moduł komfortu, konieczna wymiana, jaki będzie pasować?

Problemy i ich rozwiązania związane z elektroniką i alarmami w Naszych trójkach
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10330
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#31

Post autor: maniek21112 »

Ale do czego wystarczy? Żeby był kompatybilny z autem? Tak.
Żeby miał aktywne te same funkcje? Nie. Trzeba przekodować pod auto.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
e46Kuba
Posty: 4
Rejestracja: 8 wrz 22, 15:06
BMW: e46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: Brzeg

#32

Post autor: e46Kuba »

Z kodowaniem sie liczylem, ale nie bylem pewny czy jak wezme te samo hw i sw bedzie okej, bo ciezko jest mi znalezc 1:1 bo pewnie w kazdym aucie byl inny(?)
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1693
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#33

Post autor: kosteg »

Ja bym na Twoim miejscu olał to...

Generalnie kupując GM5 liczy się przede wszystkim to czy ma odpowiednią ilość przekaźników - tzn czy jest pod komplet szyb w prądzie czy tylko pod przednie.

Niemniej warto jest kupić nie starszy od obecnie posiadanego. Tzn o HW i SW nie niższym niż Twoje (ale nie jest to też 100% wymagane)

Jednak co ja uważam za najlepsze rowziązanie to zakup GM5 z HW od 2.0 w górę. Tam już zostały zmienione przekaźniki na zupełnie inne (NEC)

Jak wyglądają standardowe przekaźniki i jak się je naprawia możesz znaleźć na początku tego tematu. Natomiast moduły z H.W. 2.0 i wyższym wyglądają już tak:

Obrazek

Tu masz obok siebie moduł low z mojego e46 i moduł high z X3 jaki kupiłem do podmiany.

Obrazek

I z bliska aby przekaźniki zobaczyć.

Obrazek

Obrazek

H.W. 2.0 i wyższe najłatwiej dostępne jest wśród BMW X3. Bo w e46 to sam koniec produkcji (mój z 2005r miał właśnie 2.0) a X3 było dłużej produkowane. Najwyższe dostepne H.W to już 3.5

Uwaga - nie było nigdy 11, 12, 13 itp - to są moduły z H.W. 1.1; 1.2; 1.3 itp tylko z jakiegoś powodu część nie miała kropek w oznaczeniu.

To czy moduł wymagac będzie kodowania czy też nie zależy z jakiego auta pochodzi a nie od jego oznaczeń:

https://www.realoem.com/bmw/enUS/part?id=AP71-EUR-04-2005-E46-BMW-320d&mg=61&sg=25&diagId=61_2123&q=61353454607

Dla przykładu moduł z tymi samymi oznaczeniami występować mógł w X3, e46 i z8. A chyba wiadomo jak takie Z8 różni się od X3 :)

Gdy dokładałem u siebie elektrykę szyb miałem wszystko z dawcy w zasadzie z identycznym wyposażeniem jak moje ale 2 lata starszego). Moduł starszy niż u mnie ale buda i wszystko poza xenonami takie samo. Nie wymagał kodowania (poza zaznaczeniem sprysków) do poprawnego działania. Gdy padły w nim przekaźniki (bo w starszym są takie jak na zdjęciach tutaj tycko, siemens kwadrawtowe) to po ich naprawie na wszelki poszukałem młodszego. Tego, który pokazałem na zdjęciach wyżej.
Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Elektronika”