Skrzynia biegów SMG SSG - naprawy, regeneracja :info:

Seba325i
Bywalec forum
Posty: 45
Rejestracja: 31 mar 18, 10:39
BMW: BMW E46 325i TURING
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: PB61587

Post autor: Seba325i »

MindFreak pisze: 18 kwie 21, 8:09 i adaptacji nie da się dokończyć bo zawiesza się na momencie gdy włączam silnik
Cześć , rozumie że robisz adaptacje INPĄ ? jeżeli tak to w momencie gdy wyłączasz zapłon INPA traci zasilanie i się rozłącza uniemożliwiając dokończenie adaptacji .

Nakamura95
Posty: 3
Rejestracja: 23 kwie 21, 1:39
BMW: E46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Bydgoszcz

Post autor: Nakamura95 »

Witam , pacjent BMW E46 330ci 04r problemy ze skrzynią SSG II a więc po odpaleniu auta na zimnym silniku wyskakuje zębatka auto przechodzi w tryb awaryjny działają 3 biegi i wsteczny , gdy auto się rozgrzeje po zgaszeniu i odpaleniu ponownym zebatka nie wyskakuje. Błędy na inpie które były to :
4F6F
4F75
4F6E
Auto od spodu całe sprawdzone , zero wycieków.
Pompa smg co chwilę dobija ciśnienie do 50bar po czym w kilka sekund spada do 40 i znów dobija. Może to być wina akumulatora ciśnienia ? Auto jeździ wbija biegi , jedynie przy szybkim zbijaniu biegów wyrzuca neutral.
MIKUr1
Bywalec forum
Posty: 24
Rejestracja: 7 lut 20, 5:14
BMW: 645Ci
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

Post autor: MIKUr1 »

Seba325i, jeśli nie wymieniłeś jeszcze tego płynu to śmiało możesz lać. Najważniejszy jest typ, czyli CHF11S. Producent nie ma znaczenia.

Nakamura95, błędy po kolei to 1. problem z aktywacją pompy SMG, 2. wybranie biegu niemożliwe, 3. zbyt niskie ciśnienie w układzie. Sprawdź stan płynu, bo jak się leje przez wysprzęglik to długo możesz mieć sucho, bo trafia do dzwonu skrzyni. Po skasowaniu błędów i ponownym wywaleniu zębatki, ponownie odczytaj błędy i sprawdź przy jakim ciśnieniu się pojawiły, taka informacja będzie ciut niżej pod kodem błędu. Jeśli układ szczelny to albo pompa dogorywa albo masz problem z przekaźnikiem pompy. Słynny na zagranicznych forach "Salmon Relay".
Nakamura95
Posty: 3
Rejestracja: 23 kwie 21, 1:39
BMW: E46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Bydgoszcz

Post autor: Nakamura95 »

MIKUr1, A jak sprawdzić stan płynu ? Tam jest korek spustowy i wlewowy ? Zdjecia z inpy
https://e46forum.pl/images/upload/e117d5481cd8ede9f8f8796eb61222fb.jpeg

https://e46forum.pl/images/upload/3a99bff83d339fcd17becf8506370602.jpeg
https://e46forum.pl/images/upload/95cb80487086e54b0475f0428f24f418.jpeg
Ogólnie to już zrobiłem z 4 tysiace km z tym problemem a to przez moje wyjazdy za granice , bo nie miałem czasu sie za to zabac , wiec jeśli byłby to wyciek to raczej auto by staneło , ogólnie to pierwsza usterka z tą skrzynią tak więc jestem troche zielony w temacie , dodam jeszcze ze przy zmianie biegów z n na 1 słychać takie jakby zwarcie , to może ten przekaźnik jest walnięty tylko.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 9857
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

Post autor: maniek21112 »

Pokaż dół błędu 4f6f. Przejrzyj ten temat, ten błąd pojawiał się tu wielokrotnie, poprzednia strona, 70 strona, warto.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green

Seba325i
Bywalec forum
Posty: 45
Rejestracja: 31 mar 18, 10:39
BMW: BMW E46 325i TURING
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: PB61587

Post autor: Seba325i »

MIKUr1 pisze: 23 kwie 21, 2:53 Seba325i, jeśli nie wymieniłeś jeszcze tego płynu to śmiało możesz lać. Najważniejszy jest typ, czyli CHF11S. Producent nie ma znaczenia.
Dzięki za Odp. ale nim się jej doczekałem to zdążyłem zwrócić i zamówić nowy płyn
Seba325i
Bywalec forum
Posty: 45
Rejestracja: 31 mar 18, 10:39
BMW: BMW E46 325i TURING
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: PB61587

Post autor: Seba325i »

Poszukuje zbiorniczka płynu hydraulicznego do skrzyni SSG II bo mój puszcza na ,, nakrętce " od uzupełniania ma ktoś w lepszym stanie ??
Po numerach znaleźć nie mogę a w www.realoem.com wyskakuje mi że,, Nie znaleziono części pasujących do Twojego samochodu "

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=EN31-EUR-01-2003-E46-BMW-325i&diagId=23_0960
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 9857
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

Post autor: maniek21112 »

Wg realoem tej skrzyni nie było przed 03.2003 dlatego nie ma schematu, tu masz numer: 23427571295. Musisz wybierać datę produkcji po 03.2003.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
Seba325i
Bywalec forum
Posty: 45
Rejestracja: 31 mar 18, 10:39
BMW: BMW E46 325i TURING
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: PB61587

Post autor: Seba325i »

maniek21112 pisze: 5 maja 21, 7:57 Wg realoem tej skrzyni nie było przed 03.2003 dlatego nie ma schematu, tu masz numer: 23427571295. Musisz wybierać datę produkcji po 03.2003.
Dziękuje za odpowiedź :supcio:
konckik
Posty: 1
Rejestracja: 10 maja 21, 9:46
BMW: 3 SMG
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Puławy

Post autor: konckik »

Wymieniłem sprzęgło ,bo było już przypalone i mam taki problem błąd podczas adaptacji 4EF9 Czyli czujnik wysprzęglika, robi adaptacje do 3 biegu i na 4 od razu wyrzuca. Inny komputer pokazuje błąd 86 DME : Żądanie zazębienia SMG nielogiczne i nie da się ogólnie wejść w sterownik skrzyni. Czyli ten czujnik wymienić czy jeszcze sprawdzić bezpiecznik od sterownika jak takowy jest ?Pozdrawiam

ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Układ napędowy”