Skrzynia biegów SMG SSG - naprawy, regeneracja :info:

Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#421

Post autor: MARC »

To jedyny dedykowany płyn do hydrauliki.
domin1555
Posty: 3
Rejestracja: 3 paź 17, 19:05
BMW: e46 3.0 ci smg
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: radom

#422

Post autor: domin1555 »

Witam,
Posiadam skrzynie ssg2 w e46
Mój problem polega na tym,że jeżdze samochodem, jeździ poprawnie a następnego dnia kiedy odpalam samochód próbuje wrzuciç bieg czyli np.(c1 ) auto nie reaguje słychać głośny stukot w skrzyni a nic się nie dzieje. Następnego dnia odpalam auto takrze słysze stukot, auto wrzuca biegi ale gdy chce ruszyć strasznie szarpie i w tym czasie gaśnie, dodam jeszcze że jak troche pobawie sie dźwignią zmiany biegów samochód rusza i jeździ bez problemu. Następnego dnia gdy chce ruszyć zabawa zaczyna sie od nowa- brak zmiany biegów na kompie wyskakuje opis : error gearbox take in off gear/shitt not succesful or not possible

Wysłane z mojego GT-I9195 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#423

Post autor: MARC »

domin1555 pisze:error gearbox take in off gear/shitt not succesful or not possible
Chyba raczej shift :)
Zacznijmy od podstaw...
Stan naładowania aku?
Stan ładowania alternatora ?
Stan płynu hydraulicznego
Wycieki z wysprzęglika ?

Po tym należy spróbować wykonać pełną adaptację skrzyni.
Jeżeli nie przejdzie jej poprawnie to sprawdzić dokładnie na jakim momencie została wstrzymana.

Może to być wina lewarka...

Stukot o którym mówisz to dość ogólnie napisane...
Czy to stuk ze skrzyni a może z napędu np. dyfra ??

Możesz nagrać widoczny i słyszalny filmik dot. Twojego problemu ??
domin1555
Posty: 3
Rejestracja: 3 paź 17, 19:05
BMW: e46 3.0 ci smg
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: radom

#424

Post autor: domin1555 »

Na początku powiem ,że nie jestem specjalistą w tym temacie ale mniej więcej znam zasady działania tej skrzyni, aku w pożądku jest nowy, alternator bez zarzutu,kiedy wrzucam bieg do przodu obroty falują a tył samochodu aż podrzuca do góry tak jakby chciało ruszyć ale co§ je blokowało a stukot słychać w skrzyni( film jutro wrzuce) . Dodam że skrzynia jest spoocona, serwis robił diagnoze i wycieka olej ( nie jest to zbyt duży wyciek), płyn tez w pożądku jest stan ,ponad to nie mogli połączyć sie ze skrzynią biegów aby zebrać podstawowe dane, ja nie jestem wstanie podpiąć go pod kompa gdyż nie mam programu a w serwisie powiedzieli ze jak jest wyciek adaptacji nie mogą zrobić


Wysłane z mojego GT-I9195 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#425

Post autor: MARC »

Co to za serwis i dlaczego nie poszedłeś tym tropem z tą firmą dalej ?
Fantozzi
Bywalec forum
Posty: 74
Rejestracja: 19 lis 16, 9:59
BMW: E46 325i Touring SSG2
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#426

Post autor: Fantozzi »

Czy ktoś regenerował silnik pompki hydraulicznej? Jaka jest jej żywotność?
Zastanawiam się co wybrać: nową OEM (1600 zł) czy regeneracja.

Chodzi o tą część:
Kod OEM BMW:
23 42 7 571 297

DENSO SMG
Magneti Marelli
MS064100 - 9011 12V
BM.0019748.C
Obrazek
Maciusss
Bywalec forum
Posty: 39
Rejestracja: 20 sty 17, 12:20
BMW: E60 545i SMG(SSG 2)
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#427

Post autor: Maciusss »

witam ponownie :)

czy ktoś wyciągał wiązkę od smg ? jest z tym dużo roboty?
pawlo2404
Przyjaciel forum
Posty: 1583
Rejestracja: 18 sty 13, 8:12
BMW: Bmw e46 330i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Kobylka
VIN: Km66970

#428

Post autor: pawlo2404 »

Maciusss pisze:witam ponownie :)

czy ktoś wyciągał wiązkę od smg ? jest z tym dużo roboty?
Jedynie dojście kiepskie ,ale się da
Maciusss
Bywalec forum
Posty: 39
Rejestracja: 20 sty 17, 12:20
BMW: E60 545i SMG(SSG 2)
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#429

Post autor: Maciusss »

sam wyciągałeś czy w jakimś warsztacie ?
PepsonSMG
Bywalec forum
Posty: 37
Rejestracja: 25 maja 17, 16:57
BMW: e46 320Cd A
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#430

Post autor: PepsonSMG »

Panowie zwiedziłem ze swoją skrzynią chyba z 3/4 wrocławskich warsztatów. Tu za diagnoze 100, tu 200, wydałem tak kilka tys na same diagnozy i dalej nie wiem nic, poza tym, że olej w skrzyni "jest ok" i nie brakuje oraz że "prawdopodobnie sprzęgło". Nikt nie był w stanie nawet odpiąć skrzyni i sprawdzić stan sprzęgła. Takie mamy tu warsztaty. Podejrzewam, że nikt nawet nie wie gdzie sie znajduje wysprzęglik. :shock: :shock: :shock:

Z dodatkowych objawów jakie doszły:

1) obroty w samochodzie falują. Zauważyłem, że falują w momencie dobicia ciśnienia do SMG - gdy słychać to dobijanie, w tym momencie przygasają lekko światła i spadają obroty o około 200. Gdy w tym momencie ruszam ze świateł i obroty w tej chwili spadną(dobije ciśnienie) - auto gaśnie. Spadają tez obroty przy każdym naciśnięciu pedału gazu o około 200-300.

2) sytuacja, że stoję samochodem na biegu 1 lub wstecznym. Gdy lekko "pykne" pedałem gazu, auto staje dęba, słychać dudnienie pod spodem pod lewarkiem/ skrzynią/ w sprzęgle. Dudnienie trwa z 3 sekundy i jest ciągłe. Coś jakby nie wysprzęglał, jakby dudniło koło dwumasowe, no jakiś hardcore. Nigdy czegoś podobnego nie słyszałem.

3) biegi 1,2,3 wchodzą z szarpaniem, redukują się też z szarpaniem. Biegi 4,5,6 wchodzą idealnie, redukują się idealnie, nawet nic nie szarpnie, jak w automacie. Do wymiany mam tuleje numer 9 ze schematu tylnego mostu, jeden z "magików" mówi że to może pomóc, choć zaczynam wątpić.

4) skrzynia z 2 na 1 zmienia bieg tak głośno, że jak słucham radia to to słyszę i czuję, szarpnięcie jest okrutne.

Była robiona ponownie kompletna adaptcja skrzyni zakończona sukcesem. Bardzo mnie to martwi, tym bardziej że we Wrocławiu każdy rozkłada ręce. Co radzicie Panowie? co jeszcze sprawdzić?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ napędowy”