Skrzynia biegów SMG SSG - naprawy, regeneracja :info:
-
- Bywalec forum
- Posty: 23
- Rejestracja: 31 mar 15, 8:36
- BMW: 330Ci e46
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto:
Dzieki. Odezwe sie ...ale ni cholery nie mogę znaleźć tego wątku na forum jedynie tu ale w tym jest SMG II i w bmw mówią ze reperatura nie bedzie pasowac...dobrze byłoby poczytać zanim zacznę zawracać komuś głowę jak masz gdzies jakis link..
.
.
-
- Bywalec forum
- Posty: 64
- Rejestracja: 30 sie 10, 22:11
- BMW: było 320d 150ps, było 330i 231ps, jest e60 540i
- Rok produkcji: 2006
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Biecz
- Gadu-Gadu: 4771762
- Lokalizacja: Biecz
Watek jest w dziale warsztat... Ale tam sa tylko zakres usług i dane kontaktowe. Ja byłem u niego ze swoja e46, ogarnia temat. Zadzwoń, opisz objawy. Na pewno pomożemaxmx pisze:Dzieki. Odezwe sie ...ale ni cholery nie mogę znaleźć tego wątku na forum jedynie tu ale w tym jest SMG II i w bmw mówią ze reperatura nie bedzie pasowac...dobrze byłoby poczytać zanim zacznę zawracać komuś głowę jak masz gdzies jakis link..
.
-
- Bywalec forum
- Posty: 64
- Rejestracja: 30 sie 10, 22:11
- BMW: było 320d 150ps, było 330i 231ps, jest e60 540i
- Rok produkcji: 2006
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Biecz
- Gadu-Gadu: 4771762
- Lokalizacja: Biecz
W miarę mozliwości prosiłbym o podanie krok po kroku co nalezy zrobić. Próbowałem zrobic u siebie adaptację niestety wszystko idzie wporzaku do momentu pojawienia się komunikatu na zółtym tle "switch ignition off". Nie mam pojęcia co póżniej zrobić.Freedom pisze:Podłączę się do tematu. Ostatnio przeprowadziłem adaptację sprzęgła w SMG (MARC dziękuje za wskazówki).
Tak jak pisze przedmówca, po adaptacji skrzynia zaczyna łagodniej pracować i jest znacznie żywsza.
Sam proces adaptacji jest dziecinnie prosty.
Wystarczy interface (http://www.interfejsads.ugu.pl/) i INPA.
Adaptacja zajmuje niecałe 2 minuty i po bólu. Poniżej krótkie fotostory dla potomnych.
Podpinamy kabel do gniazda OBDII i komputera (polecam kabel z końcówką USB)
Odpalamy INPE i wybieramy model naszego BMW - E46
Następnie wybieramy Skrzynia biegów -> Skrzynia sekwencyjna SSG
Następnie -> Activate
Next -> Adaptions
Na koniec wybieramy -> Complete Adaption
W tym momencie skrzynia rozpoczyna adaptację. Postępujemy zgodnie z wyświetlanymi komendami.
Automat zaczyna zmieniać biegi od 1->2->3->4->5->6 następnie 6->5->4->3->2->1->N->R
W międzyczasie program poprosi nas o włączenie zapłonu, odpalenie silnika, wciśnięcie hamulca.
Tak naprawdę nie można się pomylić, ponieważ wszystkie informacje wyświetlane są przez INPE w postaci czytelnych komunikatów.
Jedyny warunek - elementarna znajomość języka angielskiego, resztę zrobi za nas komputer.
THE END - adaptacja zakończona![]()
Udanych testów
- MARC
- Administrator
- Posty: 5533
- Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
- BMW: Search
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: KRAKOW
- Gadu-Gadu: 4317162
- Lokalizacja: KRAKÓW
Sprawdź jaką masz wersję INPY bo nie wszystkie obsługują SMG. Można tym sobie narobić tylko szkód...
Wszystkie komunikaty podawane są na bieżąco i to co masz zrobić. Skoro nie pokazuje nic dalej to masz uszkodzony program najprawdopodobniej.
Wszystkie komunikaty podawane są na bieżąco i to co masz zrobić. Skoro nie pokazuje nic dalej to masz uszkodzony program najprawdopodobniej.
-
- Bywalec forum
- Posty: 64
- Rejestracja: 30 sie 10, 22:11
- BMW: było 320d 150ps, było 330i 231ps, jest e60 540i
- Rok produkcji: 2006
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Biecz
- Gadu-Gadu: 4771762
- Lokalizacja: Biecz
Mam INPA 5.0. Jak najbardziej mam tam adaptacje skrzyni.
Strona startowa

pózniej

Wszystko ładnie startuje, skrzynia przełącza biegi i redukuje, problem polega na tym że nie potrafię dokończyć adaptacji. Pojawia się komunikat "switch ignition off". Widocznie będę musiał podjechać kiedyś do Krakowa...
Mam tez pytanie do czego słuzy funkcja SSG dosstosowanie sekwencji Gearbox

Strona startowa

pózniej

Wszystko ładnie startuje, skrzynia przełącza biegi i redukuje, problem polega na tym że nie potrafię dokończyć adaptacji. Pojawia się komunikat "switch ignition off". Widocznie będę musiał podjechać kiedyś do Krakowa...
Mam tez pytanie do czego słuzy funkcja SSG dosstosowanie sekwencji Gearbox

-
- Posty: 6
- Rejestracja: 23 mar 15, 8:12
- BMW: 330Ci
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: Gryfice
Pompa okazała się padnięta. Niestety po założeniu nowej okazało się, że dalej nie można uzyskać prawidłowych parametrów ciśnienia. Po rozebraniu okazało się, że w układzie jest pełno szlamu. Najprawdopodobniej poprzedni właściciel zamiast zainteresować się, skąd się wziął ubytek, dolał jakiegoś płynu innego niz Pentosin...
- MARC
- Administrator
- Posty: 5533
- Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
- BMW: Search
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: KRAKOW
- Gadu-Gadu: 4317162
- Lokalizacja: KRAKÓW
Pentosin mam w razie jakbyś potrzebował.michoo86 pisze:Pompa okazała się padnięta. Niestety po założeniu nowej okazało się, że dalej nie można uzyskać prawidłowych parametrów ciśnienia. Po rozebraniu okazało się, że w układzie jest pełno szlamu. Najprawdopodobniej poprzedni właściciel zamiast zainteresować się, skąd się wziął ubytek, dolał jakiegoś płynu innego niz Pentosin...
Sprzedam Ci taniej niż cena rynkowa.
Warto odessać wszystko zalać nowym, pobawić się skrzynią 5 - 10 min, znów wylać i zalać jeszcze raz nowym pentosinem. Tak aby mieć pewność że pozbyłeś się całego poprzedniego dziadostwa.
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 23 mar 15, 8:12
- BMW: 330Ci
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: Gryfice
Pacjent już zreanimowany
wszystko rozebrane i wyczyszczone, wysprzeglik, wybierak i zaworki wyczyszczone i zregenerowane, pompa wymieniona. Całość zalane nowym płynem i przy okazji wymieniony olej w skrzyni na nowy ori. Sam się tego nie podjąłem, samochód oddałem w ręce fachowców. Z całością zmieściłem się w cenie nowego wysprzęglika
samo przepłukanie Pentosinem nie wiele by w tym momencie pomogło, bo w wielu zakamarkach układu wymiana cieczy jest znikoma...


-
- Bywalec forum
- Posty: 10
- Rejestracja: 21 sie 15, 14:45
- BMW: bmw E46 M3
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: Poznan
Witam
potrzebuję pomocy bo mam problem ze skrzynią SMG w m3 e46
po przejechaniu kilkudziesięciu metru zaczyna wariować:
- po zatrzymaniu się nie może zrzucić 3 biegu, szarpie przy tym i słychać straszne trzaskanie , jakby ktoś młotkiem walił w tryby skrzyni - po odłączeniu akumulatara przez chwilę jest OK, później znowu to samo
zrobiłem przedwczoraj dwa razy autokalibrację , kilka fotek ze wskazaniami komputera http://tufotki.pl/m6e1l
podczas kalibracji 2-3 razy biegi weszły z dźwiękiem dzwonu !!??
zauważyłem jeszcze przy włączaniu biegu R auto szarpie do tyłu
krótka historia zakupu:
auto kupiłem jako uszkodzone - chyba ktoś na coś wjechał bo uszkodzone były chłodnice (dół) i maglownica
na początku niby skrzynia chodziła OK, później zauważyłem że na luzie przy dodawaniu gazu jakby wibrował silnik - okazało się że skrzynie nie była przykręcona na łapach - po jej przykręceniu auto długo stało bo szukałem jeszcze części blacharskich, teraz po złożeniu jest problem - czy przykręcenie skrzyni mogło coś zmienić ???
ps. jakiego koloru jest olej smg pentosin chf 11s
ma ktoś pomysł co to może być i co sprawdzić w pierwszej kolejności ?
może znacie jakiegoś fachowca który to ogarnie najlepiej z okolic Poznania ?
pozdrawiam maciej
potrzebuję pomocy bo mam problem ze skrzynią SMG w m3 e46
po przejechaniu kilkudziesięciu metru zaczyna wariować:
- po zatrzymaniu się nie może zrzucić 3 biegu, szarpie przy tym i słychać straszne trzaskanie , jakby ktoś młotkiem walił w tryby skrzyni - po odłączeniu akumulatara przez chwilę jest OK, później znowu to samo
zrobiłem przedwczoraj dwa razy autokalibrację , kilka fotek ze wskazaniami komputera http://tufotki.pl/m6e1l
podczas kalibracji 2-3 razy biegi weszły z dźwiękiem dzwonu !!??
zauważyłem jeszcze przy włączaniu biegu R auto szarpie do tyłu
krótka historia zakupu:
auto kupiłem jako uszkodzone - chyba ktoś na coś wjechał bo uszkodzone były chłodnice (dół) i maglownica
na początku niby skrzynia chodziła OK, później zauważyłem że na luzie przy dodawaniu gazu jakby wibrował silnik - okazało się że skrzynie nie była przykręcona na łapach - po jej przykręceniu auto długo stało bo szukałem jeszcze części blacharskich, teraz po złożeniu jest problem - czy przykręcenie skrzyni mogło coś zmienić ???
ps. jakiego koloru jest olej smg pentosin chf 11s
ma ktoś pomysł co to może być i co sprawdzić w pierwszej kolejności ?
może znacie jakiegoś fachowca który to ogarnie najlepiej z okolic Poznania ?
pozdrawiam maciej
- MARC
- Administrator
- Posty: 5533
- Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
- BMW: Search
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: KRAKOW
- Gadu-Gadu: 4317162
- Lokalizacja: KRAKÓW
Wygląda na to że wybierak jest uszkodzony tzn sądzę że to może być czujnik położenia biegów.honzik1976 pisze:Witam
potrzebuję pomocy bo mam problem ze skrzynią SMG w m3 e46
po przejechaniu kilkudziesięciu metru zaczyna wariować:
- po zatrzymaniu się nie może zrzucić 3 biegu, szarpie przy tym i słychać straszne trzaskanie , jakby ktoś młotkiem walił w tryby skrzyni - po odłączeniu akumulatara przez chwilę jest OK, później znowu to samo
zrobiłem przedwczoraj dwa razy autokalibrację , kilka fotek ze wskazaniami komputera http://tufotki.pl/m6e1l
podczas kalibracji 2-3 razy biegi weszły z dźwiękiem dzwonu !!??
zauważyłem jeszcze przy włączaniu biegu R auto szarpie do tyłu
krótka historia zakupu:
auto kupiłem jako uszkodzone - chyba ktoś na coś wjechał bo uszkodzone były chłodnice (dół) i maglownica
na początku niby skrzynia chodziła OK, później zauważyłem że na luzie przy dodawaniu gazu jakby wibrował silnik - okazało się że skrzynie nie była przykręcona na łapach - po jej przykręceniu auto długo stało bo szukałem jeszcze części blacharskich, teraz po złożeniu jest problem - czy przykręcenie skrzyni mogło coś zmienić ???
ps. jakiego koloru jest olej smg pentosin chf 11s
ma ktoś pomysł co to może być i co sprawdzić w pierwszej kolejności ?
może znacie jakiegoś fachowca który to ogarnie najlepiej z okolic Poznania ?
pozdrawiam maciej
W tej skrzyni znajdują się chyba dwa PODOBNE czujniki przykręcane tak jakby od góry czyli znajdują się tuż pod podłogą i aby je wymienić trzeba zrzucić skrzynię, przy okazji sprawdzić stan sprzęgła, bo wg. informacji które pokazujesz na lapku skrzynia nie może określić pkt granicznego sprzęgła czyli slipping point.
Trzeba podpiąć pod dobry komp który ogarnia skrzynie, sprawdzić błędy...
Czy możesz nagrać filmik z wykresów skrzyni podczas jazdy bądź na postoju podczas wrzucania biegów. Szczególnie interesują mnie wykresy w momencie występowania problemu przy danym biegu.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
- 3 Odpowiedzi
- 5489 Odsłony
-
Ostatni post autor: mariryb
-
- 1 Odpowiedzi
- 3043 Odsłony
-
Ostatni post autor: Samniewiemkto
-
- 4 Odpowiedzi
- 4796 Odsłony
-
Ostatni post autor: Macko0118
-
- 5 Odpowiedzi
- 5657 Odsłony
-
Ostatni post autor: Dzidek90
-
- 2 Odpowiedzi
- 3492 Odsłony
-
Ostatni post autor: damianfil92