Skrzynia biegów SMG SSG - naprawy, regeneracja :info:

Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5533
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Gadu-Gadu: 4317162
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: MARC »

Koszt przekladki może sięgnąć 6000zl zależnie od zakładu i ilości potrzebnych części.
Nie wiem jaki masz dyfer więc nie wiem czy jest odpowiedni.
Pompka ma pompowac co jakiś czas.

LordAndrzej
Bywalec forum
Posty: 24
Rejestracja: 3 sty 16, 0:33
BMW: e46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Gniezno

Post autor: LordAndrzej »

Więc w sumie tak samo opłaca się zrobić serwis tej skrzyni i kupić nowe sprzęgło ;-) najgorsze jest to, że gdzie dzwonie w okolicy to nikt tego nie chce ruszać, albo mówią 'skoro działa to nie ma co ruszać". Chyba że mają rację? Moim zdaniem jednak lepiej zrobić serwis niż naprawiac.

Czy adaptacja skrzyni w ssg 1 i 2 wygląda tak samo?

Oraz jakim programem sprawdzacie zużycie sprzęgła? Czy w ssg1 nie było tej opcji?
LordAndrzej
Bywalec forum
Posty: 24
Rejestracja: 3 sty 16, 0:33
BMW: e46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Gniezno

Post autor: LordAndrzej »

Jeśli będzie trzeba to pojadę tak jak tu czytałem to bardzo łatwo przez niewiedze coś uszkodzić. Chyba że ktoś coś wie o jakimś specu bliżej Gniezna/Poznania? ;-)
pawlo2404
Przyjaciel forum
Posty: 1646
Rejestracja: 18 sty 13, 8:12
BMW: Bmw e46 330i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Kobylka
VIN: Km66970

Post autor: pawlo2404 »

LordAndrzej pisze:Jeśli będzie trzeba to pojadę tak jak tu czytałem to bardzo łatwo przez niewiedze coś uszkodzić. Chyba że ktoś coś wie o jakimś specu bliżej Gniezna/Poznania? ;-)
Mechanicznie racEj trudno bo to zwykly manual ,nie wiem co msz na myśli pisząc uszkodzić?
LordAndrzej
Bywalec forum
Posty: 24
Rejestracja: 3 sty 16, 0:33
BMW: e46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Gniezno

Post autor: LordAndrzej »

Głównie o to, że przed wymiana oleju trzeba spuścić ciśnienie a później odpowietrzyc, a czytałem że niektórzy zabierali się do tego ot tak ;-)

Chyba, że tak można to wtedy każdy serwis w którym robią skrzynię to zrobi :-P

LordAndrzej
Bywalec forum
Posty: 24
Rejestracja: 3 sty 16, 0:33
BMW: e46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Gniezno

Post autor: LordAndrzej »

Jeszcze jedno pytanie: jak już będę zmieniał sprzęgło i wymieniał olej to warto od razu powymieniac jakieś uszczelki itd? Czy tylko zmienić olej i jeździć dalej?
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5533
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Gadu-Gadu: 4317162
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: MARC »

Uszczelniacz wału od strony skrzyni.
Łożysko igiełkowe.
Sprawdź stan dwumasy.
Oglądnij dokładnie wysprzęglik czy nie ma oznak wycieku itp...
Awatar użytkownika
Romanesku
Posty: 7
Rejestracja: 25 lip 16, 18:24
BMW: Z4
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto:

Post autor: Romanesku »

Romanesku pisze:Znalazłem konkretnego speca koło Kielc ,jadę w przyszłym tyg. Na odpowietrzanie i adaptację.


Pzdr.
No i zrobione .Odpowietrzone i zrobiona adaptacja która poprawiła kulturę zmiany biegów (mniejsze szarpnięcia przy zmianie z 1 na 2 i z 2 na 3)Po tyg. dziwnie zaczęło szarpać przy ruszaniu z 1 biegu , wyczytałem gdzieś na forum ze pomaga odpięcie klemy + tak też zrobiłem i szarpanie ustąpiło.


Pzdr.
DanielosM
Bywalec forum
Posty: 12
Rejestracja: 18 cze 16, 13:16
BMW: E46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:

Post autor: DanielosM »

Witam.
Cały czas się zapala tryb awaryjny (SMG I) Słychać ,że pompa próbuje nabijać ciśnienie lecz za cicho niż zwykle i zbyt długo, biegi nie wchodzą. Te dwa błędy wyrzuciło na kompie.


Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5533
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Gadu-Gadu: 4317162
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: MARC »

Masz zapewne wyciek z pompy hydraulicznej, właśnie tej której nie słyszysz "tak jak zawsze".
Trzeba ją zdemontować i zobaczyć co jej dolega.

Wcześniej oczywiście zgodnie z procedurą spuścić ciśnienie komputerowo, następnie odessać olej i wykręcić.

ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Układ napędowy”