas rozgrzewania silnika ma masełko pod korkiem, ale stał 2 tyg prawie nieużywany i miałem dziurawe gumy od filtra do przepustnicy
https://zapodaj.net/9d6cfbb39aa4f.jpg.html
a olej wygląda tak
https://zapodaj.net/974e623c2697c.jpg.html
Wlany był 12 tys km temu valovine 5w30 max life (full synt na nim pisało, nie blend czy coś tam innego), olej w sumie praktycznie od razu zrobił się ciemniejszy, więc wcześniej musiał być lany, jakiś castrol czy inny syf. Wlany przez mnie olej nie spełnia normy bmw, nie wiem czy ma to jakieś znaczenia.
Wymienię mu w najbliższym czasie smarowanie, co mogę wlać zamiast tego valvo? Myślałem na zwykłym valovo bo spełnia normę ll01 i też myslałem, nad przejściem na 5w40. Czy podczas wymiany oleju zastosować płukankę? Czy może wlać jakiegoś motula?
Ogólny pobór oleju na te 12tys coś ponad 200ml/tys. Nie mierzyłem jeszcze kompresji.
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

Post autor: mariryb »

Pomiar podciśninia.

Obrazek
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5534
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: MARC »

Idealnie. Jak inne pomiary?
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

Post autor: mariryb »

Zrobilem kolejne 500km i nie ubylo oleju.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Jan5
Bywalec forum
Posty: 83
Rejestracja: 19 maja 16, 20:05
BMW: 330xi
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto:

Post autor: Jan5 »

jaka fabryczna i dopuszczalna kompresja na cylindrach dla m54b30?
ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Benzyna”