UTRATA MOCY POMOCY ;) M52

Szympans89
Bywalec forum
Posty: 36
Rejestracja: 14 lis 18, 13:39
BMW: E46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznan

#1

Post autor: Szympans89 »

Czesc. Ostatnio zauważalnym ze auto straciło strasznie moc, powoli się rozpędza na wysokie obroty , jedzie ale jak 1.6. Silnik m52tub20. Błąd wychodzi tylko jeden od przyplywki (zdjęcie 1). komputer jest po modzie i powinien jechać normalnie nawet z uszkodzona przplywka w trybie awaryjnym.

Sprawdziłem czujnik położenia wałka jest ok, wału jest kostka od oleju (tylko w srodku) ale po odłączeniu go ciężko odpala czyli wnioskuje ze jakoś działa.

Dzisiaj zauważyłem ze ciągnąc za linkę przepustnicy pod maska wkręca się jak by normalnie, a jak wduszę pedał w aucie to muli. trochę podkręciłem regulacje linki, przejechałem się jest lepiej ale to jeszcze nie to samo co było.

Auto nie dymi nie przebiera nie przerywa ale slabo jedzie.

Czego to może być wina ?
Mial ktoś takie objawy , i się z nimi uporał? lub wie gdzie szukać przyczyny?
Bede wdzięczny za pomoc


Obrazek
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

A który czujnik to wg Ciebie czujnik położenia wału? Wałka rozrządu masz dwa, dotowy i wydechowy. Brak sygnału z przepływomierza, opis jakby był odłączony lub nie było zasilania.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Szympans89
Bywalec forum
Posty: 36
Rejestracja: 14 lis 18, 13:39
BMW: E46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznan

#3

Post autor: Szympans89 »

Czujnik wału mam pod rozrusznikiem przy łączeniu ze skrzynia. Z przodu na kole pasowym nie mam czujnika wału. W inpie pokazuje mi odczyt vanosow na bieżąco ( wartosci sie zmieniaja) i mysle ze czujnik walka jest ok. Odpinałem ten który jest do góry pod wężem od odmy.
Szympans89
Bywalec forum
Posty: 36
Rejestracja: 14 lis 18, 13:39
BMW: E46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznan

#4

Post autor: Szympans89 »

maniek21112 Jak mogę sprawdzić zasilanie przplywki? na kostce?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#5

Post autor: maniek21112 »

Tak, na wtyczce. Wiem gdzie jest czujnik położenia wału ale tak napisałeś, że wyglądało jakbyś czujnik wałka wydechowego potraktował za wału.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Szympans89
Bywalec forum
Posty: 36
Rejestracja: 14 lis 18, 13:39
BMW: E46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznan

#6

Post autor: Szympans89 »

Miernik kupiony, sprawdzę popołudniu
Szympans89
Bywalec forum
Posty: 36
Rejestracja: 14 lis 18, 13:39
BMW: E46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznan

#7

Post autor: Szympans89 »

Zasilanie jest na każdym pinie oko14/13. Ma ktoś pomyśl co dalej sprawdzić?
roque
Bywalec forum
Posty: 251
Rejestracja: 26 lip 19, 23:19
BMW: E46 318I Touring 105 kW N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: JY71815

#8

Post autor: roque »

Nie jestem może specem, ale może nieszczelny dolot ? lub przepustnica się nie otwiera poprawnie?

M52 ma elektryczny czy mechaniczny pedał gazu? jeśli mechaniczny z tego co widze, więc może przepustnica walnięta.

Ew. sprawdz może plakiem czy dolot gdzieś nie ma dziury psikając w okolicach kolektora i dolotu. Może znajdziesz dziure. Jeśli jest to wtedy przepływka może walić błędami. Jak będziesz psikał i będzie dziura to poczujesz, że obroty silnika podskoczą.

Jeśli kostka przepływki ma kilka pinów, to na pewno nie każdy powinien mieć tyle voltów. Tam chyba jeden powinien mieć wahania zależnie od zapotrzebowania na powietrze przy gazowaniu. Odłącz wtyczke i się przejedz i sprawdź czy jest różnica.

Na postoju biegu jałowym wkręca się?
Kiedy wymieniałeś filtr powietrza?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#9

Post autor: maniek21112 »

Szympans89 pisze: 27 mar 20, 15:10 Zasilanie jest na każdym pinie oko14/13. Ma ktoś pomyśl co dalej sprawdzić?
Na jednym ma być 12V, jeden to masa i trzeci sterowanie, więc albo miernik na śmietnik albo nie wiem :unknown:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Szympans89
Bywalec forum
Posty: 36
Rejestracja: 14 lis 18, 13:39
BMW: E46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznan

#10

Post autor: Szympans89 »

maniek21112 pisze: 28 mar 20, 14:26
Szympans89 pisze: 27 mar 20, 15:10 Zasilanie jest na każdym pinie oko14/13. Ma ktoś pomyśl co dalej sprawdzić?
Na jednym ma być 12V, jeden to masa i trzeci sterowanie, więc albo miernik na śmietnik albo nie wiem :unknown:
Obrazek
Obrazek


złe zmierzyłem ostatnio, wydaje sie ze jest ok.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”