Skrzynia biegów SMG SSG - naprawy, regeneracja :info:

pawlo2404
Przyjaciel forum
Posty: 1646
Rejestracja: 18 sty 13, 8:12
BMW: Bmw e46 330i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Kobylka
VIN: Km66970

Post autor: pawlo2404 »

G3d pisze: 30 wrz 16, 21:44 Drodzy koledzy,
po pierwsze to cześć :)
Niestety na dzień dobry wpadam z problemem.

O samochodzie:
330i SSG
KM67132

Orginalny przebieg 130 tysięcy.
Niedawno założony LPG.
Samochód bardzo dobrze utrzymany, niewymęczony, polski salon.
A co tam macie fotkę :)
Obrazek

Skrzynia bardzo mi się podoba i jeździ[ło] się super.

Problem najpierw pojawił się raz. Na 20 minut.
Było 2-3 miesiące spokoju, teraz ma tak prawie przy każdej jeździe, ale nie zawsze.

Od jakiegoś czasu smg [tak tak ssg ;)] puszcza sprzęgło jak emeryt.
Normalnie zaczyna ciągnąć kolo 800obr, kolo 1200 już jedzie.
Kiedy ma gorszy czas, zaczyna ciągnąć koło 1200, a od 2000 jedzie.
W najgorszym fochu może nawet zaczynać ruszać koło 2500 obrotów.

Przy zmianie biegu robi wtedy to samo, najpierw wysprzęgla bardzo raptownie, a potem przeciąga puszczenie sprzęgła.

Kiedy sprzęgnie to trzyma jak stal - nie ma opcji, żeby wywołać poślizg sprzęgła.
Biegi zmienia szybko, sama skrzynia pracuje dobrze.
Silnik zimny czy gorący takie same objawy.

Teraz najdziwniejszy fakt, a może największa podpowiedź:
prawie zawsze jak wyłącze silnik [aż do zgaśnięcia wyświetlacza] i włącze spowrotem:
jest idealnie...
Po pewnym czasie, przy czym nie jest to czas taki sam, czasem 2 minuty, czasem godzina, znowu jest ten sam problem.

Stan płynu smg: OK.
Ciśnienie: 47Bar
Wysprzęglik raczej suchy[cieknie mi troche miska, nie mam pewności].

Dodatkowe fakty:
- nie przechodzi kalibracji w inpie, ale bez błędu [gearbox not adapted, no error, clutch biting point adapted]
- pokazuje PRAWIE wszystkie dane skrzyni, ale np. nie pokazuje czasu na poszczególnych trybach [error w inpie]
- kiedy tak beznadziejnie puszcza sprzęgło - wartości pozycji sprzęgła w inpie korespondują z tym co czuć. Tzn. puszcza źle, ale o tym "wie"

Moje przemyślenia:
- problem nie wydaje się być czysto sprzęgłowy/sprzętowy - raczej by nie działało cały czas, tymczasem wyłączenie/włączenie "naprawia" je w 15 sekund
- wysprzęglik? tylko czemu się naprawia...
- jakiś czujnik?
- komputer smg?
- jakieś przewody?
- sprzęgło?

Sprawdziłem na 2 fejsach, ale tylko na "moich" inpach, może trzeba ją zabrać na sprawdzonego dis'a?

Pytanie: czy macie jakies pomysły, ew. czy znacie jakiegoś magika w okolicach Warszawy, który nie każe od razu zrzucać skrzynie i wymieniać pół auta zanim pomyśli.
Nie lubie ludzi którzy najpierw wyjmują młotek, a potem szukają informacji o problemie.

Pozdrawiam i dzięki za ew. pomoc :)
Dokładnie tak to wygląda, czy ktoś doszedł gdzie leży przyczyną????
Awatar użytkownika
bartrej
Bywalec forum
Posty: 274
Rejestracja: 10 wrz 18, 8:56
BMW: E46 330i SMG
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Tomaszów Lubelski

Post autor: bartrej »

pawlo2404 pisze: 19 lip 20, 20:07 Dokładnie tak to wygląda, czy ktoś doszedł gdzie leży przyczyną????

Nie. M1kur coś próbował ze mną dojść, ale stoimy na niczym. Czy każdy z was ma instalację LPG? Mi też cieknie z miski olejowej, aż do skrzyni biegów.
Czy macie jakieś problemy z czujnikami DSC?
pawlo2404
Przyjaciel forum
Posty: 1646
Rejestracja: 18 sty 13, 8:12
BMW: Bmw e46 330i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Kobylka
VIN: Km66970

Post autor: pawlo2404 »

Ja nigdy nie miałem gazu wycieków brak wszędzie sucho. Podaje numerto możemy pisać przez SMS 665215909
Awatar użytkownika
Grzechu
Bywalec forum
Posty: 187
Rejestracja: 25 cze 18, 20:41
BMW: 330i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie

Post autor: Grzechu »

bartrej pisze: 24 lip 20, 4:57
pawlo2404 pisze: 19 lip 20, 20:07 Dokładnie tak to wygląda, czy ktoś doszedł gdzie leży przyczyną????

Nie. M1kur coś próbował ze mną dojść, ale stoimy na niczym. Czy każdy z was ma instalację LPG? Mi też cieknie z miski olejowej, aż do skrzyni biegów.
Czy macie jakieś problemy z czujnikami DSC?
u mnie w okresie zimowym potrafiły sie włączyć dwie kontrolki idące w parze (obie pomarańczowe), ale zgaszenie auta, ponowne odpalenie i ruszenie z kopyta wyłączało obie kontrolki i wszystko działało poprawnie jak złapało trakcję. w automacie już nie mam tego problemu
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10162
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

Post autor: maniek21112 »

Grzechu pisze: 28 lip 20, 21:43u mnie w okresie zimowym potrafiły sie włączyć dwie kontrolki idące w parze (obie pomarańczowe), ale zgaszenie auta, ponowne odpalenie i ruszenie z kopyta wyłączało obie kontrolki i wszystko działało poprawnie jak złapało trakcję. w automacie już nie mam tego problemu
Nie masz automatu przypadkiem dopiero od miesiąca? Zimy raczej nie widziała u Ciebie :wink:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
Grzechu
Bywalec forum
Posty: 187
Rejestracja: 25 cze 18, 20:41
BMW: 330i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie

Post autor: Grzechu »

maniek21112 pisze: 29 lip 20, 6:32 Nie masz automatu przypadkiem dopiero od miesiąca? Zimy raczej nie widziała u Ciebie
W ssg niezależnie.od pory roku potrafiły wyskoczyć te błędy po wjechaniu w głębsza dziurę w drodze, zaś w automacie ten problem nie wystąpił. Także już jakiś progres jest 🙂
Awatar użytkownika
bartrej
Bywalec forum
Posty: 274
Rejestracja: 10 wrz 18, 8:56
BMW: E46 330i SMG
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Tomaszów Lubelski

Post autor: bartrej »

Grzechu pisze: 30 lip 20, 8:45
maniek21112 pisze: 29 lip 20, 6:32 Nie masz automatu przypadkiem dopiero od miesiąca? Zimy raczej nie widziała u Ciebie
W ssg niezależnie.od pory roku potrafiły wyskoczyć te błędy po wjechaniu w głębsza dziurę w drodze, zaś w automacie ten problem nie wystąpił. Także już jakiś progres jest 🙂
No, ale dopiero pisałeś, że w okresie zimowym. :unknown:
MIKUr1
Bywalec forum
Posty: 24
Rejestracja: 7 lut 20, 17:14
BMW: 645Ci
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

Post autor: MIKUr1 »

Miałem masę roboty w garażu i koło domu, więc ciężko było mi się ogarnąć na tyle, żeby zająć się czymś innym. Teraz mam luźniej, więc możemy coś pokminić. Generalnie zainteresowania nie stracę, bo strasznie nie lubię jak coś nie działa, a powinno ;) Do tego widzę, że te 5B SMG mają ten problem i dużo jest postów nawet na zagranicznych forach i nikt tego nie ogarnął. Najdziwniejsze jest to, że większość osprzętu w skrzyniach 5B i 6B jest taka sama, a tylko te pierwsze mają ten problem. Nie łączyłbym tego ani z instalką LPG ani z wyciekami ze skrzyni ani silnika. Według mnie problem jest natury elektrycznej. Idealnie by było gdyby ktoś kto ma w pełni sprawną skrzynię 5B, był w stanie pożyczyć ster od skrzyni osobie, która ma z nią problem. Wtedy wiedzielibyśmy czy problem tkwi w osprzęcie czy w sterowniku. Jeśli to komp i częstość występowania usterki jest tak duża, to ciężko założyć, że pierwszy lepszy kupiony na necie, będzie sprawny. Próbował ktoś w ogóle zrobić sterowni flash przez WinKFP?
Vexler
Bywalec forum
Posty: 28
Rejestracja: 17 sty 18, 13:03
BMW: E46 330ci SSG2
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Włocławek

Post autor: Vexler »

Piona dla wszystkich. Mam pytanie odnośnie skrzyni SSG 2 w 330CI. Jestem posiadaczem tej skrzyni od 2 miesięcy i nigdy wcześniej nie miałem doczynienia z taką skrzynią. 1.Samochód gdy zmienia bieg tak jakby się zastanawiał chwile najbardziej jest to wyczuwalne z 1 na 2 do tego dochodzi delikatne uczucie nurkowania i dalej jest już ok. 2. Gdy troszkę przegonić chce auto mam dziwne wrażenie jakby podczas zmiany biegu ślizgało się sprzęgło delikatnie. Próbowałem w swojej okolicy znaleźć kogoś kto by zerknął swoim okiem bo niestety Ja kompletnie sie nie znam jeśli chodzi o tematy mechaniczne ale nikt nie chciał się podjąć sprawdzenia bo "nie miał wcześniej doczynienia z tego typu skrzynią" . Może ktoś by z Was polecił kogoś lub sam miałby chęci zerknąć i podpiąć pod kompa sprawdzić parametry itp. Mieszkam we Włocławku mogę dojechać ze 150km myślę :) Pozdrawiam
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10162
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

Post autor: maniek21112 »

Ten moment zwłoki w tej skrzyni to norma, przy wyższych obrotach jest lepiej. Co do ślizgającego się sprzęgła to jest to bardzo możliwe, ta skrzynia to zwykły manual a sprzęgło wymienia się nawet częściej ze względu na poprzednich właścicieli auta.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Układ napędowy”