Może głupie pytanie, ale łączysz się przez odpowiedni moduł? Masz tam z tego co kojarzę 3 opcje. Jakby był problem ze sterownikiem dsc to miałbyś kontrolki trakcji cały czas, więc albo coś źle robisz lub masz problem z programem. W dme jakie masz wtedy błędy?bartrej pisze: ↑19 lis 19, 6:23Dokladnie, EML i brak mocy.maniek21112 pisze: ↑18 lis 19, 21:00Jakie masz wtedy błędy? Nie od przepustnicy? To może sugerować przerwy w dme.
Podejrzewałem DME ale nie znam sie na tym. Właśnie jakby działało z opóźnieniem.
Nie moge Inpą sie połączyć w żaden sposób z modułem DSC/ASC na zmostkowanym pinie i nie.
To samo z modułem świateł, kiedy co jakiś czas mi jara lewy żernik chciałem zobaczyć co tam się dzieje.
Co sugerujesz?
Skrzynia biegów SMG SSG - naprawy, regeneracja :info:
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 9954
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony
cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
328ia mańka i żony

540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
- bartrej
- Bywalec forum
- Posty: 266
- Rejestracja: 10 wrz 18, 8:56
- BMW: E46 330i SMG
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: Tomaszów Lubelski
Co do DME to prywatna wiadomość, nie będziemy zaśmiecać, jak się uda to napiszemy tutaj.maniek21112 pisze: ↑19 lis 19, 7:36Może głupie pytanie, ale łączysz się przez odpowiedni moduł? Masz tam z tego co kojarzę 3 opcje. Jakby był problem ze sterownikiem dsc to miałbyś kontrolki trakcji cały czas, więc albo coś źle robisz lub masz problem z programem. W dme jakie masz wtedy błędy?bartrej pisze: ↑19 lis 19, 6:23Dokladnie, EML i brak mocy.maniek21112 pisze: ↑18 lis 19, 21:00
Jakie masz wtedy błędy? Nie od przepustnicy? To może sugerować przerwy w dme.
Podejrzewałem DME ale nie znam sie na tym. Właśnie jakby działało z opóźnieniem.
Nie moge Inpą sie połączyć w żaden sposób z modułem DSC/ASC na zmostkowanym pinie i nie.
To samo z modułem świateł, kiedy co jakiś czas mi jara lewy żernik chciałem zobaczyć co tam się dzieje.
Co sugerujesz?
Co do połączenia, jednak sie łączyłem na nie-zmostkowanych pinach, ponieważ puścił lut

-
- Przyjaciel forum
- Posty: 1646
- Rejestracja: 18 sty 13, 8:12
- BMW: Bmw e46 330i
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Kobylka
- VIN: Km66970
Czy czujnik ABS,DSC może dawać się odczyty? Chodzi mi o to czy może być uszkodzony ,ale nie na tyle aby wywołać błąd w komputerze.Skrzynia potrzebuje odczytu prędkości,więc może to warto sprawdzić.Tak już kombinuje zupełnie i fantazjuje
gdy jeździmy spokojnie w miarę jest ok.Gdzy zaczynamy jeździć szybciej koła tracą przyczepność dając źle odczyty na skrzynię, gasimy auto wszystko wraca do normy bo następuje jakiś reset. ma to jakiś sens??? 


- bartrej
- Bywalec forum
- Posty: 266
- Rejestracja: 10 wrz 18, 8:56
- BMW: E46 330i SMG
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: Tomaszów Lubelski
Nie zawsze wywal błąd, coś tam już czytałem, ale specjalistą nie jestem, a raczej laikiem.pawlo2404 pisze: ↑19 lis 19, 19:01 Czy czujnik ABS,DSC może dawać się odczyty? Chodzi mi o to czy może być uszkodzony ,ale nie na tyle aby wywołać błąd w komputerze.Skrzynia potrzebuje odczytu prędkości,więc może to warto sprawdzić.Tak już kombinuje zupełnie i fantazjujegdy jeździmy spokojnie w miarę jest ok.Gdzy zaczynamy jeździć szybciej koła tracą przyczepność dając źle odczyty na skrzynię, gasimy auto wszystko wraca do normy bo następuje jakiś reset. ma to jakiś sens???
![]()
Po skonsultowaniu się z Mańkiem i odczycie masy błędów, zabieram się do wymiany czujników, które od dawna mi się dawały we znaki i mogą mieć spory wpływ na pracę SMG.
Mianowicie w moim przypadku:
oraz dodatkowo czujnik wałka dolotowego. Czasami pojawiało sie buczenie oraz spadek mocy, falowanie obrotów. Na hamowni naplułem tylko 200km.maniek21112 pisze:19 lis 19, 18:47 5DA3 ABS-DSC: Czujnik prędkości obrotowej koła z przodu z prawej strony
5D93 ABS-DSC: Czujnik prędkości obrotowej koła z przodu z lewej strony
5E43 ABS-DSC: Czujnik kąta skrętu wewn.
5E1E ABS-DSC: Czujnik kąta skrętu CAN
Z taką litanią to nic dziwnego, że skrzynia świruje

-
- Przyjaciel forum
- Posty: 1646
- Rejestracja: 18 sty 13, 8:12
- BMW: Bmw e46 330i
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Kobylka
- VIN: Km66970
Ja miałem raz problem z DSC,ale nie mogę tego wiązać,czy od tego czasu skrzynia zaczęła szaleć.Samochid trzymam gdzie indziej ,ale jeśli zobaczysz u siebie te czujniki to czekam diagnozę,Ja sam oczywiście sprawdzę to w piątek u siebie.
- bartrej
- Bywalec forum
- Posty: 266
- Rejestracja: 10 wrz 18, 8:56
- BMW: E46 330i SMG
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: Tomaszów Lubelski

Sprawdziłem przebiegi kiedy wyskoczyły błędy prędkości obrotowych i porownalem z przebiegiem kiedy byłem na hamowni.
Te same...
W sumie, wcześniej nie miałem tego problemu z przeciaganiem, pojawił się dopierom po hamowaniu auta, ale w jakim odstępie czasu, nie wiem.
Czy jeżeli od tamtej pory nie skasowałem tych błędów, aż do wczoraj (5tkm)miało to wpływ na pracę skrzyni, tego nie wiem. Ale zrobię dziś ponowną adaptację choć wątpię by coś to pomogło.
Edit.
No i nie pomogło jak myślałem. Jutro lecę do elektromechanika, żeby zresetował mi adaptacje i sam ją przeprowadził, może ona się nie resetuje. Takie mam wrażenie.
Dodatkowo również czekam na modul SMG od naszego forumowego handlarza SMG Grajamy

Pawlo, a powiedz Ty mi jeszcze czy również kupujesz zamiennik Pentonsinu od Febi - zielony?
-
- Przyjaciel forum
- Posty: 1646
- Rejestracja: 18 sty 13, 8:12
- BMW: Bmw e46 330i
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Kobylka
- VIN: Km66970
Na początku zalalem febi,lecz każdy płakał że to chu....... olej
posłuchałem się i kupiłem Fuchs .Ale ja mam swoje zdanie na temat oleji,swojego czasu dużo o tym czytałem.W sobotę ja trochę pogrzebie ,kupujesz drugi sterownik? Nie zapeszam ,ale raczej to nie to.

- bartrej
- Bywalec forum
- Posty: 266
- Rejestracja: 10 wrz 18, 8:56
- BMW: E46 330i SMG
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: Tomaszów Lubelski
No ja od początku jeżdżę na tym FEBI, nic się nie dzieje, aż do teraz kiedy poddaję wątpliwości wszystkie możliwe opcje.
Brak póki co pomysłu co dalej ( w Maju sprzęgło było jeszcze grube, więc cały czas ta myśl jest ale przerzucana na sam koniec łańcucha).
Dzisiaj wizyta u elektromechanika spróbujemy to ogarnąć u "fachowca", a sterownik napewno się kiedyś przyda, więc żeby jeszcze przed weekendem chcę mieć nadzieję, że coś ruszy w dobrym kierunku - zamówiłem.
Choć i też tak przeczuwam że nic to nie da.
Przypominam jeszcze raz innym nasz problem.
Cały czas uważam, że to wina sterowania, DME lub SMG. Podczas jazdy przy zmianie biegów brak efektu "nurkowania" i obroty idą w górę zamiast za wczasu się utrzymać co powoduje szarpnięcie podczas wysprzęglenia. Między zmiana biegu można zrobić jeszcze przygazówkę. Auto rusza z 3000obr/min.
-
- Przyjaciel forum
- Posty: 1646
- Rejestracja: 18 sty 13, 8:12
- BMW: Bmw e46 330i
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Kobylka
- VIN: Km66970
Zdemontowalem w zeszłym roku skrzynie tylko dlatego, że miałem wyciek oleju z uszczelniacza.Wiec przy okazji wymieniłem sprzęgło,do tej pory skrzynia chodziła idealnie,potem z resztą też.Na tą chwilę wszystko jest sprawne,a mimo to coś jest nie tak.Czekam na opinię mechanika od którego wrucisz . Najgorsze to, że nie wiem czy to moja wina i coś poszło nie tak,czy akurat cis się uszkodziło.Wiele jest takich tematów jak nasz ,ale żaden nie kończy się co było przyczyną.Nie chcę też wymienić górę części niepotrzebnie, wolę jednoznaczną odpowiedź co jest usterką.
- bartrej
- Bywalec forum
- Posty: 266
- Rejestracja: 10 wrz 18, 8:56
- BMW: E46 330i SMG
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: Tomaszów Lubelski
Mechanik nic mi nie poradził, ponieważ laptopa ma w serwisie, ma dziś przyjść drugi. Na aktualnym nie mógł się połączyć ze skrzynią.
Po wrzucenie modułu smg od Grjamy, podczas zmiany na postoju między N a 1 pokazuje się zębatka. Poza tym, w niczym to nie przeszkadza.
A tak jeździła przez jakieś 50 km, idealnie.
Do czasu. Zmieniłem na manualny tryb i zaczęło juz szarpać przy wysprzeglaniu, jakby za długo trzymało na obrotach.
Teraz co jakis czas są objawy z poprzedniego sterownika, aczkolwiek rzadziej. Pewnie z czasem się nasilą jak skrzynia sie przystosuje do takiej jazdy...
Uważam, że ma problem z wyrównaniem prędkości obrotowych.
Nie podtrzymuje obrotów, nie odpuszcza za wczasu gazu podczas zmiany biegu, co skutkuje szarpnieciem i adaptowaniem się skrzyni do tego, przez co potem rusza z 2/3tys obr/min.
Jeżeli ja wcześniej odpuszczę gaz, jeździ naprawdę dobrze.
Teraz pytanie co powoduje tę usterkę.
Przepustnica się zawiesza? Czasami szwankuje mi czujnik położenia wałka dolotowego, może on ma na to wpływ.
Nie wiem, ale uważam, że problem siedzi w silniku, co się przekłada na pracę skrzyni i późniejsze "uczenie się tego stylu jazdy".
Potrzeba, by wypowiedział się jakiś pomocny mechanik.
@edit
Jestem właśnie w trasie i zauważyłem bardzo prawdopodobną rzecz, dlaczego kiedy jeżdżę płynnie samochód wariuje a kiedy jeżdżę ostro wszystko jest wporządku
Jak wspomniałem wcześniej mam chyba uszkodzony czujnik położenia wałka dolotowego który odpowiada za mułowatość samochodu na niskich obrotach.
Jeżeli zmieniam bieg powyżej 3000obr/min nie ma żadnych w/w objawów. Nawet przy redukcji poniżej 3000obr/min pojawiaja się te objawy
Jeżeli to nie ten czujnik to cos innego co powoduje zakłócenia pracy skrzyni w tem zakresie obrotow.
Po wrzucenie modułu smg od Grjamy, podczas zmiany na postoju między N a 1 pokazuje się zębatka. Poza tym, w niczym to nie przeszkadza.
A tak jeździła przez jakieś 50 km, idealnie.
Do czasu. Zmieniłem na manualny tryb i zaczęło juz szarpać przy wysprzeglaniu, jakby za długo trzymało na obrotach.
Teraz co jakis czas są objawy z poprzedniego sterownika, aczkolwiek rzadziej. Pewnie z czasem się nasilą jak skrzynia sie przystosuje do takiej jazdy...
Uważam, że ma problem z wyrównaniem prędkości obrotowych.
Nie podtrzymuje obrotów, nie odpuszcza za wczasu gazu podczas zmiany biegu, co skutkuje szarpnieciem i adaptowaniem się skrzyni do tego, przez co potem rusza z 2/3tys obr/min.
Jeżeli ja wcześniej odpuszczę gaz, jeździ naprawdę dobrze.
Teraz pytanie co powoduje tę usterkę.
Przepustnica się zawiesza? Czasami szwankuje mi czujnik położenia wałka dolotowego, może on ma na to wpływ.
Nie wiem, ale uważam, że problem siedzi w silniku, co się przekłada na pracę skrzyni i późniejsze "uczenie się tego stylu jazdy".
Potrzeba, by wypowiedział się jakiś pomocny mechanik.
@edit
Jestem właśnie w trasie i zauważyłem bardzo prawdopodobną rzecz, dlaczego kiedy jeżdżę płynnie samochód wariuje a kiedy jeżdżę ostro wszystko jest wporządku
Jak wspomniałem wcześniej mam chyba uszkodzony czujnik położenia wałka dolotowego który odpowiada za mułowatość samochodu na niskich obrotach.
Jeżeli zmieniam bieg powyżej 3000obr/min nie ma żadnych w/w objawów. Nawet przy redukcji poniżej 3000obr/min pojawiaja się te objawy
Jeżeli to nie ten czujnik to cos innego co powoduje zakłócenia pracy skrzyni w tem zakresie obrotow.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
- 3 Odpowiedzi
- 5501 Odsłony
-
Ostatni post autor: mariryb
-
- 1 Odpowiedzi
- 3052 Odsłony
-
Ostatni post autor: Samniewiemkto
-
- 4 Odpowiedzi
- 4808 Odsłony
-
Ostatni post autor: Macko0118
-
- 5 Odpowiedzi
- 5665 Odsłony
-
Ostatni post autor: Dzidek90
-
- 2 Odpowiedzi
- 3496 Odsłony
-
Ostatni post autor: damianfil92