Skrzynia biegów SMG SSG - naprawy, regeneracja :info:
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 23 lut 16, 18:40
- BMW: E46 330Ci SSG M-sport
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Anglia
- Województwo: ---
- Miasto: Reading
- VIN: JU64682
Witam wszystkich fanów tej pięknej niemieckiej marki w szczególności autora postu Panie MARC, od dawna przymierzałem się do zakupu 3 litrowego benzyniaka (miałem już 330 na ropę). Po prawie roku poszukiwań - jest !! Śliczna 330Ci M-sport na grzanych elektrycznych skórach, z szyberdachem, oczywiście nie mogło obyć sie bez Harmana i kilku innych dodatków. Po regeneracji felg, wymianie przednich paneli (oryginalne były już trochę skorodowane), pełnym serwisie (olej, fitry, zawieszenie, klima) i doprowadzeniu auta do kondycji odpowiadającej tej, w której opuściła ona salon w 2002 roku z uśmiechem na twarzy przejechałem pierwsze kilka kilometrów, bawaria odpłaciła mi się ślizgającym się sprzęgłem. Skrzynia SSG 5cio biegowa. Mój problem jest taki: po odpaleniu auta wbijam jedynkę i ruszam odrazu. Skrzynia pracuje poprawnie, zmienia biegi, nie szarpie, nic nie stuka ani nie puka. Po delikatnym rozgrzaniu i zatrzymaniu auta pojawia się problem ślizgającego się sprzęgła. najpierw rusza powyżej 1500 obrotów, po chwili dopiero powyżej 2000 obrotów, wrzucam wyższy bieg i znów się slizga, z tym, że jak zmienie i chwile poczekam to biegi łapie normalnie od dołu (jeśli nie puszczę gazu to się chwilę ślizga). Podobnie z wstecznym, auto zaczyna się toczyć powyzej 2000 obrotów. Po kolejnych kilku minutach i rozgrzaniu silnika do odpowiedniej temperatury problem znika-jedzie jak gdyby nigdy nic... Nie mam INPA. Auto było podpiętę przez icom i nie ma żadnych błędów skrzyni. Co w tym wypadku Pan proponuje ? Liczę na szybką odpowiedź, ponieważ żal mi będzie to auto podpalić, a to jedyne, co mi się teraz nasuwa Pozdrawiam
- MARC
- Administrator
- Posty: 5472
- Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
- BMW: Search
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: KRAKOW
- Lokalizacja: KRAKÓW
Zrób pełną adaptację skrzyni i sprzęgła najlepiej przez inpe.
Jeżeli to nie pomoże to zostaje tylko wymiana sprzęgła ew sprawdzić i w razie potrzeby wymienić dwumas.
Jeżeli to nie pomoże to zostaje tylko wymiana sprzęgła ew sprawdzić i w razie potrzeby wymienić dwumas.
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 23 lut 16, 18:40
- BMW: E46 330Ci SSG M-sport
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Anglia
- Województwo: ---
- Miasto: Reading
- VIN: JU64682
Tak też myślałem, czytając Pana posty... Jaka INPA mam kupić ? Prawdę mówiąc, jest tego dużo na ebayu, są w zestawach z oprogramowaniami i bez. Nie chce kupić, czegoś, co nie będzie kompatybilne. Dodam, że od spodu skrzynia, wszystkie jej elementy oraz sprzęgło jest suche. Jest jeszcze jakaś inna przyczyna takich anomalii i nieprawidłowości w działaniu czy to będzie tylko to sprzęgło ?
-
- Specjalista
- Posty: 3184
- Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
- BMW: Lexus is 220d
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
Icom'em pewnie ktoś podpinał rheingolda - obecnie zwanym ista+ , wg tego co kiedyś czytałem rheingold to słaby pomysł na zrobienie adaptacji skrzyni ale ... jest drugi program z tego samego pakietu - nazywa się ista/p . Proponuje podpiąć pod icoma ale tym razem pod ista/p i zczytać błędy (tak ista/p również ma diagnozę, jest ona również "rozszerzona"). Dopiero po odczytaniu i skasowaniu błędów w ista/p odpal ista+ wejdz funkcje serwisowe i tam szukaj pozycji skrzynia biegów i adaptacje.
Jeśli masz inpa to myślę MARC pokieruje , chyb że jest już w temacie info co i jak
Jeśli masz inpa to myślę MARC pokieruje , chyb że jest już w temacie info co i jak
Mój --- > lexus is 220d
- MARC
- Administrator
- Posty: 5472
- Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
- BMW: Search
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: KRAKOW
- Lokalizacja: KRAKÓW
A skąd wiesz że sprzęgło jest suche skoro go nie widać ?
Może uszczelniacz od strony silnika lekko przepuszcza przez co olej dostaje się na tarcze sprzęgła i są efekty ślizgania...
Ciężko powiedzieć, najpierw zrób adaptację kmp, jeżeli to nie pomoże to trzeba zobaczyć sprzęgło i osprzęt skrzyni
Może uszczelniacz od strony silnika lekko przepuszcza przez co olej dostaje się na tarcze sprzęgła i są efekty ślizgania...
Ciężko powiedzieć, najpierw zrób adaptację kmp, jeżeli to nie pomoże to trzeba zobaczyć sprzęgło i osprzęt skrzyni
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 23 lut 16, 18:40
- BMW: E46 330Ci SSG M-sport
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Anglia
- Województwo: ---
- Miasto: Reading
- VIN: JU64682
Adaptacja zrobiona, na razie nie widać problemu skrzynia i sprzęgło pracują o wiele płynniej i dynamiczniej, na prawdę odczuwam różnice. Błędów nie ma, także dziękuję bardzo za pomoc, mam nadzieję, że już się w tym temacie nie spotkamy
-
- Specjalista
- Posty: 3184
- Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
- BMW: Lexus is 220d
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
Jakim programem robiłeś ?
Mój --- > lexus is 220d
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 23 lut 16, 18:40
- BMW: E46 330Ci SSG M-sport
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Anglia
- Województwo: ---
- Miasto: Reading
- VIN: JU64682
Zrobiliśmy przez ista/p. Skrzynia miała problem z czytaniem temperatury zewnętrznej, wymieniliśmy czujnik, skasowalismy błędy i przystapiliśmy do kompletnej adaptacji, która przebiegła bez żadnych problemów. Zrobiłem jakieś 20 mil i ponownie podłączyliśmy auto w celu sprawdzenia przez program rheingold. Wszystkie ikony w zakładce "Control unit tree" mają zielony kolor i wszystko wydaje się być w porządku. Polatam kilka dni i profilaktycznie podepnę auto jeszcze raz. Jesteście najlepsi jak bym miał z tym lecieć do lokalnego BMW, to znając angielskich specjalistów skończyło by się na wymianie skrzyni...
- MARC
- Administrator
- Posty: 5472
- Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
- BMW: Search
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: KRAKOW
- Lokalizacja: KRAKÓW
Przyślij mi dobrą herbatę z Anglii i jesteśmy kwitaEmio_Uk pisze:Zrobiliśmy przez ista/p. Skrzynia miała problem z czytaniem temperatury zewnętrznej, wymieniliśmy czujnik, skasowalismy błędy i przystapiliśmy do kompletnej adaptacji, która przebiegła bez żadnych problemów. Zrobiłem jakieś 20 mil i ponownie podłączyliśmy auto w celu sprawdzenia przez program rheingold. Wszystkie ikony w zakładce "Control unit tree" mają zielony kolor i wszystko wydaje się być w porządku. Polatam kilka dni i profilaktycznie podepnę auto jeszcze raz. Jesteście najlepsi jak bym miał z tym lecieć do lokalnego BMW, to znając angielskich specjalistów skończyło by się na wymianie skrzyni...
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 3 Odpowiedzi
- 7031 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mariryb
-
- 2 Odpowiedzi
- 4644 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: damianfil92
-
- 1 Odpowiedzi
- 4232 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Samniewiemkto
-
- 5 Odpowiedzi
- 7341 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Dzidek90
-
- 4 Odpowiedzi
- 5576 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Macko0118
-
- 0 Odpowiedzi
- 3279 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Macko0118
-
- 1 Odpowiedzi
- 1810 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mario2121
-
- 3 Odpowiedzi
- 4254 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Tomasze46
-
- 6 Odpowiedzi
- 4001 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: radek210579
-
- 1 Odpowiedzi
- 1325 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Artek88