Skrzynia biegów SMG SSG - naprawy, regeneracja :info:

Awatar użytkownika
bartrej
Bywalec forum
Posty: 264
Rejestracja: 10 wrz 18, 8:56
BMW: E46 330i SMG
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Tomaszów Lubelski

Post autor: bartrej »

Grjama pisze: 30 wrz 19, 8:20 Prawdopodobnie czujniki z góry skrzyni się zawieszają. Jakbyś potrzebował mam sprawne, za 400zl pozdr
Jeżeli to post do mnie, czy nie wyskoczyłby błąd? Zamieniłem od swojej starej skrzyni, tam działały :) ja obstawiam zawory sterujące tez właśnie zamierzam zrobić podmiankę niestety trochę jest rozbierania.

Grjama
Bywalec forum
Posty: 81
Rejestracja: 12 sie 18, 5:25
BMW: E46 325i smg
Rok produkcji: 2002
Państwo: Anglia
Województwo: ---
Miasto: Wrexham

Post autor: Grjama »

Możesz podmienić, oby pomogło . Fajnie że ktoś ci sprzedał rozjebana skrzynie... Kupowałeś od kogoś z allegro ?
Posiadam wszystkie części do skrzyń SSG/SMG. Elektrozawory, pompy, wiązki, sterowniki itp itd. oraz służę pomocą w sprawie serwisu tych skrzyń.
Awatar użytkownika
bartrej
Bywalec forum
Posty: 264
Rejestracja: 10 wrz 18, 8:56
BMW: E46 330i SMG
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Tomaszów Lubelski

Post autor: bartrej »

Byłem tego świadom, że nie wszystko jest tam sprawne, cena była ok.

Zamieniłem zawory sterujące. Pomoglo. Biegi wchodzą, dojechałem nawet do pracy. Jak stawałem w miejscu lapała zwieche, ale jak już jechałem jako tako chodziło.

Chyba trzeba wymienić jeszcze zawór sprzęgła. Przy zmianie biegów jest opóźnienie, dodaje gazu ale obroty nie rosną. Tak samo jak się zatrzymam, wbita jest jedynka, ale dodając gazu przez chwilę brak reakcji. Na 3 skrzyżowaniach musiałem wbić awaryjne...
Wkurzające jest to, że nie wbija błędu, da się jakoś upewnić w Inpie?

@edit
Wsiadłem teraz w pracy do auta i problem powrócił, jakoś wrzuciło na N, ale nie da się już wrzucić biegu. Za parę godzin pewnie mi się uda wrzucić jedynkę lub R ale pewnie na tym zostanie.
Słychać jedynie pracę elektrozaworu, ale nic więcej.
:poklon: :help:
Pomocy bo już jestem na skraju załamania z tym SSG, a chciałbym, żeby jak najdłużej w tym aucie zagościło.
Myślicie, że wymiana zaworu sprzęgła jeszcze coś pomoże?
irakleo
Bywalec forum
Posty: 32
Rejestracja: 9 wrz 19, 4:54
BMW: 330Ci
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: GDYNIA

Post autor: irakleo »

bartrej pisze: 30 wrz 19, 4:16 Pomocy bo już jestem na skraju załamania z tym SSG, s chciałbym, żeby jak najdłużej w tym aucie zagościło.
Szczerze - to podziwiam ciebie za upór i determinację w walce z awariami tej skrzyni w Twoim modelu.
ps. chyba przyglądałem. Się tej skrzyni która kupiłeś na allegro. Była do kupienia z całym osprzętem?
Grjama
Bywalec forum
Posty: 81
Rejestracja: 12 sie 18, 5:25
BMW: E46 325i smg
Rok produkcji: 2002
Państwo: Anglia
Województwo: ---
Miasto: Wrexham

Post autor: Grjama »

Jak masz gdzie i sam to robisz warto próbować , liczę że się uda :) albo jeszcze sterownik może byc , kolega z forum parę postów wcześniej miał podobny problem .
Posiadam wszystkie części do skrzyń SSG/SMG. Elektrozawory, pompy, wiązki, sterowniki itp itd. oraz służę pomocą w sprawie serwisu tych skrzyń.

pawlo2404
Przyjaciel forum
Posty: 1646
Rejestracja: 18 sty 13, 8:12
BMW: Bmw e46 330i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Kobylka
VIN: Km66970

Post autor: pawlo2404 »

Grjama pisze: 30 wrz 19, 5:18 Jak masz gdzie i sam to robisz warto próbować , liczę że się uda :) albo jeszcze sterownik może byc , kolega z forum parę postów wcześniej miał podobny problem .
Jeśli o mnie mowa,to ja nie miałem nigdy problemu z wrzucaniem biegów.Teraz tylko szukam kogoś z dobrą inpa w okolicy Warszawy, bo moja coś nie daje rady zrobić porządnie adaptacji.
Awatar użytkownika
bartrej
Bywalec forum
Posty: 264
Rejestracja: 10 wrz 18, 8:56
BMW: E46 330i SMG
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Tomaszów Lubelski

Post autor: bartrej »

irakleo pisze: 30 wrz 19, 4:53
Szczerze - to podziwiam ciebie za upór i determinację w walce z awariami tej skrzyni w Twoim modelu.
ps. chyba przyglądałem. Się tej skrzyni która kupiłeś na allegro. Była do kupienia z całym osprzętem?
Hehe dzięki. W e46 na tej skrzyni czuć jeszcze auto, klasykę taką, a to mi się podoba (nowsze są mniej agresywne, plynne)dlatego tak długo wytrzymałem z tymi awariami...
A skrzynia na allegro z dopiskiem - Niemcy - choć wysłana z Katowic, gość zaznaczył, że nie daje gwarancji, jedynie zapewnił, że auto samo zjechało z lawety. Sama pompka która jest w bdb stanie i wysprzęglik zwróciły mi koszty, jakbym chciał w swojej regenerować.

Wracając. Musiałem przeparkować auto, udało się, tak więc jak chwilę postoi coś tam działa.
Teraz jeszcze jedna teza, stara skrzynia była na oleju MTF LT-2, taki też kupiłem i zalałem do tej spoglądając dopiero później na plakietkę MTF LT-1 :unknown: Czy może to mieć jakis wpływ?
Awatar użytkownika
bartrej
Bywalec forum
Posty: 264
Rejestracja: 10 wrz 18, 8:56
BMW: E46 330i SMG
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Tomaszów Lubelski

Post autor: bartrej »

Fakty i podsumowanie.

Adaptacja przechodzi świetnie.
W trakcie jazdy strasznie powolnie zmienia biegi (tzw nurkowanie, brak reakcji na pedał gazu) lub całkowicie przestaje ich wrzucać. Czujnik się gubi między 1/3 biegiem.
Rusza plynnie.
Może spróbuję założyć spowrotem zawory które przerzuciłem z mojej starej skrzyni na te co siedziały w tejoraz czujniki biegów.

Przez inpe każdy bieg wchodzi pokolei
@edit
Podmieniłem elektrozawór selekcyjny, jest jakby lepiej i nareszcie widać więcej co się dzieje.
Nadal brak ubytku plynu, oraz wycieku.

- Ciśnienie spada powoli kiedy nic nie robię. Kiedy próbuję wrzucic bieg (choc go nie wrzuca) to ciśnienie spada, a pompa się załącza dopiero przy 42bar i bimba do 50.

- Zamówiłem przekaźnik pompy, profilaktycznie.


Wyskakuje tylko jeden nic nie mówiący błąd.
[+] Pokaż spoiler
Obrazek
@edit
Wrzuciłem stary sterownik, który kiedyś zmieniłem. Zrobiłem adaptacje i wszystko hula.
Dodam jeszcze, że wcześniej w Inpie wartość sprzęgła stała ciagle na 1000 i przy zmianie biegów spadała %)
W tej chwili pokazuje 0, przy zmianie biegów wbija na sekundę na 1000,tak jak być powinno :)
irakleo
Bywalec forum
Posty: 32
Rejestracja: 9 wrz 19, 4:54
BMW: 330Ci
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: GDYNIA

Post autor: irakleo »

Pytanie!
Czy w SSG pierwszej generacji w E46 awarie pompy dotyczą głównie zużytego napędu/silnika czy sama pompa jako element mechaniczny również kończy żywot?
Grjama
Bywalec forum
Posty: 81
Rejestracja: 12 sie 18, 5:25
BMW: E46 325i smg
Rok produkcji: 2002
Państwo: Anglia
Województwo: ---
Miasto: Wrexham

Post autor: Grjama »

Przeważnie sam silnik, szczotki w nim
Posiadam wszystkie części do skrzyń SSG/SMG. Elektrozawory, pompy, wiązki, sterowniki itp itd. oraz służę pomocą w sprawie serwisu tych skrzyń.

ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Układ napędowy”