Utrzymanie e46

Dla wszystkich przyszłych posiadaczy E46, czyli jak kupić, żeby się "nie przejechać"

Które bardziej polecacie?

E46 do 20k.
11
85%
E90 do 35k.
2
15%
 
Liczba głosów: 13

pawelk-krk
Bywalec forum
Posty: 128
Rejestracja: 31 lip 19, 11:59
BMW: E46 Touring 330D 204HP
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: kraków

#11

Post autor: pawelk-krk »

Młody Adonis pisze: 9 sie 19, 12:16 Sporo. A tak z ciekawości. Ile dałeś za swoją BeeMkie
9600 bo :
1) chyba łożysko docisku - okazała się dwumasa
2) pęknieta szyba przednia - poszedł pajączek
3) stuki z okolic tylnego dyfra - łączniki gumy do zrobienia
stała za 13k, po przecenie grubej i negocjacjach - zeszli do 9600 - zamortyzowałem na firmę jednym strzałem, czyli mnie kosztowało jeszcze - 23% dochodowego
= 7400 ? de facto.

nie znam nikogo, kto sprzedaje auto w stanie IGŁA za cenę rynkową. Za to z wieloma sprzedajacymi gadałem, i jasno mi powiedzieli że muszą pisać "IGŁA" "bez wkładu" i tym podobne - bo kiedy napiszą inaczej - nikt nawet nie przyjedzie zobaczyć. Natomiast mam raport ze stronki z potw przebiegiem - auto od 10 lat w PL robiło 10k km około rocznie od przeglądu do przeglądu - potwierdzone. + widać elementy wewn. zuzycie etc. raczej przebieg 275k obecnie - prawdziwy realny.
Mankamenty - zaniedbania poprzedniego właściciela - nie wkładał do tego auta jak nie musiał. Raczej robił miasto niż trasy - u mnie 95% to trasy . Przy prędkosciach i jeździe miejskiej nawet nie wiem czy bym amortyzatory wymieniał. Wszystki emankamenty wychodzą przy prędkościach autoastradowych +.

przykłąd zaniedbania :
filtr powietrza - chyba nalot 30 tys nei zmieniany - ten silnik musi oddychac - inaczej turbo dostaje po pupie
dołóż do tego termostat całyc zas otwarty i mamy : niedogrzany olej = złe smarowanie turbiny, praca na podciśnieniu przez zabity filt - i poszło się turbo paść.
Zawias - nic nie stuka nic nie puka - ale na teście 53% sprawności - po emerycku ? nie czujesz że coś nie OK, ale w winklu jak złapiesz studzienkę jednym kołem - zaczyna być słabo. i tym podobne.

patrzyłem na e91 do 20k pln'a - ale trochę starszy jestem, uważam że auta przestali umieć robić po 2003 roku - weszli księgowi wszędzie.
A za 20k słabo znaleźć e91 z silnikiem mocnym. Wolałem zejść oczko niżej. Poznać prawdziwe BMW z lat gdzie nie było oszczędzane. + żeby mnei było stac na naprawianie wszystkiego. To przeważyło. Ale ja zacząłem od wymagań swoich co do auta - później przyszła decyzja o modelu.
1) BMW - bo nie miałem
2) napęd na tył
3) mocniejsze od poprzedniego ( do pobicia było 210HP w 2,5 na turbinie ) więc na razie jest słabsze - ale już nie długo
4) kombi
5) nie zwieśniaczony wiejskim tuningiem
6) manual ( po 3 latach w Automacie - wreszcie spowrotem czuję auto )

Te wymagania w konfrontacji z budżetem - nie dawały szansy na coś innego = proste. niby wybór - ale w zasadzie jego brak.
Młody Adonis
Bywalec forum
Posty: 12
Rejestracja: 7 lip 18, 17:01
BMW: E46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Okolice Białegostoku

#12

Post autor: Młody Adonis »

Jeszcze jedno mnie intryguje. Spalanie. Ile wam e46 spala paliwa? W miescie/trasie. Szczegolnie chodzi mi o benzyne i to r6
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10340
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#13

Post autor: maniek21112 »

328ia lpg: miasto 17l, trasa 10-14l w zależności od prędkości.
330i 6b pb: miasto 14l, trasa 8-12l j.w.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#14

Post autor: Palec11 »

Zależy jak się jeździ LPG 330i jak jest taka normalna jazda to to w mieście 15l przy trochę bardziej agresywnej jeździe 18l mi ostanio wyszło.
Awatar użytkownika
tomx
Bywalec forum
Posty: 274
Rejestracja: 15 paź 18, 8:22
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gliwice

#15

Post autor: tomx »

M54B22 2,2l 170 KM - Trasa to przedział od 6l utrzymując 120-140 do 8l jak utrzymujemy 160 km\h
Miasto: stale pokazuje mi spalanie z kompa 9.3l\100 km; realnie przyjąłbym sobie 10l+ na 100 km w mieście, ta średnia z kompa też obejmuje jakieś krótkie trasy u mnie, pewnie dlatego tak nisko pokazuje. Swoją drogą, nie wale jej też pod czerwone pole co światła, więc moje spalanie jest dosyć niskie, przy pałowaniu nawet 2.2 może z 12/13 litrów zjeść.

A utrzymanie tego auta? Cóż, wszystko zależy jak chcesz mieć je utrzymane. Jak chcesz kupić "igłę" to wydasz na nią sporo kasy, bo te wychuchane egzemplarze mogą stać na poziomie 20k. Jak kupisz za 8k to będziesz miał te drugie 8k-12k do włożenia w auto na igiełkę ;) wszystko zależy od tego czego oczekujesz od fury ale E46 to na pewno nie jest auto tanie w utrzymaniu głównie z racji wieku - nawet ostatnie egzemplarze z 2005 roku mają już 15 lat, więc musisz brać to pod uwagę, choćby pod kątem samych części eksploatacji (zwieszenie, wszystkie łożyska, tuleje, elementy zużywające się itp.)

E90 to nowsza generacja, ale też koszty wszystkich części i napraw możesz wziąć sobie tak +30% względem E46. Niektórych rzeczy w E90 nigdy nie dotkniesz jak np. blachy bo zwyczajnie te auta ruda zjada znacznie mniej niż E46 (oczywiście jeśli E90 jest bezwypadkowe), jednak są rzeczy z którymi będzie już trochę zabawy jak choćby silnik - jeśli benzyniak to wchodzisz w rodzinę N42/N46 - problemy z wałkiem rozrządu, napinaczem rozrządu, Valvetronic itp. no i jednostki głównie R4, chyba że diesel i szukanie dobrej M57/M57N/M57N2 za którą będziesz musiał dopłacić z 20%-40% w cenie samochodu.

Kwestia czego Ty chcesz i oczekujesz od samochodu :)
Awatar użytkownika
Err
Bywalec forum
Posty: 166
Rejestracja: 26 sie 16, 15:03
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Moje miasto

#16

Post autor: Err »

przecież w e90 można znaleźć motory m54 czy w oryginale nie wychodziły i to co widziałem to jakieś swapy?
Jeżdżę TIR'em, lubię zmieniać biegi :guma:
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10340
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#17

Post autor: maniek21112 »

W e90 nie było silnika m54, tylko n52 i n53/n54/n55 jeżeli chodzi o r6.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
D3jw
Bywalec forum
Posty: 886
Rejestracja: 17 lut 17, 20:36
BMW: E46 3xxi
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: LBL

#18

Post autor: D3jw »

Obrazek
wszystko da się zrobić :D
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#19

Post autor: Palec11 »

Nawet na otomoto stoi jakaś E90 po swapie na M54 chyba za 20k
Awatar użytkownika
tomx
Bywalec forum
Posty: 274
Rejestracja: 15 paź 18, 8:22
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gliwice

#20

Post autor: tomx »

E90 = E46 = E60 :D

Ciekawe co się pokazuje jak podepnie się kompa pod to auto. Ale jak komuś faktycznie zależy na E90 z silnikiem "starszej" generacji to wszystko się da :) pytanie tylko po co
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Kupuję BMW E46”