Skrzynia biegów SMG SSG - naprawy, regeneracja :info:

Emio_Uk
Posty: 5
Rejestracja: 23 lut 16, 18:40
BMW: E46 330Ci SSG M-sport
Rok produkcji: 2002
Państwo: Anglia
Województwo: ---
Miasto: Reading
VIN: JU64682

#81

Post autor: Emio_Uk »

:witam: Witam wszystkich fanów tej pięknej niemieckiej marki w szczególności autora postu :) Panie MARC, od dawna przymierzałem się do zakupu 3 litrowego benzyniaka (miałem już 330 na ropę). Po prawie roku poszukiwań - jest !! Śliczna 330Ci M-sport na grzanych elektrycznych skórach, z szyberdachem, oczywiście nie mogło obyć sie bez Harmana i kilku innych dodatków. Po regeneracji felg, wymianie przednich paneli (oryginalne były już trochę skorodowane), pełnym serwisie (olej, fitry, zawieszenie, klima) i doprowadzeniu auta do kondycji odpowiadającej tej, w której opuściła ona salon w 2002 roku z uśmiechem na twarzy przejechałem pierwsze kilka kilometrów, bawaria odpłaciła mi się ślizgającym się sprzęgłem. Skrzynia SSG 5cio biegowa. Mój problem jest taki: po odpaleniu auta wbijam jedynkę i ruszam odrazu. Skrzynia pracuje poprawnie, zmienia biegi, nie szarpie, nic nie stuka ani nie puka. Po delikatnym rozgrzaniu i zatrzymaniu auta pojawia się problem ślizgającego się sprzęgła. najpierw rusza powyżej 1500 obrotów, po chwili dopiero powyżej 2000 obrotów, wrzucam wyższy bieg i znów się slizga, z tym, że jak zmienie i chwile poczekam to biegi łapie normalnie od dołu (jeśli nie puszczę gazu to się chwilę ślizga). Podobnie z wstecznym, auto zaczyna się toczyć powyzej 2000 obrotów. Po kolejnych kilku minutach i rozgrzaniu silnika do odpowiedniej temperatury problem znika-jedzie jak gdyby nigdy nic... Nie mam INPA. Auto było podpiętę przez icom i nie ma żadnych błędów skrzyni. Co w tym wypadku Pan proponuje ? Liczę na szybką odpowiedź, ponieważ żal mi będzie to auto podpalić, a to jedyne, co mi się teraz nasuwa ;) Pozdrawiam :good:
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#82

Post autor: MARC »

Zrób pełną adaptację skrzyni i sprzęgła najlepiej przez inpe.

Jeżeli to nie pomoże to zostaje tylko wymiana sprzęgła ew sprawdzić i w razie potrzeby wymienić dwumas.
Emio_Uk
Posty: 5
Rejestracja: 23 lut 16, 18:40
BMW: E46 330Ci SSG M-sport
Rok produkcji: 2002
Państwo: Anglia
Województwo: ---
Miasto: Reading
VIN: JU64682

#83

Post autor: Emio_Uk »

Tak też myślałem, czytając Pana posty... Jaka INPA mam kupić ? Prawdę mówiąc, jest tego dużo na ebayu, są w zestawach z oprogramowaniami i bez. Nie chce kupić, czegoś, co nie będzie kompatybilne. Dodam, że od spodu skrzynia, wszystkie jej elementy oraz sprzęgło jest suche. Jest jeszcze jakaś inna przyczyna takich anomalii i nieprawidłowości w działaniu czy to będzie tylko to sprzęgło ?
Miłosz
Specjalista
Posty: 3184
Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk

#84

Post autor: Miłosz »

Icom'em pewnie ktoś podpinał rheingolda - obecnie zwanym ista+ , wg tego co kiedyś czytałem rheingold to słaby pomysł na zrobienie adaptacji skrzyni ale ... jest drugi program z tego samego pakietu - nazywa się ista/p . Proponuje podpiąć pod icoma ale tym razem pod ista/p i zczytać błędy (tak ista/p również ma diagnozę, jest ona również "rozszerzona"). Dopiero po odczytaniu i skasowaniu błędów w ista/p odpal ista+ wejdz funkcje serwisowe i tam szukaj pozycji skrzynia biegów i adaptacje.
Jeśli masz inpa to myślę MARC pokieruje , chyb że jest już w temacie info co i jak ;)
Mój --- > lexus is 220d
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#85

Post autor: MARC »

A skąd wiesz że sprzęgło jest suche skoro go nie widać ?
Może uszczelniacz od strony silnika lekko przepuszcza przez co olej dostaje się na tarcze sprzęgła i są efekty ślizgania...

Ciężko powiedzieć, najpierw zrób adaptację kmp, jeżeli to nie pomoże to trzeba zobaczyć sprzęgło i osprzęt skrzyni
Emio_Uk
Posty: 5
Rejestracja: 23 lut 16, 18:40
BMW: E46 330Ci SSG M-sport
Rok produkcji: 2002
Państwo: Anglia
Województwo: ---
Miasto: Reading
VIN: JU64682

#86

Post autor: Emio_Uk »

Adaptacja zrobiona, na razie nie widać problemu :fool: skrzynia i sprzęgło pracują o wiele płynniej i dynamiczniej, na prawdę odczuwam różnice. Błędów nie ma, także dziękuję bardzo za pomoc, mam nadzieję, że już się w tym temacie nie spotkamy :D
Miłosz
Specjalista
Posty: 3184
Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk

#87

Post autor: Miłosz »

Jakim programem robiłeś ?
Mój --- > lexus is 220d
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#88

Post autor: MARC »

Ciesze sie ze pomogło.
Emio_Uk
Posty: 5
Rejestracja: 23 lut 16, 18:40
BMW: E46 330Ci SSG M-sport
Rok produkcji: 2002
Państwo: Anglia
Województwo: ---
Miasto: Reading
VIN: JU64682

#89

Post autor: Emio_Uk »

Zrobiliśmy przez ista/p. Skrzynia miała problem z czytaniem temperatury zewnętrznej, wymieniliśmy czujnik, skasowalismy błędy i przystapiliśmy do kompletnej adaptacji, która przebiegła bez żadnych problemów. Zrobiłem jakieś 20 mil i ponownie podłączyliśmy auto w celu sprawdzenia przez program rheingold. Wszystkie ikony w zakładce "Control unit tree" mają zielony kolor i wszystko wydaje się być w porządku. Polatam kilka dni i profilaktycznie podepnę auto jeszcze raz. Jesteście najlepsi :-) jak bym miał z tym lecieć do lokalnego BMW, to znając angielskich specjalistów skończyło by się na wymianie skrzyni... :beer:
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#90

Post autor: MARC »

Emio_Uk pisze:Zrobiliśmy przez ista/p. Skrzynia miała problem z czytaniem temperatury zewnętrznej, wymieniliśmy czujnik, skasowalismy błędy i przystapiliśmy do kompletnej adaptacji, która przebiegła bez żadnych problemów. Zrobiłem jakieś 20 mil i ponownie podłączyliśmy auto w celu sprawdzenia przez program rheingold. Wszystkie ikony w zakładce "Control unit tree" mają zielony kolor i wszystko wydaje się być w porządku. Polatam kilka dni i profilaktycznie podepnę auto jeszcze raz. Jesteście najlepsi :-) jak bym miał z tym lecieć do lokalnego BMW, to znając angielskich specjalistów skończyło by się na wymianie skrzyni... :beer:
Przyślij mi dobrą herbatę z Anglii i jesteśmy kwita :D
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ napędowy”