Skrzynia biegów SMG SSG - naprawy, regeneracja :info:
-
- Bywalec forum
- Posty: 37
- Rejestracja: 25 maja 17, 16:57
- BMW: e46 320Cd A
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wrocław
Witam Panowie. Po około miesiącu prób i podejść udało się zrobić kompletną adaptację skrzyni. Co Dziwne nie dało się jej zrobić ani ISTĄ, ani moja wersją INPY. Dopiero chłopak z kompem musiał przyjechać 120km ze swoją inpą i adaptacja poszła jak z płatka. Nie było żadnego erroru.
Co się poprawiło - napewno szybciej zmienia biegi w trybie SPORT. Szybciej, tzn. w niższym zakresie obrotów. Wcześniej ciągnął pod około 5 tyś, teraz wcześniej. I tyle na plus.
Neturalne jest to że auto wciąż nurkuje przy zmianie biegów na wyższy.
Na minus redukcja biegów "na automacie". Przy dojeździe do świateł jak skrzynia zrzuci bieg z dwójki na jedynke, auto prawie staje dęba, kilka razy kangurkuje a obroty jakby w tym momencie "dławią".
Pierwszy bieg jest jakiś niesamowicie czuły. Przy lekkim wciśnięciu gazu auto jedzie jak z procy, przy puszczeniu objawy jak wyżej, kangurki, dławienie. Stojąc w korku nie da się tak jechać, lepiej ruszać z dwójki, gwarancja że nikogo nie stukniesz.
Czasami auto na dwójce zaraz po zmianie biegu (niski zakres obrotowy) szarpie jakby miało zgasnąć. Finalnie nie gaśnie ale niepokoi mnie to. Czy to nie jest przypadkiem wina źle ustawionego sprzęgła? Gdzieś wcześniej czytałem, że można ustawić punkt styku docisku sprzęgła komputerowo. Może to pomoże? Czy da się to zrobić inpą?
Co się poprawiło - napewno szybciej zmienia biegi w trybie SPORT. Szybciej, tzn. w niższym zakresie obrotów. Wcześniej ciągnął pod około 5 tyś, teraz wcześniej. I tyle na plus.
Neturalne jest to że auto wciąż nurkuje przy zmianie biegów na wyższy.
Na minus redukcja biegów "na automacie". Przy dojeździe do świateł jak skrzynia zrzuci bieg z dwójki na jedynke, auto prawie staje dęba, kilka razy kangurkuje a obroty jakby w tym momencie "dławią".
Pierwszy bieg jest jakiś niesamowicie czuły. Przy lekkim wciśnięciu gazu auto jedzie jak z procy, przy puszczeniu objawy jak wyżej, kangurki, dławienie. Stojąc w korku nie da się tak jechać, lepiej ruszać z dwójki, gwarancja że nikogo nie stukniesz.
Czasami auto na dwójce zaraz po zmianie biegu (niski zakres obrotowy) szarpie jakby miało zgasnąć. Finalnie nie gaśnie ale niepokoi mnie to. Czy to nie jest przypadkiem wina źle ustawionego sprzęgła? Gdzieś wcześniej czytałem, że można ustawić punkt styku docisku sprzęgła komputerowo. Może to pomoże? Czy da się to zrobić inpą?
-
- Bywalec forum
- Posty: 37
- Rejestracja: 25 maja 17, 16:57
- BMW: e46 320Cd A
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wrocław
Byłem przy niej i przeszła bez problemu. U mnie jak pisałem kilka postów wcześniej były errory - tutaj poszło bez problemu. Jakieś sugestie, co może być powodem w/w zachowań, w szczególności przy redukcji biegu?
- MARC
- Administrator
- Posty: 5472
- Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
- BMW: Search
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: KRAKOW
- Lokalizacja: KRAKÓW
Podstawy czyli wysprzęglik albo sprzęgło.
Sprawdzaliście parametry pracy skrzyni podczas jazdy (live data) ? Jak dobija ciśnienie? W jakim stanie jest sprzęgło? itp...
Sprawdzaliście parametry pracy skrzyni podczas jazdy (live data) ? Jak dobija ciśnienie? W jakim stanie jest sprzęgło? itp...
-
- Bywalec forum
- Posty: 116
- Rejestracja: 26 lip 17, 1:39
- BMW: 325CI
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: Szczecin
- VIN: JW04285
Cześć wam mam pytanie padła mi pompa w SMG i pytanie czy pompa od skrzynI ZF (SMGII) pasuje do skrzyni Magneti Marelii ? Jeżeli nie ma ktoś namiar na takową pompę w normalnej cenie ?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Bo Mam Wyj****e






-
- Bywalec forum
- Posty: 24
- Rejestracja: 3 sty 16, 0:33
- BMW: e46
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: Gniezno
Witam, jeszcze raz przepraszam MARC'a, poniewaz zapomnialem o wpisie na forum...
27.04 zamontowalem uszczelke, ktora dostalem od Marca do wysprzeglika SSG1.
Skrzynia adaptacje przeszla bez problemu. Jednoczesnie pojawil sie blad czujnika wybranego biegu (nie ma zwiazku z wysprzeglikiem, tak jak u innych skrzynia wariuje gdy sie zagrzeje na postoju)
Na uszczelce przejechalem troche ponad 10 000 tys. km, w tym czasie skrzynia pracowala plynnie, bez problemow.
Dodam tez ostrzezenie by nie popelniac mojego bledu, w sklepie moto dali mi zamiast Pentosina jakis febi, niby zamiennik ale jak MARC zauwazyl ma delikatnie inne parametry i tez moglby powodowac jakies problemy.
27.04 zamontowalem uszczelke, ktora dostalem od Marca do wysprzeglika SSG1.
Skrzynia adaptacje przeszla bez problemu. Jednoczesnie pojawil sie blad czujnika wybranego biegu (nie ma zwiazku z wysprzeglikiem, tak jak u innych skrzynia wariuje gdy sie zagrzeje na postoju)
Na uszczelce przejechalem troche ponad 10 000 tys. km, w tym czasie skrzynia pracowala plynnie, bez problemow.
Dodam tez ostrzezenie by nie popelniac mojego bledu, w sklepie moto dali mi zamiast Pentosina jakis febi, niby zamiennik ale jak MARC zauwazyl ma delikatnie inne parametry i tez moglby powodowac jakies problemy.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
- 2 Odpowiedzi
- 4231 Odsłony
-
Ostatni post autor: damianfil92
-
- 3 Odpowiedzi
- 6549 Odsłony
-
Ostatni post autor: mariryb
-
- 1 Odpowiedzi
- 3838 Odsłony
-
Ostatni post autor: Samniewiemkto
-
- 0 Odpowiedzi
- 3070 Odsłony
-
Ostatni post autor: Macko0118
-
- 5 Odpowiedzi
- 6854 Odsłony
-
Ostatni post autor: Dzidek90
-
- 4 Odpowiedzi
- 5265 Odsłony
-
Ostatni post autor: Macko0118
-
- 4 Odpowiedzi
- 3687 Odsłony
-
Ostatni post autor: Świeżak88
-
- 0 Odpowiedzi
- 2228 Odsłony
-
Ostatni post autor: anonymous92