Skrzynia biegów SMG SSG - naprawy, regeneracja :info:

jacu789456
Bywalec forum
Posty: 29
Rejestracja: 14 sie 20, 17:47
BMW: 330i SMG II
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Białystok

Post autor: jacu789456 »

maniek21112 pisze: 28 lut 21, 7:06
jacu789456 pisze: 27 lut 21, 16:21
Jak zrobić adaptacje skrzyni w Ista D RHEINGOLD ?bo nigdzie za bardzo nie ma albo nie znalazłem
Używałeś już tego programu czy pytasz na zapas? Wybierasz funkcje serwisowe, napęd, skrzynię itd., wszystko jest czytelne.
Reset ustawień skrzyni jedynie widziałem na YT i to po angielsku ,ale czy to adaptacja ?
21217526588 to kod sprzęgła do SMG ale albo kosztuje ponad 2k albo nie ma więc gdzie szukać ?

Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 9943
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

Post autor: maniek21112 »

Podałem ścieżkę, później wybierasz adaptację i robisz wg wskazówek. Podałem link do sprzęgła, masz wątpliwości to zadaj pytanie przez sklep lub temat sklepu na forum z numerem vin i rozwieją je.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
Awatar użytkownika
Grzechu
Bywalec forum
Posty: 187
Rejestracja: 25 cze 18, 20:41
BMW: 330i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie

Post autor: Grzechu »

jacu789456 pisze: 27 lut 21, 22:28
Grzechu pisze: 27 lut 21, 21:37
jacu789456 pisze: 26 lut 21, 7:44 A co do sprzęgła to które wziąć lepiej LUK czy SACHS,żeby długo pochodziło ?
polecam LUK'a :) pamiętaj, że tarcza sprzęgłowa przy skrzyniach ssg/smg POWINNA być wzmacniana kevlarem. ja płaciłem ok 1000zł. odradzałbym wrzucanie zwykłej tarczy przeznaczonej do skrzyni manualnej
To w tym linku nie są już gotowe do smg ?
https://czescidobmw.pl/wyniki-wyszukiwania?q=21207531556
podam Ci indeks tarczy sprzęgłowej przeznaczonej do skrzyni ssg/smg: 324 0324 10
jacu789456
Bywalec forum
Posty: 29
Rejestracja: 14 sie 20, 17:47
BMW: 330i SMG II
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Białystok

Post autor: jacu789456 »

Ma ktoś kontakt do @bartrej bo dawno go na forum nie było a mam pytanko do niego ?
Seba 330
Bywalec forum
Posty: 35
Rejestracja: 13 wrz 16, 17:29
BMW: E46 330i SSG
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin

Post autor: Seba 330 »

Witam
Po bardzo długiej walce udało mi się zlokalizować problem lapania błędu i nagłego spadku ciśnienia. Skrzynia pracowała idealnie do momentu nagrzania sie do temperatury roboczej później zaczynał się problem który opisywalem wcześniej. Okazało się że wadliwa jest (NOWA!!! Cześć z Society BMW) silnik pompy hydraulicznej. Obudowa tegi silnika jest do du....y bardzo szybko się nagrzewa i wszystko pod temperatura nie ma sił się obracać i pompa traci swoją wydajność aby nabic ciśnienie nie ma sil sie kręcić. Ostygnie wszystko gra nagrzeje się koniec. Po reklamacji otrzymałem 2 bez odsylania poprzedniej. Pozdro dla (bartej) za walkę z zaworami 😅

Kamilek 777
Posty: 2
Rejestracja: 29 sty 21, 10:47
BMW: 330 CI
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ciechanów
VIN: 69JT115

Post autor: Kamilek 777 »

Witam mam na imię Kamil . Dwa miesiące temu kupiłem BMW 330 ci 2002 rok ze skrzynią SSG , niestety kilka dni temu skrzynia przestała wrzucać biegi. Już wcześniej był problem z wyrzuceniem na N czasami trzeba było najpierw wrzucić R a potem na N i dopiero wtedy na wyświetlaczu pojawiała się N , czasem zamiast N w pozycji drążka na N pojawiał się 2 bieg. Do czasu aż wyskoczył błąd skrzyni który po odpięciu akumulatora znikną na jakiś tydzień a skrzynia zaczęła pracować lepiej i wyrzucać N prawie za każdym razem, po tygodniu problem wrócił a odpięcie akumulatora pomagało jedynie na chwile po czym wyrzuca błąd skrzyni. Podczas jazdy przy zmianie biegu z 2 na 3 słychać było uderzenie w dyfer podobne uderzenie słychać było przy zmianie z 4 na 5 i redukcji z 2 na 1 oraz szarpnięcie przy mocniejszym dodaniu gazu na 2. NIe słychać pompy przy otwieraniu auta z kluczyka wcześnie było słychać teraz cisza, diagnoza komputerem pokazała błąd 4f6f sprawdziłem stan pentosilu odpowiedni sprawdziłem przekaznik wygląda dobrze więcej nie mam możliwości sprawdzić . Rozważam między naprawą a zamianą na manual . CZy ktoś miał podobnie .CZy skrzynia 6 z e90 odpowiednia na swap? dziękuję i pozdrawiam. ?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 9943
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

Post autor: maniek21112 »

Sprawdź bezpiecznik pompy, pewnie spalił się a przyczyną jest klasycznie silnik elektryczny. Jak odszukasz w tym temacie (od strony 70) to miałem taki przypadek w 645ci.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
Awatar użytkownika
Grzechu
Bywalec forum
Posty: 187
Rejestracja: 25 cze 18, 20:41
BMW: 330i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie

Post autor: Grzechu »

Jeśli chodzi o uderzenia przy zmianie biegów to sprawdź poduszki silnika. U mnie po wymianie problem zniknął. Rzuć też okiem na łącznik elastyczny na
wale
Seba325i
Bywalec forum
Posty: 45
Rejestracja: 31 mar 18, 10:39
BMW: BMW E46 325i TURING
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: PB61587

Post autor: Seba325i »

Cześć szlachetni posiadacze skrzyń SSG, SSG II . Może za oknem tego nie widać ale jak dla mnie w powietrzu czuć już powoli wiosnę a co z tym idzie zbliża się jak dla mnie czas wymiany płynów explatacynych . Myślę sobie wymienię płyn hydrauliczny w skrzyni , A co , niech ma nowy . Kupiłem PENTOSIN CHF 11s a sprzedający wysłał mi TITAN CHF 11s . Na opakowaniu napisane jest że dawniej to był PENTOSIN ale jakoś przekonany nie jestem czy to to samo . nie wiem czy odsyłać czy wymieniać . z góry dziękuje .
MindFreak
Posty: 2
Rejestracja: 26 wrz 19, 13:13
BMW: E63 445
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Siemianowice Śląskie

Post autor: MindFreak »

Witam ponownie.
Moj problem ze skrzynią jest taki,że nagle przestała wrzucać bieg wsteczny. W aucie jest nowe sprzęgło na którym zrobiłem może z 3 tysiące kilometrów. Stan płynu jest ok robiłem odpowietrzenie i adaptacji nie da się dokończyć bo zawiesza się na momencie gdy włączam silnik. Na wyłączonym silniku wchodzą biegi normalnie nawet wsteczny. Czy możecie mnie naprowadzić od czego mam zacząć lokalizowanie problemu ? Pozdrawiam

ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Układ napędowy”