Skrzynia biegów SMG SSG - naprawy, regeneracja :info:
-
- Bywalec forum
- Posty: 35
- Rejestracja: 13 wrz 16, 5:29
- BMW: E46 330i SSG
- Państwo: Polska
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: Szczecin
Okok
czujniki kupiłem od kogoś używane dawałem je do elektryka który powiedział że nie ma ich jak sprawdzić ti czujniki hala i jak już się zużywa to się rozlancza nic mi nie poradzi. Skrzynie zdemontowalem leżała na ziemi przeczytałem cała hydraulika wszystkie zawory węże wszystko;-) jedyny obiaw widoczny przy ściągania skrzyni grzybek po przeciwnej stronie wysprzeglika leżał obok łapa nir miała na czym się opierać, dwumasa chodzi prawidłowo docisk sprzęgło ok. Wszystko złożone podpięte zapłon przekręcić piszczy koło zębate, przekaźnik pompy przeczyszczona wtyczki od lewarka w środku auta przeczyszczone. Obecnie czekam na kogoś z inpa bo nie posiadam. Auto odpalam chodzi wtyczkę od wysprzeglika zamontowane w aucie podpiam pod drugi na ziemi wciskamy go przelewa się płyn po 3 razie nabija ciśnienie. Wszystko szczelne . Co mogłem zrobić źle czy poprostu po rozliczeniu wszystkie go zapisał się błąd i komputerowo tylko można to usunąć?

- MARC
- Administrator
- Posty: 5533
- Rejestracja: 12 lip 11, 3:25
- BMW: Search
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: KRAKOW
- Gadu-Gadu: 4317162
- Lokalizacja: KRAKÓW
Jako ciekawostka
np.
Test czujnika którego PONOĆ nie da się zdiagnozować poza autem
https://www.youtube.com/watch?v=W_OBB30qbx0
Można też to zrobić inaczej, wraz z podgrzewaniem go (bo jest to baaaardzo istotne)
Podpinaj INPE, zrób odpowietrzanie, adaptację kmp, kasuje błędy i wtedy sprawdzaj.
P.S.
W jaki sposób dwumasa może "chodzić prawidłowo" ????
Jak to się wg. Ciebie sprawdza ?
np.
Test czujnika którego PONOĆ nie da się zdiagnozować poza autem

https://www.youtube.com/watch?v=W_OBB30qbx0
Można też to zrobić inaczej, wraz z podgrzewaniem go (bo jest to baaaardzo istotne)
Podpinaj INPE, zrób odpowietrzanie, adaptację kmp, kasuje błędy i wtedy sprawdzaj.
P.S.
W jaki sposób dwumasa może "chodzić prawidłowo" ????
Jak to się wg. Ciebie sprawdza ?
-
- Bywalec forum
- Posty: 35
- Rejestracja: 13 wrz 16, 5:29
- BMW: E46 330i SSG
- Państwo: Polska
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: Szczecin
Ok będę miał inpe wszystko porobie i odpiszę, a dwumase na YT jest kilka filmików jak ma się Zachowywać nowa a jak stara. STARA lata w kazda stronę Góra dół prawo lewo nowa pracuje w osi zegara zero luzu Góra dół, sprężynuje jak się ręką przekręcić wraca do pozycji z której się ją ze tak powiem ruszyło. A i ostatnie wysprzegliki już dawno zostały naprawione nie tyle co prze zmniejsza jak mojego kumpla kupuje przeciekajace regeneruje i w świat 

- MARC
- Administrator
- Posty: 5533
- Rejestracja: 12 lip 11, 3:25
- BMW: Search
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: KRAKOW
- Gadu-Gadu: 4317162
- Lokalizacja: KRAKÓW
Można wiedzieć jaki koszt takiej usługi i co wchodzi w skład zestawu do regeneracji ?
Bo jeżeli masz na myśli produkt OE nr 21521159332

To już możesz reklamować ten produkt. Podziała Ci może dzień a może pół roku i albo zaklinuje się tak, że ręką nie będziesz mógł ruszyć tłoczka, albo olej CI wywali...
Powód prosty...
To nie jest zestaw naprawczy do skrzyni SSG. Hydraulika w SSG pracuje na oleju CHF 11S.
Jeżeli się nie mylę to skrzynia SMG w autach M3 ew M5 itp. a dokładniej tłoczek (wysprzęglik) pracuje na oleju/płynie hamulcowym przez co jakość uszczelek jest inna i wytrzymuję inne "przeciążenia".
Kolejna sprawa to wymiary niby zestawu do regeneracji który przez Was jest traktowany jako pasujący. Ja wiem że jest inaczej.
Pomiary są zapożyczone z forum zagranicznego:
Measurement-------SSG-----------------Manual
Inside bore_______11.90mm/0.4685"_____13.37mm/0.527"
Outside bore______19.93mm/0.7850"_____22.10mm/0.872"
Groove height______6.08mm/0.2390"______6.37mm/0.251"
O-ring outside__________?/?___________23.23mm/0.9145"




Rozwiej moje wątpliwości i powiedz że to nie te części założył Ci kolega.
W PL nie znam nikogo kto regeneruje ze skutkiem pozytywnym wysprzęgliki od SSG oraz SMG.
Jest jeden człowiek w DE ale to nie ta bajka... A koszt na dzień dzisiejszy to ok 300$ DOLARÓW za sam zestaw.
Bo jeżeli masz na myśli produkt OE nr 21521159332

To już możesz reklamować ten produkt. Podziała Ci może dzień a może pół roku i albo zaklinuje się tak, że ręką nie będziesz mógł ruszyć tłoczka, albo olej CI wywali...
Powód prosty...
To nie jest zestaw naprawczy do skrzyni SSG. Hydraulika w SSG pracuje na oleju CHF 11S.
Jeżeli się nie mylę to skrzynia SMG w autach M3 ew M5 itp. a dokładniej tłoczek (wysprzęglik) pracuje na oleju/płynie hamulcowym przez co jakość uszczelek jest inna i wytrzymuję inne "przeciążenia".
Kolejna sprawa to wymiary niby zestawu do regeneracji który przez Was jest traktowany jako pasujący. Ja wiem że jest inaczej.
Pomiary są zapożyczone z forum zagranicznego:
Measurement-------SSG-----------------Manual
Inside bore_______11.90mm/0.4685"_____13.37mm/0.527"
Outside bore______19.93mm/0.7850"_____22.10mm/0.872"
Groove height______6.08mm/0.2390"______6.37mm/0.251"
O-ring outside__________?/?___________23.23mm/0.9145"
Rozwiej moje wątpliwości i powiedz że to nie te części założył Ci kolega.
W PL nie znam nikogo kto regeneruje ze skutkiem pozytywnym wysprzęgliki od SSG oraz SMG.
Jest jeden człowiek w DE ale to nie ta bajka... A koszt na dzień dzisiejszy to ok 300$ DOLARÓW za sam zestaw.
- MARC
- Administrator
- Posty: 5533
- Rejestracja: 12 lip 11, 3:25
- BMW: Search
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: KRAKOW
- Gadu-Gadu: 4317162
- Lokalizacja: KRAKÓW
Tak, natomiast na dłuższą metę to nie działa...
Są wpisy na zagranicznym forum, gdzie ludzie jasno mówią o problemach.
Doczytaj do końca...
Ten zestaw nie spełnia norm którym powinien sprostać (chodzi o olej i ciśnienie).
Jak widzisz temat jest ciągle aktualizowany, przez co należy czytać dokładnie aby nie popełniać błędów.
Zrobiłem "up" na pierwszej stronie aby uniknąć tego typu problemów.
Poza tym Ty masz SSG I z tego co pamiętam a tamten temat nie tyczył się tej skrzyni...
Kolejna sprawa to xeon sprawdzał OSOBIŚCIE u siebie i mówił że to nie do końca "leży" idealnie.
Tak jak wspominałem, jestem na etapie zbierania informacji o wymiarach i jakości uszczelek aby je produkować. Jak wszystko pójdzie po najmniejszej linii oporu to za kilka tygodni przejdziemy do testów.
Na chwilę obecną jeżeli macie wysprzęglik z SSG I, SSG II bądź M3 (e46) potrzebuję takie do celów badawczych. Kmp z oryginalnymi uszczelkami.
EDIT:
Wszelkie adaptacje możecie robić również DISem, wtedy macie więcej opcji...









Są wpisy na zagranicznym forum, gdzie ludzie jasno mówią o problemach.
Doczytaj do końca...
Ten zestaw nie spełnia norm którym powinien sprostać (chodzi o olej i ciśnienie).
Jak widzisz temat jest ciągle aktualizowany, przez co należy czytać dokładnie aby nie popełniać błędów.
Zrobiłem "up" na pierwszej stronie aby uniknąć tego typu problemów.
Poza tym Ty masz SSG I z tego co pamiętam a tamten temat nie tyczył się tej skrzyni...
Kolejna sprawa to xeon sprawdzał OSOBIŚCIE u siebie i mówił że to nie do końca "leży" idealnie.
Tak jak wspominałem, jestem na etapie zbierania informacji o wymiarach i jakości uszczelek aby je produkować. Jak wszystko pójdzie po najmniejszej linii oporu to za kilka tygodni przejdziemy do testów.
Na chwilę obecną jeżeli macie wysprzęglik z SSG I, SSG II bądź M3 (e46) potrzebuję takie do celów badawczych. Kmp z oryginalnymi uszczelkami.
EDIT:
Wszelkie adaptacje możecie robić również DISem, wtedy macie więcej opcji...









-
- Bywalec forum
- Posty: 35
- Rejestracja: 13 wrz 16, 5:29
- BMW: E46 330i SSG
- Państwo: Polska
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: Szczecin
Jak koleś wróci dowiem się i pokaże co wstawia fakt że mi wstrzymało kilka miesięcy. Teraz Marc przyjechał gościu z programem wyskoczyły błędy czujników wybierania i położenia biegu,po za zakresem po 1023 oba . Rozkręcilem ustawiłem jeden ten z dłuższym wasem że tak powiem i przestało Piszczec i adaptacji nie chciało przez bo za słaby aku co nie możliwe. Bo przy pierwszej próbie kilka dni temu aku miało 12,7 V i program rozpoczynał a teraz jest 13,6 i nie idzie. I wróciłem do tego samego problemu wszystko odpowietrzone ręcznie komputerowo N pali i zębatka z wykrzyknikiem nie da się biegów wbić wypinam wtyczkę z wysprzeglika i podpiam do tego na ziemi R i 1 wchodzi ale zębatka nie zniknęła ręce już mi opadają
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatni post
-
- 2 Odpowiedzi
- 3120 Odsłony
-
Ostatni post autor: damianfil92
-
- 3 Odpowiedzi
- 4993 Odsłony
-
Ostatni post autor: mariryb
-
- 5 Odpowiedzi
- 4982 Odsłony
-
Ostatni post autor: Dzidek90
-
- 4 Odpowiedzi
- 4304 Odsłony
-
Ostatni post autor: Macko0118
-
- 1 Odpowiedzi
- 2749 Odsłony
-
Ostatni post autor: Samniewiemkto