Awaria regulacji świateł.

Problemy i ich rozwiązania związane z elektroniką i alarmami w Naszych trójkach
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1703
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#21

Post autor: kosteg »

Nie tyle po włączeniu świateł a po zapłonie masz autotest (wszystkie lampy je mają - bez względu na obecność poziomowania w aucie i rodzaj lampy). Silniki jadą góra dół i wracają do ustalonej pozycji.

Gdy masz włączone światła i jest odpalony zapłon to poziomowanie działa cały czas. Jednak korekcja nie jest wprowadzana setki razy na sekundę. Jest tam filtr taki sam jak np w pływaku w baku. Jadąc paliwo chlapie a wskazówka nie lata wraz z nim góra dół. To samo jest z poziomowaniem. Algorytm wywala ruchy czujników związane z pracą zawieszenia podczas jazdy a wprowadza korekcję przy stałej zmianie obciążenia.

Nie szukałem nigdy jak to się sprowadza do czasu itp ale w największym skrócie - zmiana obciążenia musi trwać ileś czasu aby korekta została wprowadzona. I tak robiąc dojazd do świateł i hamując po chwili automat podniesie wiązkę. A po zatrzymaniu (przód już nie nurkuje) zostanie ona skorygowana. Dobrze to widać na poprzedzającym aucie. Niemniej ani jedna ani druga korekcja nie są w tej samej chwili co rozpoczęcie i zakończenie hamowania.

W inpie statusy widać tak:
https://ibb.co/mbJV8wT
Obrazek
kawbandos
Bywalec forum
Posty: 248
Rejestracja: 9 gru 18, 19:52
BMW: 330xi e46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: xxxxx

#22

Post autor: kawbandos »

nie działą ten link co wysłałeś. Czyli ma być tak, że zmieniam pozycje i powiedzmy po sekundzie korekcja? Obecnie mam tak, że przy stojącym aucie któryś z nich mi i tak koryguje. Skutkiem tego jest, to że światła święcą mi albo na zderzak albo w niebo. Podgląd na żywo by dużo powiedział, bo odłączenie jednego z czujników , powoduje że system się dezaktywuje.
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1703
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#23

Post autor: kosteg »

Nie chce strzelać z tą sekundą - nie mam danych a nigdy ze stoperem tego nie robiłem. Niemniej jak hamuję przy światłach (trzymając sie tego przykładu) to po zatrzymaniu się widać kiedy auto już "podniosło przód" i dopiero za chwilę jest korekcja. Czy to sekunda, pół czy dwie nie mam teraz pojęcia a nie chce strzelać. Niemniej zdecydowanie jest tak, że bujanie autem nic nie zmienia a obciążenie np haka (stajesz na nim) już tak. Jak będę miał dziś szansę to postaram się to jakoś nagrać. Ale nie obiecuję.

Teraz jestem w innym miejscu i na innym kompie i link jaki wyżej wstawiłem działa - widzę fotkę. Ciekawe czemu masz z tym problem.

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=388055

Tu masz bezpośrednio do forum na kórym jest to zdjęcie wstawione.
Obrazek
kawbandos
Bywalec forum
Posty: 248
Rejestracja: 9 gru 18, 19:52
BMW: 330xi e46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: xxxxx

#24

Post autor: kawbandos »

teraz działa ten link. Nie widzę u siebie takiego menu, mam nie wgrane coś?

BODY->LSZ->Status->F2->strzałka w dół.
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1703
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#25

Post autor: kosteg »

Przyznam, że nie pamiętam gdzie to jest a od jakiegoś czasu nie mam opcji łatwo iść się z kompem do auta podłączyć (inpa) więc nie pomogę bardziej. Poszukaj filmów z inpa - może ktoś gdzieś to pokazuje.
Obrazek
kawbandos
Bywalec forum
Posty: 248
Rejestracja: 9 gru 18, 19:52
BMW: 330xi e46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: xxxxx

#26

Post autor: kawbandos »

juz znalazłem i zamieściłem info wyżej
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1703
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#27

Post autor: kosteg »

Coś mi źle pokazało.

I jak zatem? Działają?
Obrazek
kawbandos
Bywalec forum
Posty: 248
Rejestracja: 9 gru 18, 19:52
BMW: 330xi e46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: xxxxx

#28

Post autor: kawbandos »

Jak ruszam autem od tył reaguje na bieżąco plus dla niego. Minus że jak się nic nie dzieje to też zmieniają się tam wartości. A przód sam minus. Nie reaguje na wstrząsy, a kiedy auto po prostu stoi coś tam mu się zmienia.
kosteg
Bywalec forum
Posty: 1703
Rejestracja: 10 gru 17, 17:03
BMW: 320d Touring x2 E46 2005 + F31 2014
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: PW45547

#29

Post autor: kosteg »

Ciekawe. Pytanie czy uwalony lcm czy może wiązka albo oba przewody. Ja bym najpierw na krótko osobne przewody podłączył. Bo potem to strzelanie...
Obrazek
kawbandos
Bywalec forum
Posty: 248
Rejestracja: 9 gru 18, 19:52
BMW: 330xi e46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: xxxxx

#30

Post autor: kawbandos »

Wypiąłem czujniki z tych połączeń z wahaczami i są dobre. Kiedy majtam wajchami powoli czy bardzo szybko to ładnie reagują. Znaczy reagują w inpie. Bo xenon reaguje tylko kiedy ruszam powoli. Przy szybkich ruchach nic się nie dzieje. Stąd się bierze to, że raz swiecą w sufit a raz w podłogę. Czyli pewnie umarły silniczki.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Elektronika”