Skrzynia biegów SMG SSG - naprawy, regeneracja :info:
- MARC
- Administrator
- Posty: 5472
- Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
- BMW: Search
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: KRAKOW
- Lokalizacja: KRAKÓW
Zacznij od tej adaptacji.
Powinno się znacząco poprawić.
Łopatkę musisz rozkręcić i sprawdzić czy coś w kierownicy przypadkiem nie łączy.
Jeżeli po adaptacji problemy nadal będę się powielać to zrób filmik z live data skrzyni, oraz ew. błędy.
Pomyślimy...
Powinno się znacząco poprawić.
Łopatkę musisz rozkręcić i sprawdzić czy coś w kierownicy przypadkiem nie łączy.
Jeżeli po adaptacji problemy nadal będę się powielać to zrób filmik z live data skrzyni, oraz ew. błędy.
Pomyślimy...
-
- Bywalec forum
- Posty: 74
- Rejestracja: 19 lis 16, 9:59
- BMW: E46 325i Touring SSG2
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
Mam tak samo, na mój chłopski rozum dzieje się tak, ponieważ sterownik silnika/skrzyni obniża obroty aby wyższy bieg wszedł bez szarpnięć(wyrównuje prędkość obrotową).PepsonSMG pisze: 1) Podczas jazdy automatycznej na C(omfort) auto przy zmianie biegów nurkuje (hamuje jakby silnikiem), następnie gdy już zmieni bieg rusza do przodu niesamowicie szybko (dynamicznie, bez szarpnięcia) i znów nurkuje, kolejny bieg i tak w kółko. Przy zmianie biegów w dół nie ma kurkowania, wszystko jest OK. Biegi są zmieniane przy około 2,5-4 tyś obrotów. Takie nurkowanie jest irytujące - co może być tego powodem?
Po przełączeniu na tryb S(port) ciągnie biegi wyżej, napewno ponad 5 tys obrotów, efektu nurkowania praktycznienie ma bądź jest, ale mało odczuwalny.
Podobnie, tylko w druga stronę dzieje się jak redukujesz - silnik robi między gaz.
Efekt nurkowania jest odczuwalny ponieważ sterownik robi to zanim jeszcze wysprzęgli napęd.
U mnie dzieje się tak wtedy kiedy przyspieszam delikatnie.
Może kalibracja pomoże.
U mnie występuję to na zimnym silniku, jak mocniej wcisne gaz tak na 25% to potrafi strzelić ze sprzęgła. Jak delikatnie ruszam tak na 10% to nie ma zrywu. Potem się uspakaja.PepsonSMG pisze: 2) Przy dojeżdżaniu, ruszaniu, cofaniu na wstecznym, lekko wciśniętym pedale gazu jest "martwy punkt", tak jakby pedał przez chwile nie reagował na wciskanie go, po czym auto łapie 2 tyś obrotów i podjeżdża jak z procy. Tutaj czytałem że może być to brak adaptacji, sprzęgło lub czujnik biegów. Czy można sprecyzować?
Musi coś z łopatkąPepsonSMG pisze: 3) Prawa łopatka do zmiany biegów jakby "zacina się". Raz zmienia biegi w górę i w dół, raz tylko w dół, a w górę nie idą. Lewa działa bez zarzutów. Czasami wystarczy zresetować pojazd, natomiast od 2 dni prawa kompletnie nie zmienia biegów na wyższe, zero reakcji. Co może być powodem?

Byłem u jednego szpeca to powiedział mi, że tuleja numer 9 na dyfrze.PepsonSMG pisze: 4) Zmianie biegów towarzyszy podwójne puknięcie, raz głośniej raz prawie kompletnie tego nie słychać. Obstawiam coś w tylnym moście, jakąś tuleje albo wał napędowy, bądź jak napisał MARC - suma luzów przeniesienia napędu. Stuknięcia następują łącznie "tu-du" i są głuche.
Raz jeszcze podziękowania za temat, bo jest rewelacyjny i treściwy, jednocześnie proszę o pomoc w moich kwestiach. Pozdrawiam
Drugi szpec powiedział, że dyfer ma luzy i trzeba go zmienić.
Wydaje mi się że układ napędowy z tą skrzynią jest mocniej eksploatowany niż z manualem. W trybie sport strzały ze sprzęgła są dosyć mocne i przenosi się to na dyfer. Co po latach owocuje właśnie takim efektem.
Ale ja jestem tylko teoretyk

Pozdrawiam
-
- Bywalec forum
- Posty: 37
- Rejestracja: 25 maja 17, 16:57
- BMW: e46 320Cd A
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wrocław
Czołem Panowie. Udało mi się w końcu ogarnąć INPE. Niestety moje wrażenia po adaptacji są pół na pół... Przede wszystkim podczas adaptacji wyskakiwały mi jakieś błędy... wklejam je w postaci zrzutów ekranu, może mieliście podobnie i moglibyście mnie poinstruować co jest nie tak?
Błąd1:

Błąd 2:

Komunikat po adaptacji - z tego co rozumiem zakończona niepowodzeniem...

Odczyt txt adaptacji:


Co się poprawiło:
- z pewnością bieg jałowy (1) i wsteczny - kompletnie nie ma efektu "procy". Nie strzela ze sprzęgła, nie kangurkuje, rusza idealnie płynnie, cofa też bardzo płynnie, to zdecydowanie na plus.
- zmiana biegów podczas jady na łopatkach/tiptronic jest dużo bardziej płynna, praktycznie nie ma efektu szarpnięcia, nieporównywalnie lepiej
- na automacie poprawa jest nie wielka, ale jest płynniej
Co mnie zastanawia:
- skrzynia chodzi jakby głośniej, słychać jej głośne przełożenia. Nie szarpie ale jest głośniej.
- redukcja biegów na łopatkach: wcześniej dla przykładu jadąc na 4 biegu 2,5 tys obrotów, redukując na 3 bieg obroty wskakiwały na 5-6 tyś, teraz przy każdej redukcji, nawet z 5 biegu na 2-3 obroty wzrastają o może zakres tysiąca - to normalne?
- dobijanie ciśnienia słychać co około 10 sekund.
- i czy w ogóle to możliwe że jest lepiej, gdy adaptacja skończyła się błędem?...
Co sądzicie o tych komunikatach i błędach adaptacji? Będę wdzięczny za każdą sugestię.
Na koniec bardzo ważne
Na początku tematu jest post z instrukcją adaptacji. Autor instrukcji zaczyna adaptacje na wyłączonym zapłonie - u mnie kompletnie nic się na wyłączonym nie działo i rozpocząłem na włączonym...
E D I T: 9 czerwca 2017:
Skrzynia po dobie wróciła do "szarpania". Co zauważyłem... przy włączaniu samochodu wczoraj (w pozycji (N)eutral) po rozruchu silnika, miałem gong (taki jaki jest po wyłączeniu samochodu i próbie wyjścia z zapalonymi światłami. Dopiero po wrzuceniu biegu gong ustawał. Myślałem, że to może od niezapiętych pasów, ale sprawdzałem i na zapiętych było to samo). Dziś tego nie ma...
Ogromna prośba do Was, ponieważ jest cień możliwości że źle zrozumiałem komendy adaptacji z INPY. Czy mógłby ktoś wypisać po Polsku w punktach przebieg adaptacji? Lub zmienić/ uzupełnić poniższe punkty? Podaję kroki które zrozumiałem z komunikatów:
Rozpoczynam na wrzuconym biegu, przekręcam zapłon, podpinam kabel
1) Uruchamiam INPĘ
2) e46
3) Skrzynia biegów
4) sekwencyjna SSG
5) activate
6) adaptation
7) complete
start
9) INPA zwraca komunikat o zaciągnięciu ręcznego
10)skrzynia wrzuca biegi 1,2
następnie N, 1,2,3,4,5,6 -> 6,5,4,3,2,1
10) INPA zwraca komunikat o wciśnięciu hamulca nożnego
11) INPA zwraca komunikat o włączeniu rozruchu silnika
tutaj mija kilka sekund i wyskakuje mi komunikat że adaptacja przerwana, albo coś źle zrozumiałem...
Czy po adaptacji coś należy odpowietrzać?
Błąd1:

Błąd 2:

Komunikat po adaptacji - z tego co rozumiem zakończona niepowodzeniem...

Odczyt txt adaptacji:


Co się poprawiło:
- z pewnością bieg jałowy (1) i wsteczny - kompletnie nie ma efektu "procy". Nie strzela ze sprzęgła, nie kangurkuje, rusza idealnie płynnie, cofa też bardzo płynnie, to zdecydowanie na plus.
- zmiana biegów podczas jady na łopatkach/tiptronic jest dużo bardziej płynna, praktycznie nie ma efektu szarpnięcia, nieporównywalnie lepiej
- na automacie poprawa jest nie wielka, ale jest płynniej
Co mnie zastanawia:
- skrzynia chodzi jakby głośniej, słychać jej głośne przełożenia. Nie szarpie ale jest głośniej.
- redukcja biegów na łopatkach: wcześniej dla przykładu jadąc na 4 biegu 2,5 tys obrotów, redukując na 3 bieg obroty wskakiwały na 5-6 tyś, teraz przy każdej redukcji, nawet z 5 biegu na 2-3 obroty wzrastają o może zakres tysiąca - to normalne?
- dobijanie ciśnienia słychać co około 10 sekund.
- i czy w ogóle to możliwe że jest lepiej, gdy adaptacja skończyła się błędem?...
Co sądzicie o tych komunikatach i błędach adaptacji? Będę wdzięczny za każdą sugestię.
Na koniec bardzo ważne
Na początku tematu jest post z instrukcją adaptacji. Autor instrukcji zaczyna adaptacje na wyłączonym zapłonie - u mnie kompletnie nic się na wyłączonym nie działo i rozpocząłem na włączonym...
E D I T: 9 czerwca 2017:
Skrzynia po dobie wróciła do "szarpania". Co zauważyłem... przy włączaniu samochodu wczoraj (w pozycji (N)eutral) po rozruchu silnika, miałem gong (taki jaki jest po wyłączeniu samochodu i próbie wyjścia z zapalonymi światłami. Dopiero po wrzuceniu biegu gong ustawał. Myślałem, że to może od niezapiętych pasów, ale sprawdzałem i na zapiętych było to samo). Dziś tego nie ma...
Ogromna prośba do Was, ponieważ jest cień możliwości że źle zrozumiałem komendy adaptacji z INPY. Czy mógłby ktoś wypisać po Polsku w punktach przebieg adaptacji? Lub zmienić/ uzupełnić poniższe punkty? Podaję kroki które zrozumiałem z komunikatów:
Rozpoczynam na wrzuconym biegu, przekręcam zapłon, podpinam kabel
1) Uruchamiam INPĘ
2) e46
3) Skrzynia biegów
4) sekwencyjna SSG
5) activate
6) adaptation
7) complete

9) INPA zwraca komunikat o zaciągnięciu ręcznego
10)skrzynia wrzuca biegi 1,2
następnie N, 1,2,3,4,5,6 -> 6,5,4,3,2,1
10) INPA zwraca komunikat o wciśnięciu hamulca nożnego
11) INPA zwraca komunikat o włączeniu rozruchu silnika
tutaj mija kilka sekund i wyskakuje mi komunikat że adaptacja przerwana, albo coś źle zrozumiałem...
Czy po adaptacji coś należy odpowietrzać?
- MARC
- Administrator
- Posty: 5472
- Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
- BMW: Search
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: KRAKOW
- Lokalizacja: KRAKÓW
Jeżeli adaptacja zostaje przerwana tzn że masz albo zbyt nową albo zbyt starą wersję inpy.
DISem idzie to łatwo i przyjemnie, tak samo ISTA doskonale sobie z tym radzi.
Skrzynia nie powinna głośniej pracować po adaptacji.
Nigdy o takim przypadku nie słyszałem ani takiego nie widziałem.
Przy redukcji powinien być tzw. między gaz i obroty zależne od obecnych. Czyli jak masz 4tys obr i 3 bieg a wbijesz 2 to skrzynia albo wykona redukcję albo nie, ponieważ obr już są wysokie.
Dobijanie ciśnienia powinno odbywać się co ok 30sek. na biegu jałowym
Sprawdź parametry pompy i jej ciśnienie (jak szybko spada)
DISem idzie to łatwo i przyjemnie, tak samo ISTA doskonale sobie z tym radzi.
Skrzynia nie powinna głośniej pracować po adaptacji.
Nigdy o takim przypadku nie słyszałem ani takiego nie widziałem.
Przy redukcji powinien być tzw. między gaz i obroty zależne od obecnych. Czyli jak masz 4tys obr i 3 bieg a wbijesz 2 to skrzynia albo wykona redukcję albo nie, ponieważ obr już są wysokie.
Dobijanie ciśnienia powinno odbywać się co ok 30sek. na biegu jałowym
Sprawdź parametry pompy i jej ciśnienie (jak szybko spada)
-
- Bywalec forum
- Posty: 37
- Rejestracja: 25 maja 17, 16:57
- BMW: e46 320Cd A
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wrocław
Ok w takim razie załatwiam DISa lub Iste. Czy mógłbś opisać krok po kroku jak wygląda tam adaptacja? Jest tak samo jak w INPA ? (e46, skrzynia ssg, activate, adaptation, complete, start ?)
-
- Bywalec forum
- Posty: 39
- Rejestracja: 20 sty 17, 12:20
- BMW: E60 545i SMG(SSG 2)
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
Witam ponownie.Poszukuje kogoś ogarnietego z Warszawy kto Mi zrobi diagnostykę skrzyni bo już brakuje Mi sił
od 20 stycznia skrzynia cały czas sprawia problemy tzn.jak tylko się nagrzeje to gubi biegi:/
Sytuacja wygląda następująco.Jak silnik nie jest uruchomiony to ciśnienie trzyma książkowo czyli co czwartą zmianę biegów uruchamia się pompka Jak jest odpalony i rozgrzany to co około minutę pompka się uruchamia,a biegi w tym czasie nie były zmieniane.Czy tak ma być ?

Sytuacja wygląda następująco.Jak silnik nie jest uruchomiony to ciśnienie trzyma książkowo czyli co czwartą zmianę biegów uruchamia się pompka Jak jest odpalony i rozgrzany to co około minutę pompka się uruchamia,a biegi w tym czasie nie były zmieniane.Czy tak ma być ?

-
- Bywalec forum
- Posty: 74
- Rejestracja: 19 lis 16, 9:59
- BMW: E46 325i Touring SSG2
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
Jutro jadę na diagnostykę układu napędowego do[acs autoclassicservice] zobaczymy czy mieli już do czynienia z tą skrzynią i czy wyłapią kilka rzeczy.
-
- Bywalec forum
- Posty: 30
- Rejestracja: 24 kwie 17, 20:36
- BMW: 330ci
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Knurów
Uszczelka od MARC załozona. Wygląda już ma oko na lepiej dopasowaną- szczególnie pierścień uszczelniający. Zobaczymy ile czasu wytrzyma przy kontakcie z Pentosinem.
Poniżej zdjęcia starej uszczelki z zestawu naprawczego. Czyli potwierdza się, że ten zestaw do pentosinu się nie nadaje.

A Niżej zdjęcia z montażu nowego sprzęgła oraz samej skrzyni doprowadzonej do właściwego stanu



Niestety nie udało mi się zrobić większej ilości zdjęć bo mocno się spieszyłem. Finalnie skrzynie musiałem ściągać ponownie. Okazało się, że sprzęgło nie robiło.
Poniżej zdjęcia starej uszczelki z zestawu naprawczego. Czyli potwierdza się, że ten zestaw do pentosinu się nie nadaje.

A Niżej zdjęcia z montażu nowego sprzęgła oraz samej skrzyni doprowadzonej do właściwego stanu



Niestety nie udało mi się zrobić większej ilości zdjęć bo mocno się spieszyłem. Finalnie skrzynie musiałem ściągać ponownie. Okazało się, że sprzęgło nie robiło.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
- 2 Odpowiedzi
- 4231 Odsłony
-
Ostatni post autor: damianfil92
-
- 3 Odpowiedzi
- 6549 Odsłony
-
Ostatni post autor: mariryb
-
- 1 Odpowiedzi
- 3838 Odsłony
-
Ostatni post autor: Samniewiemkto
-
- 0 Odpowiedzi
- 3070 Odsłony
-
Ostatni post autor: Macko0118
-
- 5 Odpowiedzi
- 6854 Odsłony
-
Ostatni post autor: Dzidek90
-
- 4 Odpowiedzi
- 5265 Odsłony
-
Ostatni post autor: Macko0118
-
- 4 Odpowiedzi
- 3687 Odsłony
-
Ostatni post autor: Świeżak88
-
- 0 Odpowiedzi
- 2228 Odsłony
-
Ostatni post autor: anonymous92