[M54] Spalanie oleju #prawdopodobny winowajca#
- Samniewiemkto
- Bywalec forum
- Posty: 713
- Rejestracja: 29 mar 16, 11:04
- BMW: 330i
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Rybnik
JA po wymianie silnika, zauważyłem że dymi powyżej normy na zimnym silniku, głównie nad ranem i gdy jest chłodno. Pewnie olej będzie brać. Jak zrobię ze 2000 km to dopiero orientacyjnie zobaczę ile to rzeczywiście bierze oleju. KIedyś miałem hondę z VTEC i z porysowanymi cylindrami spalała 2 litry oleju między wymianami... Tutaj moim zdaniem kluczową rolę odgrywają długie interwały wymiany oleju. To powoduje szybsze zużycie elementów o których mowa w temacie. Jak widziałem kilka oryginalnych książek serwisowych z Niemiec i wpisy: 31 tys wymiana oleju ; 59 wymiana oleju... u nich to jest popularne... W BMW pierścienie wytrzymują po 200 tys km. W innych markach silniki potrafiły nie dojeżdżać do 100 tys przy takich wymianach.
- MARC
- Administrator
- Posty: 5533
- Rejestracja: 12 lip 11, 3:25
- BMW: Search
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: KRAKOW
- Gadu-Gadu: 4317162
- Lokalizacja: KRAKÓW
To pomyśl inaczej...
Auto pije Ci 700ml na 1000km więc na 10.000km wlewasz 7l, tak na prawdę to wystarczy wymieniać tylko filtr oleju bo olej to "prawie" zawsze jest świeży.
Auto pije Ci 700ml na 1000km więc na 10.000km wlewasz 7l, tak na prawdę to wystarczy wymieniać tylko filtr oleju bo olej to "prawie" zawsze jest świeży.
-
- Specjalista
- Posty: 5238
- Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
- BMW: 330ci 535d
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Radom Wieniawa
Pamiętasz ktory wężyk?MARC pisze:Nie do końca w króciec w kolektorze, bo trzeba jeden wężyk obciąć wstawić tam "rozdzielacz" i spiąć razem.
Robili to na forach UK oraz USA, PODOBNO przynosi pozytywne efekty.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
-
- Specjalista
- Posty: 5238
- Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
- BMW: 330ci 535d
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Radom Wieniawa
Mój angielski nie wszystko rozumieć.. ale obejrzalem 3 razy ten fragment.
Z tylu kolektora są 2 cienkie króćce. W 325 podpinamy odme pod ten kruciec a w 330 idzie on do klapki wydechu i tu daje sie trójnik. Drugi króciec idzie do pompy powietrza wtórnego, której ja nie mam. Obecnie pod jeden mam podłączony u mnie reduktor lpg, a drugi mam wolny.
Z tylu kolektora są 2 cienkie króćce. W 325 podpinamy odme pod ten kruciec a w 330 idzie on do klapki wydechu i tu daje sie trójnik. Drugi króciec idzie do pompy powietrza wtórnego, której ja nie mam. Obecnie pod jeden mam podłączony u mnie reduktor lpg, a drugi mam wolny.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
-
- Specjalista
- Posty: 5238
- Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
- BMW: 330ci 535d
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Radom Wieniawa
Wczoraj podłączyłem podciśnienie pod odme. Zobaczymy jakie będą efekty.
Jest jedna zmiana po tej operacji. Jest doś mocno zassany korek wlewu oleju. Marc mnie uspokoił, że tak powinno być po tej modyfikacji.
Lekko niepokoi mnie to, że po odkreceniu korka słychać gwiżdzenie odmy, ktorego przed tem nie było.
Pojezdze troche to zdam relacje.
Jest jedna zmiana po tej operacji. Jest doś mocno zassany korek wlewu oleju. Marc mnie uspokoił, że tak powinno być po tej modyfikacji.
Lekko niepokoi mnie to, że po odkreceniu korka słychać gwiżdzenie odmy, ktorego przed tem nie było.
Pojezdze troche to zdam relacje.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
- Robik-m
- Bywalec forum
- Posty: 645
- Rejestracja: 1 sie 09, 8:58
- BMW: E46 330i
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: E46 elite-group
- Gadu-Gadu: 4740187
A widzieliście co tutaj porobili z odmą 
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=115900&start=525

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=115900&start=525
Moje E46 330i Topasblau: http://e46forum.pl/robik-m-e46-330i-topasblau-3075
- MARC
- Administrator
- Posty: 5533
- Rejestracja: 12 lip 11, 3:25
- BMW: Search
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: KRAKOW
- Gadu-Gadu: 4317162
- Lokalizacja: KRAKÓW
Musiał mieć wcześniej gdzieś nieszczelność.
Innej opcji nie ma.
Wg. mnie cała operacja bardziej przypomina działalność hydraulika niż mechanika. Na takie coś w aucie to ja bym nie pozwolił.
Mały edit:
Panowie, dziś testowałem auto po naprawie klienta. W sumie to nie tylko dziś tylko już od pewnego czasu.
Mowa o M54.
Był robiony kapitalny remont.
Celem było zmniejszenie bądź, doprowadzenie do 0 spalania oleju.
Co zrobiłem...
Pierścienie, uszczelniacze to podstawa + wszystko co co było potrzebne do tej naprawy po drodze czyli uszczelki i inne pierdoły...
Części braliśmy OE.
Czyli wpadł nowy kmp pierścieni do M54 (bez olejowego z M52tu, chodź chciałem to zrobić)
Efekty:
Przejechałem tym autem 1300km (nooo prawie)
Na bagnecie zauważyłem pobór w wysokości +/- 2mm.
Teraz dalej... Stara odma, dla testu zostawiłem ją, ponieważ byłem ciekaw czy to będzie powodem poboru czy też nie...
Jak się domyślacie nie ona była powodem.
Po testach i akceptacji klienta założyłem nową odmę która czekała swoją kolej.
Podsumowanie.
Pierścienie są głównym powodem poboru oleju w M54. ew. pierścienie + uszczelniacze.
Odma ma wpływ ale jak widać bardzo mały.
Teraz poproszę klienta aby po 1000km sprawdził stan na bagnecie. Jeżeli będzie tyle samo co przed pomiarem tzn że odma też coś "brała".
Wracając do tematu podciśnienia.
Mariryb, koniecznie załóż sobie zaworek zwrotny na przewodzie spływu oleju do misy, wtedy będziesz miał 100% pewność że oleju z misy nie zaciągnie.
U Ciebie jest gaz weź to pod uwagę że jego podciśnienie również może powodować "przekłamania". Bądź zwiększać/zmniejszać główne ciśnienie.
Co do problemu czy też "siły zasysania" sprawdź jak zasysa przy dodawaniu gazu, bo powinien znacznie MNIEJ. Odma wtedy przymyka zawór (tą membranę). Natomiast jeżeli będzie większe ciśnienie to odpuść ten patent, bo to będzie znak że że gaz "miesza" aż za bardzo.
Innej opcji nie ma.
Wg. mnie cała operacja bardziej przypomina działalność hydraulika niż mechanika. Na takie coś w aucie to ja bym nie pozwolił.
Mały edit:
Panowie, dziś testowałem auto po naprawie klienta. W sumie to nie tylko dziś tylko już od pewnego czasu.
Mowa o M54.
Był robiony kapitalny remont.
Celem było zmniejszenie bądź, doprowadzenie do 0 spalania oleju.
Co zrobiłem...
Pierścienie, uszczelniacze to podstawa + wszystko co co było potrzebne do tej naprawy po drodze czyli uszczelki i inne pierdoły...
Części braliśmy OE.
Czyli wpadł nowy kmp pierścieni do M54 (bez olejowego z M52tu, chodź chciałem to zrobić)
Efekty:
Przejechałem tym autem 1300km (nooo prawie)
Na bagnecie zauważyłem pobór w wysokości +/- 2mm.
Teraz dalej... Stara odma, dla testu zostawiłem ją, ponieważ byłem ciekaw czy to będzie powodem poboru czy też nie...
Jak się domyślacie nie ona była powodem.
Po testach i akceptacji klienta założyłem nową odmę która czekała swoją kolej.
Podsumowanie.
Pierścienie są głównym powodem poboru oleju w M54. ew. pierścienie + uszczelniacze.
Odma ma wpływ ale jak widać bardzo mały.
Teraz poproszę klienta aby po 1000km sprawdził stan na bagnecie. Jeżeli będzie tyle samo co przed pomiarem tzn że odma też coś "brała".
Wracając do tematu podciśnienia.
Mariryb, koniecznie załóż sobie zaworek zwrotny na przewodzie spływu oleju do misy, wtedy będziesz miał 100% pewność że oleju z misy nie zaciągnie.
U Ciebie jest gaz weź to pod uwagę że jego podciśnienie również może powodować "przekłamania". Bądź zwiększać/zmniejszać główne ciśnienie.
Co do problemu czy też "siły zasysania" sprawdź jak zasysa przy dodawaniu gazu, bo powinien znacznie MNIEJ. Odma wtedy przymyka zawór (tą membranę). Natomiast jeżeli będzie większe ciśnienie to odpuść ten patent, bo to będzie znak że że gaz "miesza" aż za bardzo.
- Robik-m
- Bywalec forum
- Posty: 645
- Rejestracja: 1 sie 09, 8:58
- BMW: E46 330i
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: E46 elite-group
- Gadu-Gadu: 4740187
Ile to auto miało przelatane km i ile znikało oleju?? Panewki też zmienialiście? Ile +/- kosztował taki remont?
Moje E46 330i Topasblau: http://e46forum.pl/robik-m-e46-330i-topasblau-3075
- MARC
- Administrator
- Posty: 5533
- Rejestracja: 12 lip 11, 3:25
- BMW: Search
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: KRAKOW
- Gadu-Gadu: 4317162
- Lokalizacja: KRAKÓW
Przelot ok 260tk.
Panewki też poszły w kosz. Nie były tragiczne ale lekkie ryski były widoczne.
Pilo ok 800ml na 1000km z wyliczeń właściciela.
Panewki też poszły w kosz. Nie były tragiczne ale lekkie ryski były widoczne.
Pilo ok 800ml na 1000km z wyliczeń właściciela.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
- 5 Odpowiedzi
- 1617 Odsłony
-
Ostatni post autor: Poliszynel
-
- 4 Odpowiedzi
- 4613 Odsłony
-
Ostatni post autor: MARC
-
- 2 Odpowiedzi
- 1907 Odsłony
-
Ostatni post autor: GerkhaN
-
- 19 Odpowiedzi
- 10117 Odsłony
-
Ostatni post autor: Krzycho
-
- 10 Odpowiedzi
- 3515 Odsłony
-
Ostatni post autor: Err