Utrzymanie e46
-
- Bywalec forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 7 lip 18, 17:01
- BMW: E46
- Rok produkcji: 1000
- Państwo: Polska
- Województwo: podlaskie
- Miasto: Okolice Białegostoku
Siemanko. Za jakis czas planuje kupic e46 lub e90. Mam takie pytanie. Ile u was wynosi roczne utrzymanie takiego samochodu? Nie licząc kosztów paliwa.
-
- Bywalec forum
- Posty: 40
- Rejestracja: 30 lis 18, 16:11
- BMW: E46
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Olesnica
- VIN: FM65834
Pewnie wiekszosci z forumowiczow bedzie ciezko odpowiedziec, sa 2 kwestie, wydatki na to co trzeba oraz na ulepszenia, ludzi widzimisie aby jazda byla przyjemniejsza. Osobiscie posiadam dokladnie rok swoja i podlcizajac +/- wyszlo okolo 2,7k + opony + ubezpieczenie + przerejestrowanie, a na forum jest pelno ludzi ktorzy wydali duzo, duzo wiecej
-
- Bywalec forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 7 lip 18, 17:01
- BMW: E46
- Rok produkcji: 1000
- Państwo: Polska
- Województwo: podlaskie
- Miasto: Okolice Białegostoku
No chodziło mi o same koszty utrzymania naprawy itp. Jakies tuningi itd mnie nie interesuja.
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10346
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Nie da się tego określić, jeden w rok wyda 500,- na serwis olejowo-filtrowy a drugi 10k, ponieważ zrobi całe tylne zawieszenie, hamulce, sprzęgło z dwumasą i jeszcze jakieś pierdoły.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
- Szczurson
- Bywalec forum
- Posty: 1681
- Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
- BMW: F11 520d
- Rok produkcji: 2012
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Częstochowa
- VIN: DY10727
- Lokalizacja: przed_monitorem
Z tym jest dokładnie jak Maniek napisał. Wszystko zależy od tego co zamierzasz zrobić, a czym jeździć. Wiadomo, że E46 jest starsze, więc co za tym idzie teoretycznie więcej rzeczy może wymagać pilniejszej wymiany. Z drugiej jednak strony równie dobrze możesz trafić dobry egzemplarz, który np. był cały czas garażowany i wszystko regularnie robione, który nie będzie wymagał dużego wkładu.
- Palec11
- Przyjaciel forum
- Posty: 1944
- Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
- BMW: e46
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto:
Koszty utrzymania zależą od tego jaki silnik wybierzesz.
Ostatnio zmieniłem tarcze klocki z przodu w mojej 330i i wyszło 700 zł same części. Sam sobie to w tym się zamknelo mechanik krzyknie od 120-200 zł za robotę.Serwis olejowy 400 + fitry poza filtrem paliwa(około 200zl kosztuje) + 50-100zl robota mechanika. Wymiana odmy części to jakieś chyba 300 zł. Uszczelka pokrywy zaworów 100 zł. Auto jest już dosyć stare to i jakies zalążki rdzy pewnie trzeba będzie zrobić. Ogólnie E46 do najtańszych nie należy jak się zacznie sypać.Duzo zależy od tego jak dbali poprzedni właściciele.
Dla porównania citroen c2 za same tarcze i klocki do bmki tam bym zrobił 2 osie nowe zaciski malowanie i jeszcze by mi zostało na dobra flaszkę.
Ostatnio zmieniłem tarcze klocki z przodu w mojej 330i i wyszło 700 zł same części. Sam sobie to w tym się zamknelo mechanik krzyknie od 120-200 zł za robotę.Serwis olejowy 400 + fitry poza filtrem paliwa(około 200zl kosztuje) + 50-100zl robota mechanika. Wymiana odmy części to jakieś chyba 300 zł. Uszczelka pokrywy zaworów 100 zł. Auto jest już dosyć stare to i jakies zalążki rdzy pewnie trzeba będzie zrobić. Ogólnie E46 do najtańszych nie należy jak się zacznie sypać.Duzo zależy od tego jak dbali poprzedni właściciele.
Dla porównania citroen c2 za same tarcze i klocki do bmki tam bym zrobił 2 osie nowe zaciski malowanie i jeszcze by mi zostało na dobra flaszkę.
-
- Bywalec forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 7 lip 18, 17:01
- BMW: E46
- Rok produkcji: 1000
- Państwo: Polska
- Województwo: podlaskie
- Miasto: Okolice Białegostoku
-
- Bywalec forum
- Posty: 128
- Rejestracja: 31 lip 19, 11:59
- BMW: E46 Touring 330D 204HP
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: kraków
może się wypowiem bo remontowałem. / remontuję 330d 204hp
regenracja turbiny + montaż demontaż + wymiana IC + czyszczenie egr / dolot + serwis olejowy + filtr + now odma : 2500 pln
Amortyzatory przód, tył, sprzężyny tył, wachacz + różne gumki od zawieszenia po wał : 3000 same części + 500 robota
dwumas + wymiana : 1800 ( w tym 450 zrzucenie i zamontowanie skrzyni )
oba termostaty + wymiana : 250 pln
olej dyfer skrznia : 250 z wymianą.
jak sobie coś przypomnę to dopiszę - auto kupiłem 28 maja. xD - ale robie je na zero. z każą z tych usterek "można jeździć"
nie robie tego na podsatwowych częsciach - amory mogłem dać od zwykłego - a poszły te do M'ek np. itp. Regeneracja turiny - bardzo fajną cenę dostałem - myślę ze 1k pln taniej.
tak z 10k wejdzie spokojnie.
mam przeszło 270k nalotu - wymienię jeszcze wtryskiwacz na pierwszym cylindrze
i przydałoby sie wymienić pierścienie olejowe - ale to w kolejnej "dokładce" funduszy
jak zauważylęś brak tu wymiany żarówek, migaczy i pierdółek po prostu czy polerki lakieru bo to idą drobne. to się nie liczy.
regenracja turbiny + montaż demontaż + wymiana IC + czyszczenie egr / dolot + serwis olejowy + filtr + now odma : 2500 pln
Amortyzatory przód, tył, sprzężyny tył, wachacz + różne gumki od zawieszenia po wał : 3000 same części + 500 robota
dwumas + wymiana : 1800 ( w tym 450 zrzucenie i zamontowanie skrzyni )
oba termostaty + wymiana : 250 pln
olej dyfer skrznia : 250 z wymianą.
jak sobie coś przypomnę to dopiszę - auto kupiłem 28 maja. xD - ale robie je na zero. z każą z tych usterek "można jeździć"
nie robie tego na podsatwowych częsciach - amory mogłem dać od zwykłego - a poszły te do M'ek np. itp. Regeneracja turiny - bardzo fajną cenę dostałem - myślę ze 1k pln taniej.
tak z 10k wejdzie spokojnie.
mam przeszło 270k nalotu - wymienię jeszcze wtryskiwacz na pierwszym cylindrze
i przydałoby sie wymienić pierścienie olejowe - ale to w kolejnej "dokładce" funduszy
jak zauważylęś brak tu wymiany żarówek, migaczy i pierdółek po prostu czy polerki lakieru bo to idą drobne. to się nie liczy.
-
- Bywalec forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 7 lip 18, 17:01
- BMW: E46
- Rok produkcji: 1000
- Państwo: Polska
- Województwo: podlaskie
- Miasto: Okolice Białegostoku
Sporo. A tak z ciekawości. Ile dałeś za swoją BeeMkiepawelk-krk pisze: ↑9 sie 19, 10:49 może się wypowiem bo remontowałem. / remontuję 330d 204hp
regenracja turbiny + montaż demontaż + wymiana IC + czyszczenie egr / dolot + serwis olejowy + filtr + now odma : 2500 pln
Amortyzatory przód, tył, sprzężyny tył, wachacz + różne gumki od zawieszenia po wał : 3000 same części + 500 robota
dwumas + wymiana : 1800 ( w tym 450 zrzucenie i zamontowanie skrzyni )
oba termostaty + wymiana : 250 pln
olej dyfer skrznia : 250 z wymianą.
jak sobie coś przypomnę to dopiszę - auto kupiłem 28 maja. xD - ale robie je na zero. z każą z tych usterek "można jeździć"
nie robie tego na podsatwowych częsciach - amory mogłem dać od zwykłego - a poszły te do M'ek np. itp. Regeneracja turiny - bardzo fajną cenę dostałem - myślę ze 1k pln taniej.
tak z 10k wejdzie spokojnie.
mam przeszło 270k nalotu - wymienię jeszcze wtryskiwacz na pierwszym cylindrze
i przydałoby sie wymienić pierścienie olejowe - ale to w kolejnej "dokładce" funduszy
jak zauważylęś brak tu wymiany żarówek, migaczy i pierdółek po prostu czy polerki lakieru bo to idą drobne. to się nie liczy.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 6 Odpowiedzi
- 2720 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: marcinxBMW