"Chip" m52/m54 poprzez downgrade dme na eu2

Miłosz
Specjalista
Posty: 3184
Rejestracja: 30 gru 13, 6:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk

Post autor: Miłosz »

To może jakieś jeszcze ustawienia z automatu zostały ? Ciężko mi coś powiedzieć. A jak silnik pracuje ? Nagrałbyś coś? Jak wkręcanie się obrotów ? Jak praca na luzie ?
Mój --- > lexus is 220d

JackDaniels
Bywalec forum
Posty: 58
Rejestracja: 20 lip 11, 10:49
BMW: E46 m54b30
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
Gadu-Gadu: 40139230

Post autor: JackDaniels »

Na Luzie pracuje równo bez żadnych falowań,a podczas jazdy jest wszystko ok przyspiesza normalnie.Tak jak pisałem wyżej widać poprawę na wkręcanie się silnika w obroty, jest żwawszy.Zamiar był taki żeby sprawdzić jak silnik chodzi bez tych sond i bez błędów tak jak na początku tematu.
Zastanawiam się co jest przyczyną w zakładce code że raz jest napisane CAT-preparation a raz CAT
Ostatnio zmieniony 29 lis 15, 4:28 przez JackDaniels, łącznie zmieniany 1 raz.
JackDaniels
Miłosz
Specjalista
Posty: 3184
Rejestracja: 30 gru 13, 6:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk

Post autor: Miłosz »

No to fajnie, ja jeszcze się wstrzymuję z racji tego że szukam jakiegoś programu np dinan hartage ess w czeluściach internetu. Dorwałem ponoć soft Alpiny b3 pod komputer od M52tu czyli Ms42. Jak nic innego sprawdzonego nie ogarnę to będę ładował eu2. Pamiętać trzeba że nasze pamięci flash w dme są programowalne tylko 13 razy :D

Spróbuj fizycznie odpiąć wszystkie sondy ( może od połączenia trochę komp głupieje ? chociaż ponoć można jeździć na podpiętych w przypadku M52 ).

Adaptacje pokasowałes ? Może dlatego Ci wariuje bo masz stare adaptacje...
Mój --- > lexus is 220d
JackDaniels
Bywalec forum
Posty: 58
Rejestracja: 20 lip 11, 10:49
BMW: E46 m54b30
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
Gadu-Gadu: 40139230

Post autor: JackDaniels »

Odłączyłem wszystkie sondy,wyjołem bezpiecznik 30A czwarty,skasowałem adaptacje.Po odpaleniu wyczyściłem błędy i czekałem z 5 min żeby silnik sobie pracował na wolnych obrotach,czasami dawałem mu trochę gazu żeby zobaczyć jaka będzie reakcja na inpe. Błędny pojawiły się tylko od podgrzewania sond. Teraz jak wchodzę w zakładkę code to mam taki obraz http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/1dda43ff8eb105f5
Po włożeniu bezpiecznika na swoje miejsce i skasowaniu błędów podgrzewania błąd się nie pojawia.
JackDaniels
Miłosz
Specjalista
Posty: 3184
Rejestracja: 30 gru 13, 6:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk

Post autor: Miłosz »

Są dwa softy pod eu2
1. Redukcja spalin eu2
2. Brak katalizatora ( nie wiem czy w Twoim przypadku ten jest dostępny) )

Może spróbuj wgrać ten drugi o ile jest dostępny...

Temat dopiero raczkuje u nas w pl także ciężko coś podpowiedzieć. Jak będę miał chwilę to przejrzę dokumentację techniczną bmw i może coś więcej znajdę na ten temat.

Czytałem też że niektórzy wgrywają eu3 i ten program zostawia tylko 2 sondy.
Mój --- > lexus is 220d

Miłosz
Specjalista
Posty: 3184
Rejestracja: 30 gru 13, 6:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk

Post autor: Miłosz »

Pełna instrukcja działania/obsługi Ms42 i Ms43
https://mega.nz/#!DhBlTZAZ!Bg41-jCFf4ImF7xDhiylK3cUJ4kZRYMZY2csYCRqnxo
Mój --- > lexus is 220d
JackDaniels
Bywalec forum
Posty: 58
Rejestracja: 20 lip 11, 10:49
BMW: E46 m54b30
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
Gadu-Gadu: 40139230

Post autor: JackDaniels »

Na zagranicznym forum mówią że trzeba wydłubać przekaźnik (SAP) od Secondary Air pump oraz bezpiecznik 30A i kasowanie adaptacji.Ciekawe czy to pomoże???
JackDaniels
Miłosz
Specjalista
Posty: 3184
Rejestracja: 30 gru 13, 6:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk

Post autor: Miłosz »

A to pisałem że pompe powietrza dodatkową się usuwa ;) U mnie w M52tu tego nie ma , także nie mam problemu z SAP :D (lol nie na tym forum :P , ale jest info o sap w 1szym poście)
Mój --- > lexus is 220d
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2061
Rejestracja: 3 paź 14, 11:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
Gadu-Gadu: 6650001
VIN: EX93017

Post autor: Broder »

Robilem to przy okazji swapa w touringu
Po wgraniu softu EU2 i wyciagnieciu ktoregos przekaznika za schowkiem lub bezpiecznika nie dzialaja wszystkie 4 sondy,a w coding jest wtedy CAT Preparation
Jak widac bledow brak
[youtube]wlodiitXgUc[/youtube]

Nie testowalem tej wersji bez 4 sond, wgralem tylko na probe czy da rade.
Pozniej zrobilem wersje tylko bez sond za katami i jezdze tak do dzis bez zadnego problemu.
Ostatnio zmieniony 30 lis 15, 3:26 przez Broder, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
krzysiek80r
Bywalec forum
Posty: 169
Rejestracja: 6 gru 10, 1:13
BMW: e46 320d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Pruszków

Post autor: krzysiek80r »

Miłosz pisze:Pamiętać trzeba że nasze pamięci flash w dme są programowalne tylko 13 razy :D...
Wystarczy skasować we flashu wcześniejszą historie programowania,
i tak można programować w nieskończoność :)

ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Benzyna”