Skrzynia biegów SMG SSG - naprawy, regeneracja :info:

MENEGER
Posty: 2
Rejestracja: 17 paź 22, 14:59
BMW: E46 330CI SMG II
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Sosnowiec
Gender:

Post autor: MENEGER »

Adrian30012 pisze: 11 wrz 22, 23:12 Witam, posiadam problem z swoim SMG otóż gdy auto się nie rozgrzało normalnie jeździło do momentu nagrzania teraz auto w ogóle nie jeździ (brak biegów) wyskakuje jeden stały błąd 4EF6 - czujnik ruchu sprzęgła (zwracie z plusem) i teraz moje pytanie gdzie on się znajduje oraz czy to na pewno to? Jak by ktoś się pytał czemu nie zawiozę do mechanika otóż stało u dwóch i ponad 2 miesiące i nikt nie podjął pracy więc uznałem że wezmę sprawy w swoje ręce.
Z góry dziękuje za odpowiedzi i podpowiedzi


306329534_599843705008368_4276459291258193998_n.jpg
Zapomniałem trochę o forum ale dosłownie post niżej przerabiałem temat z tym błędem. U mnie faktycznie pomogła wymiana czujnika. Z tego co pamiętam znajduje się się on po prawej stronie skrzyni. Tutaj na zdjęciu numer 13.
Kod błędu z ISTA oraz dane
Załączniki
Skrzynia biegów SMG SSG - naprawy, regeneracja :info: - obraz_2022-12-26_154310925.png
Skrzynia biegów SMG SSG - naprawy, regeneracja :info: - obraz_2022-12-26_154310925.png (118.1 KiB) Przejrzano 1738 razy

Adaszko
Bywalec forum
Posty: 27
Rejestracja: 19 cze 19, 13:54
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Leszno
VIN: KP25020

Post autor: Adaszko »

Panowie witam, po wymianie rurki do mechatroniki do wybieraka zgubiła skrzynia biegi adaptacja staje na błędzie wyboru biegu. Jak to odpowietrzyć lub który elektrozawór odpowiada za ruch wybieraka prawo lewo? Prawo to wiem że na sprężynie a od boku jest wąż na spinkę i to ten był wymieniony odpowiedzialny za ten ruch właśnie
Adaszko
Bywalec forum
Posty: 27
Rejestracja: 19 cze 19, 13:54
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Leszno
VIN: KP25020

Post autor: Adaszko »

panowie czy przycisk sport podaje masę na pin w centralce smg na pin 26 a pin 25 w momencie włączenia trybu sport włącza lampke kontrolną? pytanie czy na pewno podać tam masę, bo jak podaje to nie włącza w inpa :fool:
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1284
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

Post autor: kosteg »

Obrazek

Obrazek

Opis i schemat
Obrazek
Adaszko
Bywalec forum
Posty: 27
Rejestracja: 19 cze 19, 13:54
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Leszno
VIN: KP25020

Post autor: Adaszko »

Wiem jaki jest schemat, ale pewnie tak jak przy łopatkach jest jaka opornik by była kontrola zwarcia, pytanie jaki opór i czy ktoś może to sprawdzić u siebie ? Na schemacie Z4 jest widoczny opornik jak też na diodzie wskazania i przy łopatkach. Auto to e90 i łopatki działają na opornikach jak w e46 wartości dlatego też pytanie czy ktoś wie jaki opór dać na przycisk sport aby zadziałała ta funkcja

kosteg
Bywalec forum
Posty: 1284
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

Post autor: kosteg »

Nie jest tak samo...

Łopatki masz "kodowane rezystancją" aby rozpoznać. Masz 2 przewody dedykowane łopatkom w kierownicy i na nich muszisz mieć info czy naciśnięty + czy - czy oba...

Obrazek

Obrazek

Zaś przycisk sport jak wyżej wstawiłem to tylko masa.
Obrazek
Adaszko
Bywalec forum
Posty: 27
Rejestracja: 19 cze 19, 13:54
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Leszno
VIN: KP25020

Post autor: Adaszko »

Więc niestety nie funkcjonuje mi przycisk sport pod pinem 26 dając go do masy, do msv70 dając masę pod pin3 x60002 też zero reakcji, ktoś się orientuje jako zusb powinien być pod smg tak aby działał ten przycisk? (Gk30 ssg2)
allegrobgp
Posty: 3
Rejestracja: 1 mar 23, 23:22
BMW: e46 330ci
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Jastrzębie
VIN: pk15318
Gender:

Post autor: allegrobgp »

Witam mam problem ze swoim e46 a dokładnie problem dotyczy skrzyni SMG. Wszystko zaczeło się miesiąc temu po automatycznym skanowaniu i usunieciu wszystkich błędów nie mogłem już odpalić swojego e46. Po przekręceniu kluczyka nawet rozrusznik nie kręci natomiast pojawił się nowy błąd który nigdy wcześniej nie istniał "no CAN identification SMG" (przed diagnostyką wszystko pracowało bez problemowo). Wymieniłem sterownik ponieważ elektryk mój stwierdził że sterownik umarł ale nadal jest to samo. Auto nie widzi skrzyni. Napiecie idzie na sterownik. Za każdą pomoc bede bardzo wdzieczny.
jacu789456
Bywalec forum
Posty: 29
Rejestracja: 14 sie 20, 17:47
BMW: 330i SMG II
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Białystok

Post autor: jacu789456 »

Witajcie niestety
Pacjent e46 330i SMG2
Tydzień temu nie chciała przerzucać biegów po odpaleniu inpy skasowaniu błędów i zrzucenia na neutral jezdzila normalnie przzez ale 5 dni nic się nie działo teraz postała ze 3 dni na neutralnym i nie chciała zmieniać,próbowałem inpa żadnej reakcji tylko dźwiek przekaźnika ale nic, ciśnienie 0 bar i błąd fehler hydraulikpumpe (za każdym razem jak coś się dzieje to ten sam błąd wywala)odpaliłem i nagle git ,wstawiłem na kanał poziom płynu hydrauliki max wymieniłem kabelki dochodzące do silniczka pompy hydraullicznej i wyjechałem na test,okazało się że jest tylko Jeden bieg do przodu PIERWSZY,wsteczny i neutralny działa. Ciśnienie waha się między 40-49 bar.
Co może być przyczyną może ktoś się już z tym spotkał albo wie co teraz zrobić,wymienić ?
domibln
Posty: 3
Rejestracja: 23 lip 22, 15:47
BMW: E46 325ci
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław
Gender:

Post autor: domibln »

jacu789456 pisze: 14 mar 23, 6:56 Co może być przyczyną może ktoś się już z tym spotkał albo wie co teraz zrobić,wymienić ?
Prawdopodobnie silnik pompy jest do wymiany. To typowe, że silnik czasem działa, czasem nie zanim padnie całkowicie.
https://www.smgsociety.com/pl/produkt/silnik-pompy-6-biegowy-smg/

ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Układ napędowy”