Skrzynia biegów SMG SSG - naprawy, regeneracja :info:

Awatar użytkownika
Foinix
Bywalec forum
Posty: 108
Rejestracja: 16 mar 17, 2:26
BMW: E46 M3 SMG Coupé i E36 M3 Coupé
Rok produkcji: 2003
Państwo: Szwecja
Województwo: ---
Miasto: Osby
VIN: JP86630

Post autor: Foinix »

Myślę że własnie wtedy są zmieniane... A jesteś w stanie przestawić te wartości ? Ustawić np. na 7000 obr.

Wtedy powinno to działać tak że silnik się wkręca na obroty i łapie odcięcie zapłonu na 6500 obr. ale skrzynia "myśli" że może ciągnąć dalej do 7000 obr. więc nie wrzuca wyższego biegu... Trzyma na odcince.

i rozumiem że soft limiter to ustawienia normalne, a hard limiter po wciśnięciu przycisku SPORT ? Ciekawe że na automacie kręci wyżej niż na manualu...
Nie znam stylu jazdy który nie jest ryzykowny. Każdy z nas musi się poprawiać. Każdy kierowca ma swój limit, mój limit jest troszkę dalej niż innych.
ś.p. Ayrton Senna da Silva


Nowy członek rodziny - E46 M3 SMG

marcov
Bywalec forum
Posty: 32
Rejestracja: 24 kwie 17, 8:36
BMW: 330ci
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Knurów

Post autor: marcov »

Rozumuje podobnie do Ciebie- muszę to sprawdzić ale chwile to potrwa bo pochłaniają mnie biurokratyczne potyczki dotyczące budowy warsztatu.

Odcinka w m54b30 jest ustawiona w manualu na jaką wartość? tez okolice 6500 rpm?
Awatar użytkownika
Foinix
Bywalec forum
Posty: 108
Rejestracja: 16 mar 17, 2:26
BMW: E46 M3 SMG Coupé i E36 M3 Coupé
Rok produkcji: 2003
Państwo: Szwecja
Województwo: ---
Miasto: Osby
VIN: JP86630

Post autor: Foinix »

Tak 6500 obr. to odcięcie dla M54B30

Jeszcze fajnie jakby się dało wyłączyć w trybie manualnym przycisk kickdown pod pedałem gazu, że jedziesz sobie z 4 biegu te 2500 obr. wciskasz do spodu, a skrzynia nie zredukuje...
Nie znam stylu jazdy który nie jest ryzykowny. Każdy z nas musi się poprawiać. Każdy kierowca ma swój limit, mój limit jest troszkę dalej niż innych.
ś.p. Ayrton Senna da Silva


Nowy członek rodziny - E46 M3 SMG
marcov
Bywalec forum
Posty: 32
Rejestracja: 24 kwie 17, 8:36
BMW: 330ci
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Knurów

Post autor: marcov »

Obawiam się, że po zmianie tych wartości silnik będzie kręcił się wyżej.... Nie o to nam przecież chodzi
Awatar użytkownika
Foinix
Bywalec forum
Posty: 108
Rejestracja: 16 mar 17, 2:26
BMW: E46 M3 SMG Coupé i E36 M3 Coupé
Rok produkcji: 2003
Państwo: Szwecja
Województwo: ---
Miasto: Osby
VIN: JP86630

Post autor: Foinix »

trzeba sprawdzi... ja myślę że jednak go odetnie... ustaw na 7000 obr. nic mu nie będzie jak się powkręca trochę wyżej
Nie znam stylu jazdy który nie jest ryzykowny. Każdy z nas musi się poprawiać. Każdy kierowca ma swój limit, mój limit jest troszkę dalej niż innych.
ś.p. Ayrton Senna da Silva


Nowy członek rodziny - E46 M3 SMG

Awatar użytkownika
Foinix
Bywalec forum
Posty: 108
Rejestracja: 16 mar 17, 2:26
BMW: E46 M3 SMG Coupé i E36 M3 Coupé
Rok produkcji: 2003
Państwo: Szwecja
Województwo: ---
Miasto: Osby
VIN: JP86630

Post autor: Foinix »

No... A mi powrócił błąd w sterowniku skrzyni... Co ciekawe nie jest to błąd związany bezpośrednio ze skrzynią z pedałem hamulca...

51B5 CAN brake signal inconsistent with hardwired signal

Co mogło paść ? Gdzie szukać ? Widzę też że tempomat się wyłącza czasem, co by wskazywało że faktycznie hamulec robi jaja...
Nie znam stylu jazdy który nie jest ryzykowny. Każdy z nas musi się poprawiać. Każdy kierowca ma swój limit, mój limit jest troszkę dalej niż innych.
ś.p. Ayrton Senna da Silva


Nowy członek rodziny - E46 M3 SMG
Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 2160
Rejestracja: 14 lip 15, 6:15
BMW: G31 530d xDrive
Rok produkcji: 2017
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Tlen: jarando
Gender:

Post autor: Jarando »

Na początek sprawdź czujnik nad pedałem hamulca.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
Fantozzi
Bywalec forum
Posty: 76
Rejestracja: 19 lis 16, 9:59
BMW: E46 325i Touring SSG2
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

Post autor: Fantozzi »

Ile litrów PENTOSIN potrzeba aby zalać od nowa cały układ i spokojnie odpowietrzyć? SSG2
Obrazek
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5533
Rejestracja: 12 lip 11, 3:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Gadu-Gadu: 4317162
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: MARC »

Fantozzi pisze: Ile litrów PENTOSIN potrzeba aby zalać od nowa cały układ i spokojnie odpowietrzyć? SSG2
1.1L ale powinna wystarczyć "litrówka".
Fantozzi
Bywalec forum
Posty: 76
Rejestracja: 19 lis 16, 9:59
BMW: E46 325i Touring SSG2
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

Post autor: Fantozzi »

MARC nadal jesteś zainteresowany dorobieniem zestawu uszczelek do wysprzęglika? Mam wysprzęglik który działał ale po zdjęciu skrzyni okazał się spocony.

Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Układ napędowy”