Skrzynia biegów SMG SSG - naprawy, regeneracja :info:

Awatar użytkownika
Romanesku
Posty: 7
Rejestracja: 25 lip 16, 18:24
BMW: Z4
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto:

Post autor: Romanesku »

Czy ma ktoś linka do procedury odpowietrzania komputerem po wymianie płynu hydraulicznego?

Pzdr.
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5534
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: MARC »

Romanesku pisze: Czy ma ktoś linka do procedury odpowietrzania komputerem po wymianie płynu hydraulicznego?

Pzdr.
Czyżby mechanik nie wiedział jak to zrobić ??

W razie czego w każdym ASO zrobią Ci odpowietrzanie.
Awatar użytkownika
Romanesku
Posty: 7
Rejestracja: 25 lip 16, 18:24
BMW: Z4
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto:

Post autor: Romanesku »

Mechanik nawet nie ma komputera :(, znajomy ma ale nie wie nic o SMG , a chciałem z nim odpowietrzyć.


Pzdr.
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5534
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: MARC »

Nie oddawaj auta byle komu kto się nie zna na kodowaniu i diagnostyce bo ze skrzynią SMG nie ma żartów.
Łatwo możecie coś zepsuć. Chyba że uszkodzona SMG to dla Ciebie nie problem ?

Znajdź konkretny zakład bądź jedź do ASO
Awatar użytkownika
Romanesku
Posty: 7
Rejestracja: 25 lip 16, 18:24
BMW: Z4
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto:

Post autor: Romanesku »

Znalazłem konkretnego speca koło Kielc ,jadę w przyszłym tyg. Na odpowietrzanie i adaptację.


Pzdr.
michal-adamowicz
Posty: 2
Rejestracja: 7 sie 16, 21:38
BMW: E46 330ci
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Piła
VIN: Jt71976

Post autor: michal-adamowicz »

Witam mój problem z smg ssg jest nieco inny niż wasze problemy.
Sama skrzynia zmienia biegi dobrze tylko rano troszkę bardziej ja czuć, ale to zapewne wina plynu który w przyszły weekend będę zmieniał,jest to moje pierwsze smg jeździłem automatami oczywiście same bmw ale smg jest inaczej ale do rzeczy: odpalam auto naciskam na hamulec i zapala się kontrolka pomarańczowa kontrolka z wykrzyknikiem od skrzyni wrzucam bieg,puszczam hamulec i kontrolka gaśnie na liczniku i sama skrzynia pracuje ok tylko każde użycie hamulca pojawia się kontrolka skrzyni puszcze chamulec i kontrolka gaśnie co może być przyczyną czy poprostu tak musi być?
Dodam jeszcze ze nie wiem dlaczego nie mogę włączyć trybu S
Czujniki?płyn?
Olej w samej w samej skrzyni zmieniony :)
LordAndrzej
Bywalec forum
Posty: 24
Rejestracja: 3 sty 16, 0:33
BMW: e46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Gniezno

Post autor: LordAndrzej »

Podepnij pod kompa, błąd na pewno się zapisał.

Ja niestety mam inny problem. Otóż posiadam e46 330i produkcja 02.2003 więc ssg 1 (niestety) sama skrzynia chodzi dobrze, niestety mam wrazenie, że sprzęgło się ślizga, ostatnio po szybszej jeździe przy ruszaniu zaczął mi zabkowac, i kwiczec, podpinam kompa i wyskoczył komunikat o za dużej temperaturze sprzęgła, poczekałem, zrobiłem adaptację i jeżdżę dalej, jednak przy zmianie biegów przy wysokich obrotach oraz przy ruszaniu prawie z zera z dwójki mam wrażenie że się ślizga (swoją drogą bez sensu na siłę trzyma tą 2 moim zdaniem). No i tu pytanie czy to sprzęgło się kończy? W inpie nie moglem kliknąć "sprawdzenia sprzęgła" adaptację chyba przechodzi bo ostatnie co się wyświetla to "swich indigation off" gaszę silnik jednak nic więcej się nie pojawia, tak ma być?

Jeśli to sprzęgło do wymiany to mam pytanie czy do manuala 5biegowego sprzęgło i dwumas są takie same? Wg. Real oem są inne numery ale wolę spytać.

Chyba że źle robię adaptację? Bo szczerze mówiąc nie czuję różnicy przed i po.

Kolejne pytanie: czy chcąc założyć tam skrzynię manualną, mogę tam dać po prostu 5 cio biegowa od silnika M54 czy to musi być konkretnie od e46 330i? To samo co do 6cio biegowych? Tylko czy wtedy nie musiałbym wału dodatkowo zmieniać? No i dyfer ten co jest czy w zwykłym manualu jest inny?

Mój vin: pd81229

Czy odpuścić sobie temat skrzyni, sprzedać auto i kupić inne?
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5534
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: MARC »

Powinieneś mieć komunikat o skończonej adaptacji.

Poza tym jeżeli sprzeglo się kończy to adaptacja już nic nie da.

Zmiana skrzyni to prawdopodobnie zmiana wału. Nie wiem czy 5b będzie odpowiednia...

Sprzegla nieco się różnią w smg numer jest inny chodz wyglądają niemalże identycznie jak z manualna.
LordAndrzej
Bywalec forum
Posty: 24
Rejestracja: 3 sty 16, 0:33
BMW: e46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Gniezno

Post autor: LordAndrzej »

To wychodzi, se tej adaptacji jednak nie robiłem do końca, ale w sumie o tym muszę doczytać, więc chyba jednak sie zdecyduje na wymianę skrzyni. Skrzynia jest fajna w trybie auto a tak poza tym wydaje się trochę męcząca, czy to wina zuzytego sprzęgła?

Dlaczego piątka miałaby być nieodpowiednia? Nie pasowałaby czy po prostu lepiej 6tke?

A co z dyfrem? Zostaje ten co jest czy też wymiana? Muszę policzyć czy jest to w ogóle oplacalne, co prawdo auto w dobrym stanie ale wszystko ma swoje granice ;-)

Edit: czy to że pompa co jakiś czas pompuje ciśnienie to normalne? Dopompuje do 50 barów i spada w dół i tak w kółko. Czy ciśnienie powinno być stałe?

Chyba że wymienię to sprzęgło i zrobię jakiś gruntowny serwis skrzyni?
pawlo2404
Przyjaciel forum
Posty: 1646
Rejestracja: 18 sty 13, 8:12
BMW: Bmw e46 330i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Kobylka
VIN: Km66970

Post autor: pawlo2404 »

Witam u mnie pompa tez dopompowuje moze nie co chwile inpa pokazuje mi 67 bar cisnienia. Ja bym tej skrzyni nie wymieniał bo jest świetna ,fakt naprawa jej kosztuje ale jest na lata.Z tego co wiem u mnie byl wymieniony wysprzeglik i olej w 2010roku jak narazie pięknie działa.Moim zdaniem to zły serwis powoduje wszystkie usterki sprzęgło tez ori i nic sie nie slizga jest tylko :guma:
ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Układ napędowy”