Skrzynia biegów SMG SSG - naprawy, regeneracja :info:

Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#181

Post autor: MARC »

Seba 330 pisze:nr docisku mojego 21217525866, tarcza sie zgadza nr pasuje ale docisk nie
Docisk idzie w parze z tarczą, nie można go kupić osobno, a raczej nie powinno...

Czy wg. Ciebie docisk to dwumas ? Może mylisz pojęcia.

Wg. mnie 21217525866 to część od M47. Skąd masz ten nr.
Pokaż jakieś zdjęcie...
Seba 330
Bywalec forum
Posty: 27
Rejestracja: 13 wrz 16, 17:29
BMW: E46 330i SSG
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin

#182

Post autor: Seba 330 »

spokojnie wiem co jest co he, nie moge nic wrzucic error mi wyskakuje. Na docisku jest wybity ten nr ktory podalem nr tarczy sie zgadza z tym co podales, dwumase mam ok
Seba 330
Bywalec forum
Posty: 27
Rejestracja: 13 wrz 16, 17:29
BMW: E46 330i SSG
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin

#183

Post autor: Seba 330 »

Zadnych zdjec nie moge tu dodawac nie wiem czemu taki mam 10 razy sprawdzalem
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#184

Post autor: MARC »

Nr doscisku nie sprawdzisz bo niby jak w katalogu...
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#185

Post autor: MARC »

Sprostowanie:
Dla Twojego auta poprawna część czyli sprzęgło to nr 21 20 7 531 843

Obecnie mogę to mieć za ok 800zl
G3d
Posty: 2
Rejestracja: 8 sie 16, 10:04
BMW: E46 330i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#186

Post autor: G3d »

Drodzy koledzy,
po pierwsze to cześć :)
Niestety na dzień dobry wpadam z problemem.

O samochodzie:
330i SSG
KM67132

Orginalny przebieg 130 tysięcy.
Niedawno założony LPG.
Samochód bardzo dobrze utrzymany, niewymęczony, polski salon.
A co tam macie fotkę :)
Obrazek

Skrzynia bardzo mi się podoba i jeździ[ło] się super.

Problem najpierw pojawił się raz. Na 20 minut.
Było 2-3 miesiące spokoju, teraz ma tak prawie przy każdej jeździe, ale nie zawsze.

Od jakiegoś czasu smg [tak tak ssg ;)] puszcza sprzęgło jak emeryt.
Normalnie zaczyna ciągnąć kolo 800obr, kolo 1200 już jedzie.
Kiedy ma gorszy czas, zaczyna ciągnąć koło 1200, a od 2000 jedzie.
W najgorszym fochu może nawet zaczynać ruszać koło 2500 obrotów.

Przy zmianie biegu robi wtedy to samo, najpierw wysprzęgla bardzo raptownie, a potem przeciąga puszczenie sprzęgła.

Kiedy sprzęgnie to trzyma jak stal - nie ma opcji, żeby wywołać poślizg sprzęgła.
Biegi zmienia szybko, sama skrzynia pracuje dobrze.
Silnik zimny czy gorący takie same objawy.

Teraz najdziwniejszy fakt, a może największa podpowiedź:
prawie zawsze jak wyłącze silnik [aż do zgaśnięcia wyświetlacza] i włącze spowrotem:
jest idealnie...
Po pewnym czasie, przy czym nie jest to czas taki sam, czasem 2 minuty, czasem godzina, znowu jest ten sam problem.

Stan płynu smg: OK.
Ciśnienie: 47Bar
Wysprzęglik raczej suchy[cieknie mi troche miska, nie mam pewności].

Dodatkowe fakty:
- nie przechodzi kalibracji w inpie, ale bez błędu [gearbox not adapted, no error, clutch biting point adapted]
- pokazuje PRAWIE wszystkie dane skrzyni, ale np. nie pokazuje czasu na poszczególnych trybach [error w inpie]
- kiedy tak beznadziejnie puszcza sprzęgło - wartości pozycji sprzęgła w inpie korespondują z tym co czuć. Tzn. puszcza źle, ale o tym "wie"

Moje przemyślenia:
- problem nie wydaje się być czysto sprzęgłowy/sprzętowy - raczej by nie działało cały czas, tymczasem wyłączenie/włączenie "naprawia" je w 15 sekund
- wysprzęglik? tylko czemu się naprawia...
- jakiś czujnik?
- komputer smg?
- jakieś przewody?
- sprzęgło?

Sprawdziłem na 2 fejsach, ale tylko na "moich" inpach, może trzeba ją zabrać na sprawdzonego dis'a?

Pytanie: czy macie jakies pomysły, ew. czy znacie jakiegoś magika w okolicach Warszawy, który nie każe od razu zrzucać skrzynie i wymieniać pół auta zanim pomyśli.
Nie lubie ludzi którzy najpierw wyjmują młotek, a potem szukają informacji o problemie.

Pozdrawiam i dzięki za ew. pomoc :)
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#187

Post autor: MARC »

Spróbuj inną INPĄ.
Czasami wersja oprogramowania sprawi że wyskoczy błąd, ale mimo to będzie się dało wykonać adaptację do końca...

Myślę że to może być kluczowy wątek.
DanielosM
Bywalec forum
Posty: 12
Rejestracja: 18 cze 16, 13:16
BMW: E46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:

#188

Post autor: DanielosM »

G3d pisze:


Problem najpierw pojawił się raz. Na 20 minut.
Było 2-3 miesiące spokoju, teraz ma tak prawie przy każdej jeździe, ale nie zawsze.

Od jakiegoś czasu smg [tak tak ssg ;)] puszcza sprzęgło jak emeryt.
Normalnie zaczyna ciągnąć kolo 800obr, kolo 1200 już jedzie.
Kiedy ma gorszy czas, zaczyna ciągnąć koło 1200, a od 2000 jedzie.
W najgorszym fochu może nawet zaczynać ruszać koło 2500 obrotów.

Przy zmianie biegu robi wtedy to samo, najpierw wysprzęgla bardzo raptownie, a potem przeciąga puszczenie sprzęgła.

Kiedy sprzęgnie to trzyma jak stal - nie ma opcji, żeby wywołać poślizg sprzęgła.
Biegi zmienia szybko, sama skrzynia pracuje dobrze.
Silnik zimny czy gorący takie same objawy.

Teraz najdziwniejszy fakt, a może największa podpowiedź:
prawie zawsze jak wyłącze silnik [aż do zgaśnięcia wyświetlacza] i włącze spowrotem:
jest idealnie...
Po pewnym czasie, przy czym nie jest to czas taki sam, czasem 2 minuty, czasem godzina, znowu jest ten sam problem.

Stan płynu smg: OK.
Ciśnienie: 47Bar
Wysprzęglik raczej suchy[cieknie mi troche miska, nie mam pewności].

Dodatkowe fakty:
- nie przechodzi kalibracji w inpie, ale bez błędu [gearbox not adapted, no error, clutch biting point adapted]
- pokazuje PRAWIE wszystkie dane skrzyni, ale np. nie pokazuje czasu na poszczególnych trybach [error w inpie]
- kiedy tak beznadziejnie puszcza sprzęgło - wartości pozycji sprzęgła w inpie korespondują z tym co czuć. Tzn. puszcza źle, ale o tym "wie"

Moje przemyślenia:
- problem nie wydaje się być czysto sprzęgłowy/sprzętowy - raczej by nie działało cały czas, tymczasem wyłączenie/włączenie "naprawia" je w 15 sekund
- wysprzęglik? tylko czemu się naprawia...
- jakiś czujnik?
- komputer smg?
- jakieś przewody?
- sprzęgło?
Ja ze swoją skrzynią cały czas walczę, naprawią a za chwile pojawia się nowa usterka. I właśnie miałem identyczny problem ze ślizgającym się sprzęgłem szarpanie ,start przy wysokich obrotach itp. Wymieniłem moduł/sterownik skrzyni i wszystko działa idealnie ale :cry: Na 'N' , 1 oraz 2 biegu ciśnienie dobija co chwilę (około 5 sekund) zaraz się pewnie znowu zjara pompka :bad:
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#189

Post autor: MARC »

Ponawiam ofertę:

Jeżeli ktoś z Was posiada uszkodzony bądź sprawny ale nie potrzebny wysprzęglik , pompę oleju,a chce go sprzedać, bądź oddać w celach badawczych to proszę o kontakt ze mną.

Wykonam na próbę kmp uszczelek i pierwszej zgłoszonej osobie oddam za DARMO na testy.
Jeżeli produkt będzie spełniał wymagania i normy, zaczniemy produkcję...

Uszczelki będą testowe, kilka rodzai, aby znaleźć odpowiedni materiał, wytrzymałość, oraz odporność potrzeba czasu, im prędzej ktoś mi dostarczy części tym szybciej zaczniemy.

Oczywiście chodzi o części do skrzyń SSG I, SSG II, SMG I, SMG II.
Seba 330
Bywalec forum
Posty: 27
Rejestracja: 13 wrz 16, 17:29
BMW: E46 330i SSG
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin

#190

Post autor: Seba 330 »

MARC
Wymieniłem docisk tarcze łożysko... Auto odpaliłem chwilowo nie wbija biegu po dłuższym .ruszamiu lewarka zaskoczyła.
Wyjechałem na drogę 1 3 5 tylko wchodzą gdy redukuje na 2 lub 4 nie wchodzą sama zmienia na następny bieg. Pompa nabija ciśnienie co 3 sek jak auto jest odpalona oczywiście atak na zapłonie za każdym razem.gdy rusze lewarka wyciekow nie widac. Oddałem ci pompę do regeneracji
może szczotki się kiedyś ncza dostaje fiksa co sądzisz?
ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Układ napędowy”