Vademecum 320d 150KM

Wszystko związane z podkręcaniem mechaniki E46
haxigi
Bywalec forum
Posty: 86
Rejestracja: 3 lis 14, 1:06
BMW: E46 320d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto:

#11

Post autor: haxigi »

trandolf pisze:W sprawie EGR-a, w internecie jest masa informacji jak go wyłączy w różnych sterownikach. Potrafię wyłączyć EGR całkowicie w przedlifcie i polifcie. W przedlifcie (EDC15) Jest możliwość zmiany temp w której EGR zaczyna działać i w jakiej przestaje. W polifcie (EDC16) niestety nie znam takiej linijki, a EGR wyłącza się inaczej.
Jedna sprawa to wyłączenie EGR, aby się nie uruchamiał, ale o nie jest wszystko co trzeba zrobić przy wyłączeniu EGR-a, bo to równa się zaślepieniu EGR-a przez blaszkę. Trzeba dodatkowo skorygować wartość zasysanego powietrza, trzeba pozwolić zassać więcej powietrza w tym momencie, kiedy wcześniej silnik zasysał spaliny. To samo tyczy się pracy turbiny. W zakresie pracy EGR-a, turbina jest uspana, dlatego ją też trzeba odblokować po zaślepieniu, aby wypełniała powietrzem lukę po spalinach.

Po co blaszka w EGR by zaślepić? Ja po prostu odłączyłem wąż podciśnienia idący do EGR i przestaje działać. Tak samo w INPA wartość SOLL/IST się zmienia (IST jest znacznie większa), a gdy podepnę wąż to zaraz się normuje.
trandolf
Specjalista
Posty: 313
Rejestracja: 2 lut 11, 10:38
BMW: E46 320D 2001 M47
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Przemyśl

#12

Post autor: trandolf »

Blaszka jest potrzebna jak usuwasz całkowicie zawór EGR z auta. Elektroniczna korekcja pozwala na zrównanie tych wartości powietrza o których piszesz, że się nie zgadzają, wtedy zawór nie działa nawet jak masz wszystko podłączone.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Tuning mechaniczny”