Uszkodzony rozrząd lub silniczek valvetronika

14seba15
Bywalec forum
Posty: 69
Rejestracja: 2 sie 19, 8:42
BMW: E46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Mielec

#1

Post autor: 14seba15 »

Witam. Problem z silnikiem n42b20.
Wywala błąd 2781 czujnik ssania rozrządu.
Czujniki wymienione oba na febi. Błąd da się skasować ale powraca po kilku km.
Samochód na zimnym trochę potrzesie.
Wywalił też błąd valvetronika ale nie pojawił się ponownie
Samochód jedzie ale nie ma tego "kopnięcia" powyżej 3.5tys obrotów i ogólnie ciężko się wkręca. Miałem też problemy z ładowaniem ale tak sprawdzone pod kątem elektryki wszystko co możliwe i nie ma problemu w niej.
Czy jest możliwe że samochód przez uszkodzony rozrząd bądź uszkodzony silniczek valvetronika wchodzi w tryb awaryjny poprzez skoki napięcia tak jak na filmiku


Co najlepsze że tylko dzieje się to wtedy gdy mocniej dodam gazu. Kilka razy tak poszatkuja obroty i napięcie i silnik chodzi bez mocy. (Alternator regenerowany nowy regulator napięcia, przepustnicą też podmieniana, akumulator tak samo, instalacje przejrzał elektryk i nie znaleziono problemu jedynie pozostaje opcja z rozrządem lub silniczkiem valvetronika)
14seba15
Bywalec forum
Posty: 69
Rejestracja: 2 sie 19, 8:42
BMW: E46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Mielec

#2

Post autor: 14seba15 »

I takie pytanie czy jak wyjmę wtyczkę z tego silniczka i odpalę samochód nic mu się nie stanie za bardzo ?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#3

Post autor: maniek21112 »

Nic mu się nie stanie, ale odepnij wtyczkę od czujnika wałka mimośrodowego (koło wlewu oleju) i wtedy sprawdź. Ale te skoki napięcia to jest inna kwestia, którą trzeba rozwiązać. Rozrząd nie ma nic do tego, ale błąd może być spowodowany jego przestawieniem, zamieniałeś czujniki miejscami? Jak nie to zrób to i sprawdź czy błąd przejdzie. Z czujnikami febi bywa bardzo różnie w tym przypadku.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
14seba15
Bywalec forum
Posty: 69
Rejestracja: 2 sie 19, 8:42
BMW: E46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Mielec

#4

Post autor: 14seba15 »

maniek21112 pisze: 26 lut 21, 9:16 Nic mu się nie stanie, ale odepnij wtyczkę od czujnika wałka mimośrodowego (koło wlewu oleju) i wtedy sprawdź. Ale te skoki napięcia to jest inna kwestia, którą trzeba rozwiązać. Rozrząd nie ma nic do tego, ale błąd może być spowodowany jego przestawieniem, zamieniałeś czujniki miejscami? Jak nie to zrób to i sprawdź czy błąd przejdzie. Z czujnikami febi bywa bardzo różnie w tym przypadku.


Odpięty i problemu nie ma nie skacze jedzie z trybem awaryjnym ale nie wali tak jak na filmiku
14seba15
Bywalec forum
Posty: 69
Rejestracja: 2 sie 19, 8:42
BMW: E46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Mielec

#5

Post autor: 14seba15 »

Przejechałem bez niego jakieś 30-45 km i spokój stanąłem zgasiłem podpiąłem wtyczkę i znów wali tak jak na nagraniu
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

Silniczek odpięty był czy czujnik wałka mimośrodowego?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
14seba15
Bywalec forum
Posty: 69
Rejestracja: 2 sie 19, 8:42
BMW: E46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Mielec

#7

Post autor: 14seba15 »

maniek21112 pisze: 27 lut 21, 7:05 Silniczek odpięty był czy czujnik wałka mimośrodowego?
Silniczek to co z góry patrzysz taki okrągły :D
14seba15
Bywalec forum
Posty: 69
Rejestracja: 2 sie 19, 8:42
BMW: E46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Mielec

#8

Post autor: 14seba15 »

Więc pytanie czy to ten silniczek może tak wariować bo jak go podpiąłem to znów to samo
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#9

Post autor: maniek21112 »

Na to wygląda, ale nie spotkałem się z taką sytuacją.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
14seba15
Bywalec forum
Posty: 69
Rejestracja: 2 sie 19, 8:42
BMW: E46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Mielec

#10

Post autor: 14seba15 »

maniek21112 pisze: 28 lut 21, 7:31 Na to wygląda, ale nie spotkałem się z taką sytuacją.
Mi się już pomysły wyczerpały po sprawdzeniu wszystkiego co steruje elektronika, alternator, akumulator, regulator napięcia i kończąc na instalacji gdzie nigdzie nie było poprawy.
Po tym wszystkim jak stal samochód zacisk się zapiekł jeden to już kompletnie mi się odechciało robić przy nim.
W poniedziałek znalazłem używany silniczek bo nie chce już wydawać nie wiadomo ile :D podmienie i zobaczymy jak nie to będą części na olx wystawiane :P
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”