Skrzynia biegów SMG SSG - naprawy, regeneracja :info:

Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5533
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Gadu-Gadu: 4317162
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: MARC »

Sprawdź przekaźniki i bezpieczniki.

Awatar użytkownika
bartrej
Bywalec forum
Posty: 266
Rejestracja: 10 wrz 18, 8:56
BMW: E46 330i SMG
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Tomaszów Lubelski

Post autor: bartrej »

Bezpieczniki ok. Przekaźnik ok, jeżeli dobrze zrozumiałem, to chodziło o ten na zdjęciu. Rozebrałem, przeczyscilem styki, sprawdziłem miernikiem.
Styki się zlaczają po czym włącza się pompa.
[+] Pokaż spoiler
Obrazek
Nadal nie wymontowalen wybieraka, ponieważ złapała mnie choroba i nie chce siedzieć pod autem za długo.

Jeszcze jakieś sugestie? Czy zostaje tylko wymontowanie wybieraka i nadzieja w nim
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5533
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Gadu-Gadu: 4317162
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: MARC »

Trzeba iść po kolei...
W6bierak to dobra droga.

Spróbuj tam zajrzeć
Awatar użytkownika
bartrej
Bywalec forum
Posty: 266
Rejestracja: 10 wrz 18, 8:56
BMW: E46 330i SMG
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Tomaszów Lubelski

Post autor: bartrej »

Wybierak na stole. Wszystko niby z nim ok.

Próbowałem wyrzucić ręcznie bieg na N ale bez skutecznie. Wałek przelaczajacy ledwo drgnie.
Jam92
Posty: 2
Rejestracja: 13 mar 18, 13:07
BMW: 330Ci
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

Post autor: Jam92 »

Chciałbym się dowiedzieć od osób które wymieniały akumulator ciśnienia gdzie kupić najlepiej taką część? A może jest ktoś kto to regeneruje?

Awatar użytkownika
bartrej
Bywalec forum
Posty: 266
Rejestracja: 10 wrz 18, 8:56
BMW: E46 330i SMG
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Tomaszów Lubelski

Post autor: bartrej »

bartrej pisze: 22 gru 18, 14:28 Przypomnę jeszcze raz mój problem :
Po kręceniu jesiennych bączków, zmieniając biegi 1/2, auto zatrzymało się na 1 biegu, ze wcisnietym sprzęgłem które nie chciało puścić. Po wyłączeniu zapłonu, na ekranie pokazywalo już N choć nadal stało na biegu, ale już bez sprzęgła. Kiedy odpalałem auto zaczęło ruszać i dlawic się. Po przygazowaniu do 4tys obr. Wbilo sprzęgło i sholowalem się do domu.
Problem wysprzeglenia okazał się znaną nam uszczelką.
Złożyłem nową, biegów dalej nie chce wbić, choć słychać wybierak próbuje, jakby nie miał siły / odpowiedniego ciśnienia.
Przy wezyku od wybieraka, widzę, że puszcza płyn. Chcę go wykręcić by zobaczyć czy w środku również nie puściła uszczelka.
Auto nie mogło wrzucić żadnego biegu ponieważ wodzik spadł. Skrzynia za szybko zredukowala bieg. Dodatkowo synchronizator delikatnie skurczyl się z temperatury najprawdopodobniej, wszystko obeszło się po kosztach. Pozdrawiam
Gypsy
Posty: 6
Rejestracja: 17 mar 19, 22:56
BMW: e36 320i Cabrio
Rok produkcji: 1997
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Rzeszów
VIN: ER142016

Post autor: Gypsy »

Panowie, czy 300k przebiegu dla takiej skrzyni to dużo, bardzo dużo czy wręcz końcówka? Na co zwracać szczególną uwagę przy zakupie egzemplarza wyposażonego w skrzynię SMG II?
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5533
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Gadu-Gadu: 4317162
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: MARC »

Dla skrzyni nie jest to dużo.
Dla osprzętu tak.
Tak na prawdę musisz zwracać uwagę na wszystko.
Przy jakich obr zaczyna ruszać, czy slizga sprzęgło podczas zmiany biegów. Redukcja itp...
damiannow
Bywalec forum
Posty: 151
Rejestracja: 22 gru 15, 12:21
BMW: E46 325i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Zamosc
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: damiannow »

Witam. Panowie potrzebuję numery seryjne koła zamachowego do skrzyni ssg1. Posiada ktoś takowe? Może ma ktoś też zdjęcie takiego dwumasu?
Blockrock
Posty: 1
Rejestracja: 2 maja 19, 15:05
BMW: E46 330Ci SSG
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń

Post autor: Blockrock »

Przeczytałem sporo stron tego tematu i cieszę się, że powstał i jest dalej aktywny. Mimo, że posiadam swoje E46 z SSG już 2 lata, to ciągle dowiaduję się nowych rzeczy o tej skrzyni. Ostatnio pojawił się u mnie problem, o którym internet według google nie słyszał. Czasami przy redukcji łopatkami, skrzynia wrzuca wyższy bieg. Z początku wydawało mi się, że objaw występował tylko na prawej łopatce, ale teraz zdecydowanie jest na obu i daje o sobie znać kilka razy dziennie. Zmiana biegów lewarkiem przebiega prawidłowo. Zastanawia mnie, czy sygnał z łopatek jest puszczony przez taśmę w kolumnie i czy jest możliwe, że w przypadku jej awarii inne przyciski na kierownicy działają bez zarzutu. Mam jeszcze niezwiązany z powyższym "problem" z płynnością po redukcji na 1 bieg. Zdarza się, że po przejechaniu przez próg zwalniający lub w innej sytuacji wymagającej redukcji do 1, auto po dodaniu gazu dławi się jakby za kierownicą siedzał kursant na nauce jazdy i próbował poskromić pedał sprzęgła. Remedium na takie zachowanie jest odpuścić gaz aż się uspokoi, albo dużo więcej gazu. Do tej pory zakładałem, że to po prostu specyfika skrzyni, ale ostatnio zacząłem się nad tym zastanawiać. INPA nie wykrywa żadnych błędów w module skrzyni.

ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Układ napędowy”