Skrzynia biegów SMG SSG - naprawy, regeneracja :info:

MIKUr1
Bywalec forum
Posty: 24
Rejestracja: 7 lut 20, 17:14
BMW: 645Ci
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

Post autor: MIKUr1 »

Tylko, że jest jedna zasadnicza różnica - przy innych uszkodzeniach problem był od samego startu czy to zimne czy ciepłe auto, był zapisany jakiś błąd, były dodatkowe symptomy, które różniły się od Waszych i udawało się skrzynię ogarnąć. Tutaj nie dość, że macie niemal te same objawy to cały "background" jest niemal identyczny. Czytałem na forach niemiecko i anglojęzycznych o dokładnie takich samych problem i były to jedyne przypadki, gdzie temat się urywał. Jak już pisałem, problemy we wszystkich przypadkach dotyczyły skrzyń 5b, a Najlepiej by było gdybym dostał takie auto i mógł sobie to samemu po swojemu pokminić.

Awatar użytkownika
Grzechu
Bywalec forum
Posty: 187
Rejestracja: 25 cze 18, 20:41
BMW: 330i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie

Post autor: Grzechu »

MIKUr1 pisze: 13 lut 20, 12:38 Najlepiej by było gdybym dostał takie auto i mógł sobie to samemu po swojemu pokminić.
z chęcią bym ci podrzucił w szczególności że mieszkam na Zagłębiu, ale szkoda podbijać koszta naprawy i lawety tego cholerstwa (ssg) którego i tak chce sie pozbyć.. jeśli uda się w poniedziałek ustalić przyczynę moich nieprzespanych nocy, skrzynia wraz z podzespołami będzie na handel. autem będzie się można przejechać i samemu ocenić pracę skrzyni. w innym przypadku na części.
pawlo2404
Przyjaciel forum
Posty: 1646
Rejestracja: 18 sty 13, 8:12
BMW: Bmw e46 330i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Kobylka
VIN: Km66970

Post autor: pawlo2404 »

Grzechu pisze: 13 lut 20, 12:24
bartrej pisze: 12 lut 20, 12:25
MIKUr1 pisze: 7 lut 20, 17:38 Bartrej masz jakieś błędy w sterowniku silnika albo ABS/DSC? Te moduły się ze sobą komunikują i "wymieniają" parametrami. Często problemy z tymi elementami, powodują problemy z innymi.
Jeżeli chodzi o dłuższy postoj/jazdę w korkach i ruszanie z 2,5tys obr/min. Nie odpuszczanie gazu przy zmianie biegów i powolne puszczanie sprzęgła przy wrzuceniu juz biegu (trzyma na sprzęgle i po 2 - 3 sekundach puszcza jakby sprzęgło dopiero złapało).
Gaszę auto na 5 sekund i łapie normalnie. Przy ruszaniu tylko dotknę lekko gazu - sprzęgło lapie 1 tys obr, auto rusza.
Jeżeli sam odcinam gaz przy zmianie biegów też jest spoko, natomiast jeżeli trzymam nogę na gazie obroty właśnie skaczą w górę, jest szarpnięcie no i juz przeciąga na tym sprzęgle aż do zgaszenia.
Chyba większość osób wypowiadających się w tym dziale, miało lub ma te same objawy, a póki co ostatecznej diagnozy i rozwiązania brak 😉 zobacz czy nie masz walniętego przepływomierza. W zeszłym roku miałem to samo, wymiana przeplywki pomogła.
Pisałem parę stron wcześniej o przeplywce ,u mnie nie pomogło.
Awatar użytkownika
bartrej
Bywalec forum
Posty: 266
Rejestracja: 10 wrz 18, 8:56
BMW: E46 330i SMG
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Tomaszów Lubelski

Post autor: bartrej »

Grzechu pisze: 13 lut 20, 12:24
bartrej pisze: 12 lut 20, 12:25
MIKUr1 pisze: 7 lut 20, 17:38 Bartrej masz jakieś błędy w sterowniku silnika albo ABS/DSC? Te moduły się ze sobą komunikują i "wymieniają" parametrami. Często problemy z tymi elementami, powodują problemy z innymi.
Jeżeli chodzi o dłuższy postoj/jazdę w korkach i ruszanie z 2,5tys obr/min. Nie odpuszczanie gazu przy zmianie biegów i powolne puszczanie sprzęgła przy wrzuceniu juz biegu (trzyma na sprzęgle i po 2 - 3 sekundach puszcza jakby sprzęgło dopiero złapało).
Gaszę auto na 5 sekund i łapie normalnie. Przy ruszaniu tylko dotknę lekko gazu - sprzęgło lapie 1 tys obr, auto rusza.
Jeżeli sam odcinam gaz przy zmianie biegów też jest spoko, natomiast jeżeli trzymam nogę na gazie obroty właśnie skaczą w górę, jest szarpnięcie no i juz przeciąga na tym sprzęgle aż do zgaszenia.
Chyba większość osób wypowiadających się w tym dziale, miało lub ma te same objawy, a póki co ostatecznej diagnozy i rozwiązania brak 😉 zobacz czy nie masz walniętego przepływomierza. W zeszłym roku miałem to samo, wymiana przeplywki pomogła.
Wymieniana, puszczała 11mg a teraz 13,5. Przy przeplywce objawy są całkiem inne.

Tutaj nawet na rozpędzonym aucie, jak wpina bieg na pełnym gazie, jest takie falowanie zanim złapie sprzęgło.
Wg. Mnie to uslizg sprzęgła już, za cienka tarcza na SSG. Podobne objawy ma puszczający wysprzęglik, ale mój jest szczelny.
MIKUr1
Bywalec forum
Posty: 24
Rejestracja: 7 lut 20, 17:14
BMW: 645Ci
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków

Post autor: MIKUr1 »

No i pomierzył ktoś te czujniki? Udało się jakiś filmik z Inpy nagrać z zakładki "RPMs"?

Awatar użytkownika
Grzechu
Bywalec forum
Posty: 187
Rejestracja: 25 cze 18, 20:41
BMW: 330i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie

Post autor: Grzechu »

MIKUr1 pisze: 24 lut 20, 9:26 No i pomierzył ktoś te czujniki? Udało się jakiś filmik z Inpy nagrać z zakładki "RPMs"?
Troche się przeciągło w czasie, ale dzisiaj dzwoniłem i dowiedziałęm się następujących rzeczy.. Skrzynia kolejny raz została zdjęta, odpowietrzona, wszystko było mierzone. INPA nie wali żadnymi błędami, w tym także czujnik obrotów na skrzyni. Wczoraj złożyli, przejechali się i było wszystko ok. Dzisiaj przy próbie wrzucenia biegu wstecznego skrzynia zaczęła znowu wariować. Ewidentnie coś jest nie tak przy wysprzęglaniu. Cos tam podobno zgrzytało, a mechanik nie ryzykował dalszej jazdy żeby nie uszkodzić jej mechanicznie. Chłopaki się poddali i w przyszłym tygodniu wrzucają automat. W marcu dam cynk i ssg idzie na części. Ja jestem trzeci miesiąc bez auta i nie mam zamiaru tego dalej przeciągać, tym bardziej że mechanik nie posiada głębszej wiedzy co do skrzyni półautomatycznych. :)
Awatar użytkownika
bartrej
Bywalec forum
Posty: 266
Rejestracja: 10 wrz 18, 8:56
BMW: E46 330i SMG
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Tomaszów Lubelski

Post autor: bartrej »

MIKUr1 pisze: 24 lut 20, 9:26 No i pomierzył ktoś te czujniki? Udało się jakiś filmik z Inpy nagrać z zakładki "RPMs"?

Jesteś w stanie nagrać filmik jak parametry z inpy z zakładki "Obroty" zachowują się w różnych sytuacjach? Możesz zmienić omomierzem czujniki obrotów? Bo rozumiem, że posiadasz dwie sztuki?
Posiadam wszystkie części zamienne oprócz sprawnych czujników wybieraka.
Laptop mi się rozsypał, działam na stacjonarnym. Zmierzenie OBR w inpie mogę przeprowadzić tylko na jałowym.

Mogę zmierzyć oba czujniki prędkości obrotowej (Rozumiem? Bo trochę się gubię w temacie, mało ostatnio czasu by zaglądać).

Teza, że problem jest z rozsprzęgleniem jest trafna. Bardzo duży wpływ u mnie na to ma jak dozuje gaz, jeżeli dam go do końca dziala normalnie,a więc przy większej sile uderzenia w sprzęgło szybciej je odbija.
Przy delikatnym właśnie sie blokuje.

Jestem laikiem i poprosiłbym o instrukcję ( najlepiej na PW by nie zaśmiecac) jak zmierzyć dokładnie ten czujnik. Mam teraz trochę czasu wolnego, zmieniałem pracę stąd moje zaległości.
Awatar użytkownika
Grzechu
Bywalec forum
Posty: 187
Rejestracja: 25 cze 18, 20:41
BMW: 330i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie

Post autor: Grzechu »

Aktualny stan:

skrzynia przechodzi adaptacje pomyślnie, ale zaraz po odpaleniu tak jakby nie widzi tej adaptacji.

problem leży w "pozycji wyjściowej wysprzęglika'. Wysprzęglik pracuje, jakby jego pozycja początkowa znajdowała się np w połowie zakresu do wysprzęglenia całkowitego i wysunięciu się popychacza. Nie ma żadnych błędów w inpie a same wskazania wysprzęglika wariują w tym temacie

jak widać walka nadal trwa, chcemy ją posprawdzać przed sprzedażą w różny sposób. może nie wysuniemy trafnej teorii dlaczego moja skrzynia dobrze nie pracuje, ale dam wam tyle informacji, ile się da :)
Awatar użytkownika
bartrej
Bywalec forum
Posty: 266
Rejestracja: 10 wrz 18, 8:56
BMW: E46 330i SMG
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Tomaszów Lubelski

Post autor: bartrej »

Grzechu pisze: 6 mar 20, 19:59 Aktualny stan:

skrzynia przechodzi adaptacje pomyślnie, ale zaraz po odpaleniu tak jakby nie widzi tej adaptacji.

problem leży w "pozycji wyjściowej wysprzęglika'. Wysprzęglik pracuje, jakby jego pozycja początkowa znajdowała się np w połowie zakresu do wysprzęglenia całkowitego i wysunięciu się popychacza. Nie ma żadnych błędów w inpie a same wskazania wysprzęglika wariują w tym temacie

jak widać walka nadal trwa, chcemy ją posprawdzać przed sprzedażą w różny sposób. może nie wysuniemy trafnej teorii dlaczego moja skrzynia dobrze nie pracuje, ale dam wam tyle informacji, ile się da :)
Mialem taki problem. Byl sterownik, byla skrzynia. Kupiłem drugi sterownik bo przestało się łączyć. Problem zniknął. Sypnęła się skrzynia, kupiłem drugą, c9s było nie tak. Zakręć wysprzęglika w Inpa chodził 1000-0 zamiast 0-1000 jakby na odwrót, powolna zmiana biegów różne dziwy. Szukałem, wymieniałem az w końcu myślę założę stary, zepsuty moduł skrzyni.
Ty patrz działa! Coś się popieprzyło w starym module.

Dobrze jakbyś też drugi miał taki.
Awatar użytkownika
Grzechu
Bywalec forum
Posty: 187
Rejestracja: 25 cze 18, 20:41
BMW: 330i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie

Post autor: Grzechu »

bartrej pisze: 7 mar 20, 10:44
Grzechu pisze: 6 mar 20, 19:59 Aktualny stan:

skrzynia przechodzi adaptacje pomyślnie, ale zaraz po odpaleniu tak jakby nie widzi tej adaptacji.

problem leży w "pozycji wyjściowej wysprzęglika'. Wysprzęglik pracuje, jakby jego pozycja początkowa znajdowała się np w połowie zakresu do wysprzęglenia całkowitego i wysunięciu się popychacza. Nie ma żadnych błędów w inpie a same wskazania wysprzęglika wariują w tym temacie

jak widać walka nadal trwa, chcemy ją posprawdzać przed sprzedażą w różny sposób. może nie wysuniemy trafnej teorii dlaczego moja skrzynia dobrze nie pracuje, ale dam wam tyle informacji, ile się da :)
Mialem taki problem. Byl sterownik, byla skrzynia. Kupiłem drugi sterownik bo przestało się łączyć. Problem zniknął. Sypnęła się skrzynia, kupiłem drugą, c9s było nie tak. Zakręć wysprzęglika w Inpa chodził 1000-0 zamiast 0-1000 jakby na odwrót, powolna zmiana biegów różne dziwy. Szukałem, wymieniałem az w końcu myślę założę stary, zepsuty moduł skrzyni.
Ty patrz działa! Coś się popieprzyło w starym module.

Dobrze jakbyś też drugi miał taki.
Ja już się z tą skrzynia nie będę bawił. Jestem bez auta przeszło 3 miesiące i powiedziałem dość 😉 słyszałem też że nie każdy moduł będzie chciał współpracować że skrzynia, więc nie chce dalej przeciągać tej zabawy. Dzięki za odpowiedź. Będzie przydatna dla przyszłego właściciela 😉

ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Układ napędowy”