Utrzymanie e46

Dla wszystkich przyszłych posiadaczy E46, czyli jak kupić, żeby się "nie przejechać"

Które bardziej polecacie?

E46 do 20k.
11
85%
E90 do 35k.
2
15%
 
Liczba głosów: 13

Młody Adonis
Bywalec forum
Posty: 12
Rejestracja: 7 lip 18, 17:01
BMW: E46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Okolice Białegostoku

#1

Post autor: Młody Adonis »

Siemanko. Za jakis czas planuje kupic e46 lub e90. Mam takie pytanie. Ile u was wynosi roczne utrzymanie takiego samochodu? Nie licząc kosztów paliwa.
adiczeek
Bywalec forum
Posty: 40
Rejestracja: 30 lis 18, 16:11
BMW: E46
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Olesnica
VIN: FM65834

#2

Post autor: adiczeek »

Pewnie wiekszosci z forumowiczow bedzie ciezko odpowiedziec, sa 2 kwestie, wydatki na to co trzeba oraz na ulepszenia, ludzi widzimisie aby jazda byla przyjemniejsza. Osobiscie posiadam dokladnie rok swoja i podlcizajac +/- wyszlo okolo 2,7k + opony + ubezpieczenie + przerejestrowanie, a na forum jest pelno ludzi ktorzy wydali duzo, duzo wiecej :D
Młody Adonis
Bywalec forum
Posty: 12
Rejestracja: 7 lip 18, 17:01
BMW: E46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Okolice Białegostoku

#3

Post autor: Młody Adonis »

No chodziło mi o same koszty utrzymania naprawy itp. Jakies tuningi itd mnie nie interesuja.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Nie da się tego określić, jeden w rok wyda 500,- na serwis olejowo-filtrowy a drugi 10k, ponieważ zrobi całe tylne zawieszenie, hamulce, sprzęgło z dwumasą i jeszcze jakieś pierdoły.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
Szczurson
Bywalec forum
Posty: 1681
Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
BMW: F11 520d
Rok produkcji: 2012
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Częstochowa
VIN: DY10727
Lokalizacja: przed_monitorem

#5

Post autor: Szczurson »

Z tym jest dokładnie jak Maniek napisał. Wszystko zależy od tego co zamierzasz zrobić, a czym jeździć. Wiadomo, że E46 jest starsze, więc co za tym idzie teoretycznie więcej rzeczy może wymagać pilniejszej wymiany. Z drugiej jednak strony równie dobrze możesz trafić dobry egzemplarz, który np. był cały czas garażowany i wszystko regularnie robione, który nie będzie wymagał dużego wkładu.
Moje BMW (klik w obrazek):
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7216
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#6

Post autor: scghost »

e9x to wieksze gruzy niz e46 i sypia sie szybciej
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#7

Post autor: Palec11 »

Koszty utrzymania zależą od tego jaki silnik wybierzesz.
Ostatnio zmieniłem tarcze klocki z przodu w mojej 330i i wyszło 700 zł same części. Sam sobie to w tym się zamknelo mechanik krzyknie od 120-200 zł za robotę.Serwis olejowy 400 + fitry poza filtrem paliwa(około 200zl kosztuje) + 50-100zl robota mechanika. Wymiana odmy części to jakieś chyba 300 zł. Uszczelka pokrywy zaworów 100 zł. Auto jest już dosyć stare to i jakies zalążki rdzy pewnie trzeba będzie zrobić. Ogólnie E46 do najtańszych nie należy jak się zacznie sypać.Duzo zależy od tego jak dbali poprzedni właściciele.
Dla porównania citroen c2 za same tarcze i klocki do bmki tam bym zrobił 2 osie nowe zaciski malowanie i jeszcze by mi zostało na dobra flaszkę.
Młody Adonis
Bywalec forum
Posty: 12
Rejestracja: 7 lip 18, 17:01
BMW: E46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Okolice Białegostoku

#8

Post autor: Młody Adonis »

scghost pisze: 8 sie 19, 20:06 e9x to wieksze gruzy niz e46 i sypia sie szybciej
Myślałem ze łatwiej o utrzymanie e90 niż e46 z racji ze to nowszy samochód.
pawelk-krk
Bywalec forum
Posty: 128
Rejestracja: 31 lip 19, 11:59
BMW: E46 Touring 330D 204HP
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: kraków

#9

Post autor: pawelk-krk »

może się wypowiem bo remontowałem. / remontuję 330d 204hp

regenracja turbiny + montaż demontaż + wymiana IC + czyszczenie egr / dolot + serwis olejowy + filtr + now odma : 2500 pln
Amortyzatory przód, tył, sprzężyny tył, wachacz + różne gumki od zawieszenia po wał : 3000 same części + 500 robota
dwumas + wymiana : 1800 ( w tym 450 zrzucenie i zamontowanie skrzyni )
oba termostaty + wymiana : 250 pln
olej dyfer skrznia : 250 z wymianą.

jak sobie coś przypomnę to dopiszę - auto kupiłem 28 maja. xD - ale robie je na zero. z każą z tych usterek "można jeździć"
nie robie tego na podsatwowych częsciach - amory mogłem dać od zwykłego - a poszły te do M'ek np. itp. Regeneracja turiny - bardzo fajną cenę dostałem - myślę ze 1k pln taniej.

tak z 10k wejdzie spokojnie.

mam przeszło 270k nalotu - wymienię jeszcze wtryskiwacz na pierwszym cylindrze
i przydałoby sie wymienić pierścienie olejowe - ale to w kolejnej "dokładce" funduszy
jak zauważylęś brak tu wymiany żarówek, migaczy i pierdółek po prostu czy polerki lakieru ;) bo to idą drobne. to się nie liczy.
Młody Adonis
Bywalec forum
Posty: 12
Rejestracja: 7 lip 18, 17:01
BMW: E46
Rok produkcji: 1000
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: Okolice Białegostoku

#10

Post autor: Młody Adonis »

pawelk-krk pisze: 9 sie 19, 10:49 może się wypowiem bo remontowałem. / remontuję 330d 204hp

regenracja turbiny + montaż demontaż + wymiana IC + czyszczenie egr / dolot + serwis olejowy + filtr + now odma : 2500 pln
Amortyzatory przód, tył, sprzężyny tył, wachacz + różne gumki od zawieszenia po wał : 3000 same części + 500 robota
dwumas + wymiana : 1800 ( w tym 450 zrzucenie i zamontowanie skrzyni )
oba termostaty + wymiana : 250 pln
olej dyfer skrznia : 250 z wymianą.

jak sobie coś przypomnę to dopiszę - auto kupiłem 28 maja. xD - ale robie je na zero. z każą z tych usterek "można jeździć"
nie robie tego na podsatwowych częsciach - amory mogłem dać od zwykłego - a poszły te do M'ek np. itp. Regeneracja turiny - bardzo fajną cenę dostałem - myślę ze 1k pln taniej.

tak z 10k wejdzie spokojnie.

mam przeszło 270k nalotu - wymienię jeszcze wtryskiwacz na pierwszym cylindrze
i przydałoby sie wymienić pierścienie olejowe - ale to w kolejnej "dokładce" funduszy
jak zauważylęś brak tu wymiany żarówek, migaczy i pierdółek po prostu czy polerki lakieru ;) bo to idą drobne. to się nie liczy.
Sporo. A tak z ciekawości. Ile dałeś za swoją BeeMkie
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Kupuję BMW E46”