m43 318i spadające obroty po wrzuceniu na luz
Ten typ tak ma po prostu
Naprawdę chłopy zrobiłem już wszystko co możliwe przy silniku i ciągle to samo. Mnie dodatkowo męczy check engine.
- czyszczony krokowy + nowa uszczelka
- nowe przewody podciśnieniowe
- nowa ori odma + przewód odmy
- nowa przepływka (bosch)
- dwie nowe sondy lambda (bosch)
- nowy ori zawór DISA
- czyszczona przepustnica, regulowana linka gazu
- dolot czyszczony kilkakrotnie
- nowe uszczelki kolektora ssącego
- nowe świece, dedykowane NGK 4-elektrodowe
- nowy korek wlewu oleju
- nowy akumulator Varta
Nie wspominając o filtrze powietrza itd. który przy każdym serwisie olejowym wpada nowy. Ładowanie, jak wspomniałem wcześniej, mam wg mnie dobre, bo wahające się koło 14V. Co mi pozostało jeszcze do sprawdzenia? Ciśnienie paliwa, ale nie sądzę, żeby tu był problem, bo nie raz zdarzy się, że wyjeżdżam paliwo tak bardzo, że w baku wg kompa mam 2-3 litry i auto odpala normalnie. Może ciut dłużej kręci, minimalnie, ale jakby był problem z pompą to pewnie nie dałby rady. Do tego ewentualnie cewka (kolejne 500zł w perspektywie w plecy) i nowe kable zapłonowe, ale to też raczej nie to, bo zapłony nie wypadają, ciągnie równo przy jeździe. Kompletnie nic innego się nie dzieje poza sporadycznym przysiadaniem obrotów na zimnym silniku i notorycznym wywalaniem check'a. Nawet spalanie mam w normie i co? Jestem w punkcie wyjścia
silnik zagadka 

Naprawdę chłopy zrobiłem już wszystko co możliwe przy silniku i ciągle to samo. Mnie dodatkowo męczy check engine.
- czyszczony krokowy + nowa uszczelka
- nowe przewody podciśnieniowe
- nowa ori odma + przewód odmy
- nowa przepływka (bosch)
- dwie nowe sondy lambda (bosch)
- nowy ori zawór DISA
- czyszczona przepustnica, regulowana linka gazu
- dolot czyszczony kilkakrotnie
- nowe uszczelki kolektora ssącego
- nowe świece, dedykowane NGK 4-elektrodowe
- nowy korek wlewu oleju
- nowy akumulator Varta
Nie wspominając o filtrze powietrza itd. który przy każdym serwisie olejowym wpada nowy. Ładowanie, jak wspomniałem wcześniej, mam wg mnie dobre, bo wahające się koło 14V. Co mi pozostało jeszcze do sprawdzenia? Ciśnienie paliwa, ale nie sądzę, żeby tu był problem, bo nie raz zdarzy się, że wyjeżdżam paliwo tak bardzo, że w baku wg kompa mam 2-3 litry i auto odpala normalnie. Może ciut dłużej kręci, minimalnie, ale jakby był problem z pompą to pewnie nie dałby rady. Do tego ewentualnie cewka (kolejne 500zł w perspektywie w plecy) i nowe kable zapłonowe, ale to też raczej nie to, bo zapłony nie wypadają, ciągnie równo przy jeździe. Kompletnie nic innego się nie dzieje poza sporadycznym przysiadaniem obrotów na zimnym silniku i notorycznym wywalaniem check'a. Nawet spalanie mam w normie i co? Jestem w punkcie wyjścia


-
- Bywalec forum
- Posty: 157
- Rejestracja: 10 mar 15, 4:57
- BMW: E46 318i M43
- Rok produkcji: 1998
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: Poznan
- VIN: JJ15967
- Lokalizacja: Poznań
Isolato Twój problem z checkiem jest bardzo ciekawy. Mam ten sam silnik i u mnie żadnego problemu nie ma a pewnie większa połowa rzeczy, którą Ty wymieniłeś u siebie u mnie jest pewnie od nowości. 
Jeśli chodzi o ciśnienie paliwa to jakby było za małe to od razu odczuwalne by było w dynamice auta. Miałem w poprzednim e36 "walniętą" pompkę, która dawała za niskie ciśnienie i auto rozpędzało się max do 140km/h.

Jeśli chodzi o ciśnienie paliwa to jakby było za małe to od razu odczuwalne by było w dynamice auta. Miałem w poprzednim e36 "walniętą" pompkę, która dawała za niskie ciśnienie i auto rozpędzało się max do 140km/h.
[img]Zdjęcia[/img]
-
- Bywalec forum
- Posty: 175
- Rejestracja: 3 wrz 15, 5:44
- BMW: E46 M43TU B19
- Rok produkcji: 0
- Państwo: Polska
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto:
z tego co wiem to ładowanie nie powinno być mniejsze niż 14V a prawidłowe 14.5V choc w sam naprawiam pisze ze prawidłowe napięcie waha sie od 13,5 do 14,5 V.
I tak się zastanawiam czy po prostu BMW nie walneło byka i nie dało za słabego alternatora i aku do tego auta bo 60 AH to troszke mało wydaje mi się.
Jak będę wymieniał akumulator kiedyś to napewno kupie wiekszy niż 60 Ah.
Aha i u mnie obroty faluja tylko na rozgrzanym silniku i tak jak u wiekszosci kiedy jej sie podoba, Czasami raz w tygodniu a czasami raz w miesiącu a niekiedy kilka razy w tygodniu.
Bez kitu dziwny ten silnik
I tak się zastanawiam czy po prostu BMW nie walneło byka i nie dało za słabego alternatora i aku do tego auta bo 60 AH to troszke mało wydaje mi się.
Jak będę wymieniał akumulator kiedyś to napewno kupie wiekszy niż 60 Ah.
Aha i u mnie obroty faluja tylko na rozgrzanym silniku i tak jak u wiekszosci kiedy jej sie podoba, Czasami raz w tygodniu a czasami raz w miesiącu a niekiedy kilka razy w tygodniu.
Bez kitu dziwny ten silnik

-
- Przyjaciel forum
- Posty: 3248
- Rejestracja: 8 kwie 12, 12:18
- BMW: E90
- Rok produkcji: 2006
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: ŁÓDŹ
Ten silnik tak ma jak piszą wyżej i ja mam takie same problemy raz jest dobrze całymi tygodniami a jest czas ze dzień w dzień obroty spadają ale na szczęście nie gaśnie ,jak zaobserwowałem problem częściej występuje w zimne pory roku latem jest lepiej,żadziej coś takiego się dzieje.kuboleoss pisze: Bez kitu dziwny ten silnik
- gczarkowski1
- Bywalec forum
- Posty: 261
- Rejestracja: 29 sie 10, 11:34
- BMW: e46-1,9m43-LPG SEDAN e46-1,9m43-LPG KOMBI
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Teresin
- Tlen: gczarkowski1
Taki był miał 8 lat i taki kupiłem odpukać problem obrotów nie występuje ,sedana mam już 7 lat od 6 lat posiada LPG żadnych wymian, czyszczeń itp tylko podstawowe rzeczy puki co nic nie dotykam 460kkkuboleoss pisze:miałeś czy a taki wymieniłeś?

- GUMMISS
- Przyjaciel forum
- Posty: 3987
- Rejestracja: 8 wrz 10, 6:56
- BMW: 320d/524td
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: brodnica
- Gadu-Gadu: 3231748
- Tlen: potrzebny codziennie do życia
- VIN: ke68470
- Lokalizacja: Środkowowschodnia cześć Europy, Polska, rejon kujaw i pomorza, okolice Brodnicy a dokładnie Kawki
Prawie każde auto ma tyle, albo i dwa razy tyle najechane, tylko licznik pokazuje mniej. Taki urok naszego krajugczarkowski1 pisze:...mam już 7 lat od 6 lat posiada LPG żadnych wymian, czyszczeń itp tylko podstawowe rzeczy puki co nic nie dotykam 460kk...

Bo Możemy Więcej...
L W G
L W G

-
- Posty: 1
- Rejestracja: 1 lis 21, 2:35
- BMW: E46 316i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: lubuskie
- Miasto: Słońsk
- VIN: AX31009
Szanowni Forumowicze, na wstępie oczywiście witam się z Państwem ponieważ to mój pierwszy post(nie będę pisał witam na jakiś innych grupach/folderach itd) ogólnie należę do osób bardziej czytających ale... Po kupnie 316i dopadło mnie spadanie obrotów po wciśnięciu sprzęgła do +/- 500 obrotów. Po sprawdzeniu dolotu stwierdziłem że cieńsza rura która odchodzi w bok za przepływomierzem była pęknięta na samym początku. Zakleilem ja ale problem nie zniknął. Zaglądając i dotykając przewody zobaczyłem że wezyki podciśnień sypią się w rękach. Kupiłem wężyk silikonowy średnica wewnętrzna 4mm. Podmienilem i profilaktycznie odłączyłem Aku żeby komputer się zrestartowal. Po tym zabiegu u mnie obroty są lux, nic nie faluje ani nie spadają poniżej 800-750. Mam nadzieję że może komuś pomogę.
P.s. przetarłem jeszcze delikatnie czystą ściereczką przepustnice w środku nie demontując jej.
P.s. przetarłem jeszcze delikatnie czystą ściereczką przepustnice w środku nie demontując jej.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post