Skrzynia biegów SMG SSG - naprawy, regeneracja :info:

brzozee
Posty: 5
Rejestracja: 17 maja 20, 20:36
BMW: e60 525 ssgII
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: 390791

Post autor: brzozee »

brzozee pisze: 15 cze 20, 13:42 U mnie na razie zdiagnozowano wyciek z wyprzęgnika. Niestety wyprzęgnik nie nadaje się do regeneracji podobno. .zakupiliśmy używkę jutro ma być wkładana. Jak dostanę stary wyprzęgnik w swoje ręce to obejrzę ewentualnie wyśle do regeneracji jeszcze do smgsociecity.com. żeby mieć na wszelki wypadek. Czy ktoś z was wysyłał? Warto ?

A przy okazji sprzęgło poszło do wymiany; stare było już u kresu wytrzymałości. Powiedzcie czy pompę od skrzyni warto regenerować skoro już jest grzebane. Chciałbym na jakiś czas zamknąć temat?

Oczywiście po zakończeniu naprawy powrócę z informacją czy jest lepiej, no i czy fachowiec się sprawdził.
No i historia toczy się dalej.
Wysprzęglik "nowy" tzn nie cieknący
Pompa po regeneracji
Wymieniony olej w skrzyni
Wymieniony przekładniowy
Wracam od mechanika 90 km do domu lecimy sobie skrzynia pięknie przerzuca. Po mieście wrzuciłem tryb sport dla zabawy dałem jej jeszcze czadu zajeżadzam pod dom parkuje i:
Wsteczny i jakoś tak wolno wrzuciła, ale jedzie przełączyłem na D i koniec nie chce ruszyć sama przerzuca z 1 na 2 w miejscu. Po chwili ani R ani D nie wchodzi tylko N. Zgasiłem. Skrzynia na N chce odpalić krzyczy że musi być hamulec i N. Nie odpala. Na kompie sprawdziłem STOP działa N na wyświetlaczu a odpalić nie chce. Rano zachodzę odpalam i jadę pięknie do pracy. Wszystko cacy. Ręce opadają. Niesty nic nie nagrałem chodź chciałem lecz nie odpaliła. Błąd w skrzyni ten sam co wcześniej.

Awatar użytkownika
bartrej
Bywalec forum
Posty: 266
Rejestracja: 10 wrz 18, 8:56
BMW: E46 330i SMG
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Tomaszów Lubelski

Post autor: bartrej »

brzozee pisze: 19 cze 20, 13:08
brzozee pisze: 15 cze 20, 13:42 U mnie na razie zdiagnozowano wyciek z wyprzęgnika. Niestety wyprzęgnik nie nadaje się do regeneracji podobno. .zakupiliśmy używkę jutro ma być wkładana. Jak dostanę stary wyprzęgnik w swoje ręce to obejrzę ewentualnie wyśle do regeneracji jeszcze do smgsociecity.com. żeby mieć na wszelki wypadek. Czy ktoś z was wysyłał? Warto ?

A przy okazji sprzęgło poszło do wymiany; stare było już u kresu wytrzymałości. Powiedzcie czy pompę od skrzyni warto regenerować skoro już jest grzebane. Chciałbym na jakiś czas zamknąć temat?

Oczywiście po zakończeniu naprawy powrócę z informacją czy jest lepiej, no i czy fachowiec się sprawdził.
No i historia toczy się dalej.
Wysprzęglik "nowy" tzn nie cieknący
Pompa po regeneracji
Wymieniony olej w skrzyni
Wymieniony przekładniowy
Wracam od mechanika 90 km do domu lecimy sobie skrzynia pięknie przerzuca. Po mieście wrzuciłem tryb sport dla zabawy dałem jej jeszcze czadu zajeżadzam pod dom parkuje i:
Wsteczny i jakoś tak wolno wrzuciła, ale jedzie przełączyłem na D i koniec nie chce ruszyć sama przerzuca z 1 na 2 w miejscu. Po chwili ani R ani D nie wchodzi tylko N. Zgasiłem. Skrzynia na N chce odpalić krzyczy że musi być hamulec i N. Nie odpala. Na kompie sprawdziłem STOP działa N na wyświetlaczu a odpalić nie chce. Rano zachodzę odpalam i jadę pięknie do pracy. Wszystko cacy. Ręce opadają. Niesty nic nie nagrałem chodź chciałem lecz nie odpaliła. Błąd w skrzyni ten sam co wcześniej.
Sprawdź poziom płynu i może odpal adaptacje, zobacz czy wtedy będzie wbijała biegi, czy nie i jaki błąd w takim razie wyskoczy.
Awatar użytkownika
Grzechu
Bywalec forum
Posty: 187
Rejestracja: 25 cze 18, 20:41
BMW: 330i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie

Post autor: Grzechu »

Po wielu miesiącach walki z SSG, w końcu stanęło na moim ;) moja 330i śmiga na automacie 5HP. Do tego nowy, sprawny zawór DISA i auto idzie jak marzenie! koszt swapa razem z częściami? ok 3200zł z robocizną (mechanik + elektronik). Do zrobienia został jeszcze tiptronik, bo nie reaguje po włączenia z lewarka. Nowa wiązka z lewarka do skrzyni itp.

PS. ktoś byłby zainteresowany ssg1 z podzespołami? skrzynia sprawna, jedynie wysprzęglik do zrobienia (mam dwa). auto nie sypie błędami, adaptacja ok ale rusza z 2,4k obrotów.
MIKUr1
Bywalec forum
Posty: 24
Rejestracja: 7 lut 20, 17:14
BMW: 645Ci
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

Post autor: MIKUr1 »

brzozee, musisz pojeździć z kompem na kolanach i czytać parametry wtedy kiedy problem jest i kiedy go nie ma. Coś jej się musi nie zgadzać. Biorąc pod uwagę, rzeczy, które już zrobiłeś, to jedynymi elementami, w przypadku których, temperatura możne robić różnicę, to czujniki pozycji na górze skrzyni. Są to czujniki Halla, działające podobnie jak inne czujniki położenia (np. wałka czy wału), które właśnie w razie uszkodzenia, często sprawiają problemy gdy się nagrzeją. Problem z nimi jest taki, że trzeba zrzucić skrzynkę, żeby się do nich dobrać. Biorąc pod uwagę, że właśnie na ciepło ma ewidentny problem z ogarnięciem biegu, to właśnie w nich szukałbym przyczyny.

bartrej, a w momencie jak nie robi problemów, jak wyglądają parametry sprzęgła? Przy jakich wartościach zaczyna zaprzęgać? Mówiłeś, że masz dwa czujniki położenia wałka skrzyni - obydwa pokazują dokładnie to samo?
Awatar użytkownika
bartrej
Bywalec forum
Posty: 266
Rejestracja: 10 wrz 18, 8:56
BMW: E46 330i SMG
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Tomaszów Lubelski

Post autor: bartrej »

MIKUr1 pisze: 23 cze 20, 15:26 bartrej, a w momencie jak nie robi problemów, jak wyglądają parametry sprzęgła? Przy jakich wartościach zaczyna zaprzęgać? Mówiłeś, że masz dwa czujniki położenia wałka skrzyni - obydwa pokazują dokładnie to samo?
Z tego co pamiętam to te czujniki albo pracują albo nie, na dniach sprawdzę czy inaczej pokazuje. Tu filmik mam z jazdy jak działa dobrze i moment w którym się paskudzi i zaczyna świrować. Pokazane obroty skrzyni jak, pozycja sprzęgła i prąd jaki idzie.


Seba 330
Bywalec forum
Posty: 35
Rejestracja: 13 wrz 16, 17:29
BMW: E46 330i SSG
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin

Post autor: Seba 330 »

Witam Wszystkich
Opiszę problem
Po wymianie wysprzeglika plynu w układzie nie chciała przejsc skrzynia adaptacji. Więc jazda i uczenie wszystko ok zmienia niego coraz lepiej raz rusza ładnie raz strzał że sprzegla i gaśnie... po czym po pewnym czasie pompa nie chodzi ciśnienie 0 . Okazało się że spalił się bezpiecznik ten duży 30A dlaczego? Po wymianie go skrzynia zaczęła pracreaguje na zmiany jeździ tyko potrafi w czasie jazdy całkowicie wyl się komputer skrzyni zembatka na desce i 5 bieg bez możliwości zrobienie czego kolwiek trzeba się zatrzymać zgasić. I po chwili komp się uruchamia. Ktoś ma jakies pomysły
pawlo2404
Przyjaciel forum
Posty: 1646
Rejestracja: 18 sty 13, 8:12
BMW: Bmw e46 330i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Kobylka
VIN: Km66970

Post autor: pawlo2404 »

Witam,jestem poszalalem troche autem i problem powrócił,a tak było pięknie :(
Pytanie co oznacza clutch current ,tak lopatologicznie.Zuwazylem że jeśli wartości są do 1300 jest wszystko ok,potem rosną i tym samym auto rusza z wysokich obrotów.Gasze auto wszystko wraca do normy,do póki wartość nie przekroczy 1300.
Awatar użytkownika
Grzechu
Bywalec forum
Posty: 187
Rejestracja: 25 cze 18, 20:41
BMW: 330i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie

Post autor: Grzechu »

pawlo2404 pisze: 12 lip 20, 19:29 Witam,jestem poszalalem troche autem i problem powrócił,a tak było pięknie :(
Pytanie co oznacza clutch current ,tak lopatologicznie.Zuwazylem że jeśli wartości są do 1300 jest wszystko ok,potem rosną i tym samym auto rusza z wysokich obrotów.Gasze auto wszystko wraca do normy,do póki wartość nie przekroczy 1300.
mam kompa na podmiane jakbyś potrzebował ;)

Obrazek
Awatar użytkownika
bartrej
Bywalec forum
Posty: 266
Rejestracja: 10 wrz 18, 8:56
BMW: E46 330i SMG
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Tomaszów Lubelski

Post autor: bartrej »

pawlo2404 pisze: 12 lip 20, 19:29 Witam,jestem poszalalem troche autem i problem powrócił,a tak było pięknie :(
Pytanie co oznacza clutch current ,tak lopatologicznie.Zuwazylem że jeśli wartości są do 1300 jest wszystko ok,potem rosną i tym samym auto rusza z wysokich obrotów.Gasze auto wszystko wraca do normy,do póki wartość nie przekroczy 1300.
Kurde, a ja cały czas podejrzewam sprzęgło. Musi się coś slizgac, może mikro wyciek na wysprzęgliku. Ja mam to samo i pierwszy raz zaczęło się po dopierdzielaniu. Zobacz mój filmik 2x wyżej, z M1kurem próbowałem do czegoś dojść, ale on chyba stracił zajawkę. Ja już nie będę miał możliwości kombinowania bo jutro jadę tym autem na hardcora 1600km poza PL :D
pawlo2404
Przyjaciel forum
Posty: 1646
Rejestracja: 18 sty 13, 8:12
BMW: Bmw e46 330i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Kobylka
VIN: Km66970

Post autor: pawlo2404 »

Dzięki ale kompa drugiego mam. Wyciek, dziwne by było gdyby dwa miesiące było ok, a raptem po szybszej jeździe zaczęło szwankować i to ostro. Prawdopodobnie na zimę zajmę się tym tematem na poważnie wyjmę skrzynie i obejrzę dokładnie bo tak nie może być.

ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Układ napędowy”